سفر زمینی به ارمنستان (ایروان) ، راهنمای یک سفر پرخاطره

به گزارش مالکوم، اخذ ویزا در مرز ایران و ارمنستان، مقرون به صرفه بودن هزینه های سفر، زمینه های مشترک فرهنگی و تاریخی، نزدیکی دو کشور و سهولت سفر به ایروان، از دلایل محبوبیت ایروان است.

سفر زمینی به ارمنستان (ایروان) ، راهنمای یک سفر پرخاطره

نزدیکی ایران و ارمنستان به حدی ست که حتی می توانید زمینی به ایروان سفر کنید. برای برنامه ریزی چنین سفری به قدری دست تان باز است که می توانید بین گزینه های سفر با اتوبوس و ماشین شخصی دست به انتخاب بزنید. در این مقاله ی خبرنگاران به سفر زمینی به ارمنستان (ایروان) می پردازیم . اگر قصد انجام این سفر را دارید تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.

لذت سفر پرخاطره زمینی به ایروان فراموش نشدنی است

در اولین قدم بیایید از دیدنی زیبایی های ایروان در این ویدیو لذت ببریم.

چطور از راه زمینی خودمان را به ایروان برسانیم

سفر زمینی ترکیب زندگی واقعی است با لذت سفر

در سفر زمینی همواره باید منتظر تغییر برنامه باشید. اما این خودش یکی از جذابیت های سفر زمینی است. سفر به ارمنستان، اگر زمینی باشد جذابیت ها و چالش های خودش را دارد. دیدن آدم های تازه و لذت بردن از چشم انداز های بکر و معاشرت با مردم خونگرم ارمنستان، برای تان خاطره های خوبی را از سفر زمینی به ارمنستان می سازد. البته برای بعضی ها سفر هوایی انتخاب بهتری است. اما سفر زمینی به ایروان، برای آن ها که چالش بیشتری می خواهند مناسب است.

گزینه 1 : سفر با اتوبوس

سفر با تور ارمنستان برای آن ها که دنبال سفر خانوادگی هستند مناسب است

سفر زمینی با اتوبوس به ایروان سفر مرسومی است. هر روز از تهران و تبریز به مقصد ایروان اتوبوس وجود دارد. با توجه به محل زندگی تان، می توانید از ترمینال آزادی و یا ترمینال بیهقی به مقصد ایروان سوار اتوبوس شوید. در صورت سفر با اتوبوس، 22 ساعت تا 24 ساعت طول می کشد که در ارمنستان باشید. حرکت اتوبوس ها طوری برنامه ریزی شده اند تا اواسط روز بعد در ایروان پیاده شوید.

در سفر زمینی به ارمنستان از طبیعت بکر این کشور لذت ببرید

اما گزینه دوم برای سفر زمینی به ارمنستان، استفاده از خدمات تورهای زمینی به ارمنستان است. خدمات این تورها می تواند شامل بلیط رفت و برگشت اتوبوس، پذیرایی بین راه، رزرو اقامتگاه، ارائه سیم کارت ارمنستان، صبحانه، راهنمای فارسی زبان و گشت شهری باشد. این هم گزینه ی امن و مطمئنی است. اگر این نوع از سفر زمینی به ارمنستان را انتخاب کنید، هماهنگی بسیاری از امور از روی شانه های شما برداشته می گردد. این انتخاب برای آن هایی که دنبال سفر خانوادگی به ارمنستان هستند بسیار مناسب است.

گزینه 2: سفر با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به ارمنستان یا وقت خوب سفر

برای سفر با ماشین شخصی نیز همچنان دو گزینه وجود دارد.

اگر گواهینامه بین المللی و پلاک بین المللی دارید و سلامت ماشین خود مطمئنید، بار و بندیل سفرتان را ببندید و با ماشین خودتان راهی شوید. مستقیم به مرز نوردوز بروید. آن جا ویزای مرزی بگیرید و بعد از انجام مراحل قانونی به سمت ایروان برانید.

اما اگر گواهینامه و پلاک بین المللی ندارید، با ماشین شخصی تا جلفا بروید. به مرز جلفا که رسیدید، ماشین را در پارکینگ آن جا بگذارید. از آن جا می توانید سوار اتوبوس یا تاکسی شوید تا به مرز نوردوز برسید. در مرز نوردوز بعد از انجام مراحل قانونی پای پیاده از مرز و رود ارس بگذرید تا به کشور ارمنستان وارد شوید. درست پشت مرز تاکسی های بسیاری ایستاده اند تا شما را به ایروان برسانند.

نکته مهم: یادتان باشد که به محض ورود به خاک ارمنستان تا می توانید چانه بزنید و به راحتی زیر بار هر قیمتی نروید. اصل را بر این بگذارید که واقعیت قیمت ها نصف آن چیزی است که به شما به عنوان یک جهانگرد پیشنهاد می گردد. چانه زدن را از تاکسی های مرزی آغاز کنید.

چند نکته در سفر زمینی به ارمنستان

در سفر زمینی به ارمنستان ، دانستن بعضی از نکات به شما یاری می نماید
  • اگرچه راستا از مرز تا ایروان بسیار زیباست اما پر دست انداز، پر پیج و خم و خطرناک هم هست. در یک کلام، شرایط جاده های ارمنستان تعریفی ندارد. اگر دست فرمان خیلی خوبی ندارید از رانندگی در آن راستا پرهیز کنید. اگر می خواهید تاکسی بگیرید حتما ماشین راحتی انتخاب کنید چون شش تا ده ساعت راه تا ایروان در پیش است.
  • متاسفانه در جاده های ارمنستان کمتر علائم رانندگی هشدار دهنده وجود دارد، اما همه جا دوربین هست و کوچکترین تخلفات ثبت می شوند. در نظر داشته باشید که سرعت مجاز در جاده های ارمنستان بین شصت تا هشتاد کیلومتر است.
  • باک ماشین را در ایران پر کنید و بنزین اضافه هم همراه داشته باشید، زیرا نه تنها بنزین در ارمنستان گران است، بلکه اگر بدانند شما مسافر هستید، بسیار گران حساب می نمایند.
  • در سفر زمینی به ارمنستان ، اطلاعات دقیقی از هزینه ها و تعرفه های صدور بیمه ماشین، گمرک و صدور ویزا کسب کنید. در مرز ممکن است مبالغی بیشتر درخواست نمایند،
  • درام ارمنی همراه داشته باشید. زیرا ممکن است نرخ تبدیل دلار برای تان بسیار گران از آب دربیاید.

پیشنهاد خبرنگاران :

یک شب در شهر مرزی مغری اقامت کنید

یک شب در شهر مرزی مغری اقامت کنید، هم فال است هم دیدن. هم خستگی هشت نه ساعت رانندگی را از تن بیرون می کنید هم تجربه لذت بخش اقامت در یک شهر کوچک با مردمان دوست داشتنی را به سفر خود اضافه می کنید.

بعد از اینکه به ایروان رسیدیم کجا بمانیم

هاستل های کوچک در ایروان می توانند برای شما خاطره ساز شوند

این روزها خیلی ها سفر با تور را انتخاب می نمایند تا کم تر سخت بگذرد. اگر انتخاب شما سفر با تور نیست، خودتان باید محلی برای اقامت در ایروان بیابید. برای این کار راه های مختلفی دارید. یکی از این راه ها رزرو هتل یا هاستل به وسیله سایت های معتبر است. این طوری خیالتان راحت تر است و می توانید بعد از بیست و چهار ساعت سر کردن در اتوبوس کمی استراحت کنید.

اگر بخواهید برای سفرتان برنامه ریزی کنید باید محل اقامت خودتان را رزرو کنید

گزینه دوم که ماجراجویانه تر است، دنبال خانه گشتن بعد از رسیدن به ایروان است. ایروان جزو معدود یایتخت هایی است که می گردد در آن با مراجعه به سوپرمارکت ها و کیوسک های راهنمای گردشگران خانه پیدا کرد.

اقامت در خانه ارمنی ها و لذت یک معاشرت تازه

به نظر عجیب می رسد ولی ارمنی ها خانه شان را برای اقامت در اختیارتان قرار می دهند

شاید به نظرتان عحیب برسد، ولی ارمنی ها خانه ی خودشان را در بست در اختیارتان قرار می دهند و به خانه اقوام می فرایند. پس این امکان را به شما می دهند تا برای چند روز دقیقا مانند یک خانواده ارمنی زندگی کنید و از تمام امکانات آنها بهره ببرید. در سفر زمینی به ارمنستان، لذت اقامت در خانه های بومی ها می تواند خاطره انگیز باشد. البته خانه ها، حتی در یایتخت ایراون، معمولا بسیار ساده، کوچک، قدیمی و با امکانات محدودی هستند. بنابراین اگر چندان اهل ماجراجویی نیستید، یا سفرهای با برنامه را ترجیح می دهید یا وسواسی تر از این هستید که در خانه دیگران زندگی کنید، توصیه ما این است که حتما در هتل یا هاستل یک اتاق رزرو کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2029

به "سفر زمینی به ارمنستان (ایروان) ، راهنمای یک سفر پرخاطره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زمینی به ارمنستان (ایروان) ، راهنمای یک سفر پرخاطره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید