آمار شگفت انگیز مورچه ها در دنیا ، موجودات کوچکی که دنیا را اداره می نمایند!

به گزارش مالکوم، تا به حال برای شما جالب بوده که چه تعداد مورچه در سراسر جهان وجود دارد؟ شاید این پرسشی بوده که در بعضی اوقات فکر ما را به خود مشغول نموده است، اما تعداد مورچه ها در سراسر جهان واقعا چقدر است؟ پاسخ به این پرسش به نظر بسیار سخت می رسد، اما اخیرا دانشمندان توانسته اند برای این پرسش پاسخی پیدا نمایند.

آمار شگفت انگیز مورچه ها در دنیا ، موجودات کوچکی که دنیا را اداره می نمایند!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس آلرت، نتایج تحقیقات اخیر که به تازگی انتشار یافته، یک جواب تقریبی برای این پرسش یافته است. بر این اساس به صورت تقریبی می توانیم برآورد کنیم که کره زمین حدود 20 کوادریلیون (برابر با عدد 20 و 15 صفر در جلوی آن) مورچه را در خود جای داده است!

این عدد معدل 20 هزار میلیون میلیون است یا به شکل عددی آن 20.000.000.000.000.000 است. ما تخمین می زنیم که مورچه های جهان در مجموع حدود 12 میلیون تن کربن خشک موجود در جهان را تشکیل می دهند. این اندازه از مجموع کل وزن پرندگان وحشی و پستانداران وحشی جهان بیشتر است. بعلاوه برابر با یک پنجم وزن کل انسان های روی زمین است.

ادوارد او. ویلسون، از زیست شناسان مطرح و مشهور، زمانی گفته بود حشرات و سایر بی مهرگان موجودات کوچکی هستند که جهان را اداره می نمایند. اکنون با توجه به این آمارها بیش از همواره به نظر می رسد که او درست گفته است.

مورچه ها، به طور ویژه، بخش مهمی از طبیعت هستند. آنها در واقع وظایف مهمی به عهده دارند؛ این حشرات به ظاهر کوچک، خاک را هوادهی، دانه ها را پراکنده، مواد آلی را تجزیه و زیستگاهی برای حیوانات دیگر ایجاد می نمایند و بخش مهمی از زنجیره غذایی را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید:

  • باکتری هایی برای محافظت از نوزاد سوسک | رابطه دو طرفه باکتری و سوسک

بیش از 15 هزار و 700 گونه و زیرگونه مورچه تا به امروز شناسایی و نامی برای آنها انتخاب شده است، اما بسیاری از گونه های دیگر هنوز به وسیله دانشمندان نامگذاری نشده اند. سازماندهی اجتماعی قابل توجه مورچه ها به آنها این امکان را داده است که تقریبا بتوانند جمعیت خود را در تمام زیست بوم ها و منطقه ها سراسر جهان توسعه دهند و جهان را تحت تسلط خود در آورند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2060

به "آمار شگفت انگیز مورچه ها در دنیا ، موجودات کوچکی که دنیا را اداره می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار شگفت انگیز مورچه ها در دنیا ، موجودات کوچکی که دنیا را اداره می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید