آتشفشان کوئکسکومیت ، آتشفشانی مرده که می توانید درون آن راه بروید

به گزارش مالکوم، آتشفشان کوئکسکومیت در نزدیکی لا لیبرتاد شهر پوبلا واقع در کشور مکزیک واقع شده است. مردم محلی برای قرن ها کوئسکومیت را به عنوان کوچک ترین آتشفشان دنیا می شناختند که البته اشتباه بوده است. کوئسکومیت در واقع شاید یک آبفشان یا حتی چاله مملو از گل بوده باشد. اصلا کوئسکومیت در زبان بومی مردم جنوب مکزیک نیز به همین معنا می باشد. با خبرنگاران در سفر به مکزیک همراه باشید تا به تماشای آتشفشان کوئکسکومیت که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مکزیک، جاهای دیدنی مکزیک و دیدنی های مکزیک برویم...

آتشفشان کوئکسکومیت ، آتشفشانی مرده که می توانید درون آن راه بروید

بازدید از آتشفشان کوئکسکومیت

احتمالا به وجود آمدن کوئکسکومیت به دلیل فعالیت آتشفشانی پوپوکاتِپِت سال 1064 که دومین قله بزرگ را در بین کوه های مکزیک دارد، انجام شده است. این فعالیت آتشفشانی با فعال کردن زمین گرمایی، لایه های آهکی مزوزوئیکی را تحریک کرده و با انباشتن مقادیر زیادی کالسیت و سیلیکات بر روی هم، این دهانه با ارتفاع 13 متر و عرض 23 متر را تشکیل داده است که شباهت بسیار زیادی به دهانه یک آتشفشان کوچک دارد. درون حفره خالی بوده و با نصب یک راه پله پیچشی فلزی، گردشگران قادرند تا به این قسمت دسترسی پیدا نمایند، در سفر به مکزیک از این آتشفشان زیبا تماشا کنید که یکی زیباترین تماشای های مکزیک و جاهای تماشای مکزیک می باشد. در سال 1970 در قسمت بیرونی دهانه یک تابلو نصب شده که در آن می توان نظر یکی از مشاهده نمایندگان را در سال 1585 مشاهده نمود. این فرد کوئسکومیت را به عنوان یک قطعه سنگ بسیار بزگ و مرتفع توصیف کرده که دهانی بزرگ داشته و درون آن بسیار عمیق است. بعلاوه آب بدبویی نیز در کف آن به چشم می خورد.بعلاوه گفته می گردد این دهانه سنگی روزگاری برای قربانی کردن انسان ها برای خدایان و بعدها برای انباشتن جسدهای مردگانی که مردم محلی آن ها را لایق دفن شدن یا عزاداری نمی دانستند، تبدیل شده بود.

اگرچه این روزها المان های شهری اطراف کوئسکومیت را محاصره کرده اند، اما باز هم می توان از آن به عنوان یکی از جذابیت های گردشگری شهر پوبلا یاد کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2112

به "آتشفشان کوئکسکومیت ، آتشفشانی مرده که می توانید درون آن راه بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشفشان کوئکسکومیت ، آتشفشانی مرده که می توانید درون آن راه بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید