فناوری جدید نمایشگر که به چشم آسیب نمی رساند

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیموچاینا، در اوایل سال 2020 میلادی شرکت هایسنس (Hisense) جدیدترین فناوری های خود را در نمایشگاه CES2020 رونمایی کرد. یکی از جالب توجه ترین فناوری های این شرکت، نخستین نمایشگر موبایل coloer e-ink بود.

فناوری جدید نمایشگر که به چشم آسیب نمی رساند

دستگاه کتابخوان الکترونیکی مجهز به این نمایشگر توجهات زیادی را به خود جلب کرد و اکنون مشخص شده در 23 آوریل امسال رونمایی می گردد.

فناوری به کار رفته در نمایشگر این دستگاه از ترکیب فناوری e-ink با فناوری پرینت رنگی در 4096 رنگ نمایشگر به وجود آمده است. این فناوری سبب می گردد رنگ ها در نمایشگر ملایم تر نمایش داده شوند و به چشم کاربر آسیب نرسانند. به همین دلیل کاربر برای مدت زمان طولانی تری می تواند به نمایشگر نگاه کند.

این نوع از صفحه نمایش مزایای خاصی دارد؛ مثلا مصرف انرژی آن بسیار اندک است و حتی هنگامیکه دستگاه خاموش است کاربر می تواند از آن استفاده کند. به این ترتیب کاربر می تواند در زمان دلخواه به مطالعه روی دستگاه بپردازد. این ویژگی مشابه قابلیت کتابخوان الکترونیکی کیندل(متعلق به آمازون) است.

جالب آنکه این نمایشگر از خود نوری منتشر نمی کند بلکه نور طبیعی موجود در عکس را نشان می دهد. این بدان معنا است که هیچ نور آبی مضر برای چشمان از آن خارج نمی گردد.

کتابخوان Color Ink هایسنس با اپلیکیشن های مختلف عرضه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 876

به "فناوری جدید نمایشگر که به چشم آسیب نمی رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید نمایشگر که به چشم آسیب نمی رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید