هویت انسان ها در خطر است؟ ، تصاویری باورنکردنی که قدرت هوش مصنوعی را نشان می دهند

به گزارش مالکوم، قدرت هوش مصنوعی لحظه به لحظه در حال افزایش است و این قدرت گاهی ترسناک به نظر می رسد. یکی از جدیدترین نمونه های قدرت هوش مصنوعی را می توان به واسطه تصاویر درک کرد که به وسیله هوش مصنوعی طراحی شده اند.

هویت انسان ها در خطر است؟ ، تصاویری باورنکردنی که قدرت هوش مصنوعی را نشان می دهند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آنالیز هوش مصنوعی در گذر زمان نشان می دهد که هوش مصنوعی با سرعتی باور نکردنی در حال پیشرفت است.

آیا باور می کنید، افرادی که در سمت راست تصویر زیر قرار دارند واقعی نیستند؟ آنها محصول یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هستند. چهره های سمت چپ به وسیله هوش مصنوعی در سال 2014 ساخته شده اند و در سمت راست، هوش مصنوعی در سال 2018 تصاویر را ساخته است.

این تصاویر باورنکردنی نشان می دهد که ییشرفت در هوش مصنوعی با سرعتی بسیار بیش از تصور ما انجام می گردد. تا آنجا که اغلب سخت است بتوانیم این رشد و پیشرفت را به شکلی دقیق دنبال کنیم. اما نگاهی به تصاویر ساخته شده به وسیله هوش مصنوعی نشان می دهد که قرار است به وسیله هوش مصنوعی غافلگیر شویم و چه بسا هویت ما در خطر باشد.

در تصویر مذکور می توانید ببینید چه چیزهایی در عرض چهار سال گذشته پیشرفت داشته و همانقدر که این تصاویر واضح تر و منطقی تر می شوند، هوش مصنوعی نیز به هویت، ادراک و نگرش انسانی نزدیک تر می گردد.

این چهره های واقع گرایانه کار محققان انویدیا است. آنها در مقاله ای که هفته گذشته به طور عمومی به اشتراک گذاشته اند این تغییرات را سرفصلی بر دنیای چهره نگاری هوش مصنوعی می دانند.

جالب تر اینکه این چهره های جعلی را می توان به راحتی سفارشی سازی کرد. مهندسان انویدیا یک روش شناخته شده را به عنوان انتقال چهره به کار خود متصل کردند، که ویژگی های یک تصویر را با تصویری دیگر ترکیب می نماید. شاید این نوع ویژگی را پیش از این در بعضی برنامه های فیسبوک دیده باشید که مثلا چهره شما را در یک اثرهنری یا مثلا در تابلویی کوبیسم وارد می نماید.

با استفاده از این شیوه انتقال چهره، محققان شرکت انویدیا، پیروز شدند چهره ها را تا حد زیادی سفارشی سازی نمایند. برای مثال در تصویر زیر، تصویر منبع یک شخص واقعی (ردیف بالا) ویژگی های صورت شخص دیگری (ستون سمت راست) را به آن اعمال می نماید. صفات مانند پوست و مو با هم ترکیب می شوند، و بی نهایت چهره تازه خلق می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2099

به "هویت انسان ها در خطر است؟ ، تصاویری باورنکردنی که قدرت هوش مصنوعی را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت انسان ها در خطر است؟ ، تصاویری باورنکردنی که قدرت هوش مصنوعی را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید