دولومیت؛ سرزمینی از رشته کوه های آلپ در ایتالیا

به گزارش مالکوم، دولومیت بخشی از آلپ است که برای اسکی در زمستان و کوه نوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری و ... در تابستان و اواخر بهار مشهور است.

دولومیت؛ سرزمینی از رشته کوه های آلپ در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

آلپ بزرگ ترین و گسترده ترین رشته کوه اروپا است: لبه منحنی درونی آن تقریبا 750 کیلومتر و طول کل آن حدود 1200 کیلومتر است. حداکثر عرض آلپ 260 کیلومتر و بلندترین نقطه آن مونت بلان (4,810 متر بالاتر از سطح دریا) است.

استان های بلونو (Belluno)، تیرول جنوبی، پوردنونه، ترنتو و اودینه بخش منحصربه فردی از آلپ جنوبی به نام دولومیت را به اشتراک دارند: به خاطر نوع سنگی که در ساختار این کوه ها موجود است دولومیت نامیده می گردد. اما این چیزی نیست که دولومیت را در سراسر دنیا مشهور ساخته است؛ کوه های زیادی روی زمین وجود دارد که ساختاری مشابه دارند.

اول از همه، کوهستان های دولومیت در زیبایی استثنایی هستند. دامنه های آن ها تقریبا عمودی است و به نظر قله ها آسمان را به دوش می کشند. به خاطر شرایط مناسب، این کوه ها را مکانی عالی برای اسکی می دانند. با مساحتی حدود 15,9 هزار کیلومتر مربع که حدود 150 کیلومتر کشیده شده و وجود 18 قله که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، این ارتفاعات دارای چندین تفرجگاه اسکی است که مسیری به طول 1260 کیلومتر را پوشش می دهند.

بلندترین قله دولومیت، کوه مارمولادا (3,342 متر)، در مرز بین دو منطقه ترنتینو و ونتو قرار گرفته است. بعضی از تفرجگاه های شناخته شده در سراسر دنیا در اینجا قرار دارند (مانند: Cervinia، Val di Fassa، Kronplatz، Arabba). تفرجگاه معروف کورتینا دامپتزو (Cortina dAmpezzo) که میزبان بازی های المپیک زمستانی در سال 1956 بود؛ شهر کوچکی از بورمیو که بیش از هزار سال پیش توسط رومیان تاسیس شده است و برای چشمه های شفاش معروف است (بسیاری از افراد معروف برای درمان به آنجا آمده اند و یکی از این افراد لئوناردو داوینچی بوده است) در اینجا قرار دارند.

کوه های عجیب و غریب اما زیبای دالومیت با اشکال تیز، ستون های عمودی، یخچال های طبیعی، مراتع آلپ و دریاچه های زلال کوهستانی در هر فصلی زیبا و چشم نواز هستند. لو کوربوزیه، معمار برجسته فرانسوی، دولومیت آلپ را بزرگ ترین معماری طبیعی در دنیا نامیده است.

کارشناسان یونسکو کاملا با وی هم عقیده اند و در سال 2009 بر اساس معیارهای VII و VIII، این منطقه به عنوان میراث دنیای اعلام شد. اولین معیار بدان معنی است که این منطقه دارای پدیده های طبیعی عالی با مناطق طبیعی زیبا و منحصربه فرد هستند و دوم به معنی احترام به آثار تاریخی و نمونه های برجسته ای است که تاریخ زمین را نشان می دهند.

برای دسترسی به سایر مقاله های تور مجازی، می توانید به صفحه اختصاصی آن در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 549

به "دولومیت؛ سرزمینی از رشته کوه های آلپ در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولومیت؛ سرزمینی از رشته کوه های آلپ در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید