ویدئوی نادیده و اسلحه یخی در مستند نو Half، Life 2: Episode 3 ، روایتی از یک افسانه گم شده
به گزارش مالکوم، Half-Life 2: Episode 3 یکی از بزرگ ترین چه می شد اگر های تاریخ بازی های ویدیویی اس!. این بازی قرار بود دنباله ای بر Episode 1 و Episode 2 باشد و با ارائه پایانی به داستان نیمه تمام مجموعه، هواداران را به یک ماجراجویی قطبی ببرد. اما لغو این پروژه باعث شد سری Half-Life در تعلیقی داستانی رها گردد که هنوز هم برای گیمرها حل نشده به جای مانده است.
اکنون، به مناسبت بیستمین سالگرد عرضه Half-Life 2، شرکت Valve در یک مستند تازه، جزئیات و تصاویری نادیده از روند توسعه این پروژه را به اشتراک گذاشته است. این مستند شامل ویدئوهایی از مراحل توسعه، معرفی یک اسلحه نو به نام Ice Gun و نمایش طرح های مفهومی مجذوب نماینده است.
ویژگی های مجذوب نماینده Episode 3 که هرگز ندیدیم
ماجراجویی در قطب شمال
بر اساس اطلاعات مستند، داستان بازی قرار بود در منطقه ها سرد و یخی قطب شمال اتفاق بیفتد. اتمسفر خاص این محیط، فضای نو و منحصربه فردی برای بازی ایجاد می کرد. در این ماجراجویی، Alyx به عنوان شخصیت همراه نقش مهمی در داستان و گیم پلی داشت.
اسلحه یخی
یکی از نکات برجسته این مستند، نمایش Ice Gun است. این اسلحه، که به طور خاص برای محیط های سرد طراحی شده، از نظر طراحی و مکانیزم های گیم پلی یک نوآوری جالب بود.
دشمنان نو
یکی از دشمنانی که در این ویدئوها دیده می گردد، موجودی ژله ای شکل است که توانایی تقسیم شدن به چندین بخش را دارد. چنین طراحی هایی نشان دهنده سطح خلاقیت بالای تیم سازنده در ارائه دشمنان نو و چالش برانگیز بوده است.
مراحل قابل بازی
تیم توسعه در مستند اشاره نموده که مجموعه ای از مراحل قابل بازی را تکمیل نموده بودند که به صورت غیرخطی در دسترس بودند. هدف این بود که بازی در کمتر از دو سال آماده عرضه گردد.
چرا Episode 3 هرگز عرضه نشد؟
یکی از دلایل اصلی لغو پروژه، عدم وجود ایده های نوآورانه و چالش برانگیز برای پیشرفت سری ذکر شده است. مارک لیدلاو (Marc Laidlaw) در این مستند با لحنی شوخ طبعانه می گوید: اجازه داریم توی این مستند گریه کنیم؟
از سوی دیگر، گیب نِوِل (Gabe Newell) اشاره می نماید که ساخت بازی از لحاظ فنی کار سختی نبود، اما پیش بردن داستان و ارائه یک تغییر اساسی در تجربه گیم پلی، مسئله ای بود که تیم را دچار تردید نموده بود. او می گوید: ما می توانستیم عرضه اش کنیم. کار سختی نبود. شکست شخصی من این بود که نتوانستم بفهمم چرا Episode 3 باید چیزی را به جلو پیش ببرد.
حسرتی که همچنان باقی است
لغو Episode 3 نه تنها باعث شد داستان سری نیمه تمام بماند، بلکه باعث شد بازی Half-Life به یک افسانه دست نیافتنی تبدیل گردد. با اینکه Valve در سال 2020 با Half-Life Alyx مسیر نوی برای این سری شروع کرد، اما هواداران همچنان دلشان برای ادامه مستقیم داستان Gordon Freeman و Alyx Vance تنگ شده است.
در این مستند، تیم توسعه بارها از تصمیمات خود ابراز تأسف نموده و حتی به شوخی از حسرت هایی که همراهشان است صحبت می نمایند. این مستند، که به آنالیز عمیق چالش ها و سختی های ساخت Episode 3 می پردازد، نه تنها برای هواداران سری بلکه برای علاقه مندان به پشت صحنه دنیای گیم مجذوب نماینده و آموزنده است.
منبع
ignمنبع: یک پزشک