اسپیس ایکس 2.5 تن تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی کرد

به گزارش مالکوم، شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس بنا بر قراردادی که با ناسا دارد، 2.5 تن تجهیزات را سوار بر موشک دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد.

اسپیس ایکس 2.5 تن تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، ماموریت CRS-19 شرکت اسپیس ایکس به عنوان بخشی از قرارداد با ناسا، یک مأموریت تجاری حمل و نقل تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی است که قرار بود روز چهارشنبه پرتاب شود، اما به دلیل وزش شدید باد و شرایط بد جوی روز پنجشنبه 5 دسامبر با موشک دراگون پرتاب شد.

موشک دراگون از مجتمع پرتاب فضایی 40 در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوراول در فلوریدا با بیش از 2.5 تن لوازم و تجهیزات پرتاب شد که شامل مواد مورد احتیاج برای پشتیبانی از بیش از 250 آزمایش علمی و تحقیقاتی است که در آزمایشگاه فضایی انجام می شوند.

ناسا می گوید این محموله همچنین حاوی نسل جدید سیستم تصویربرداری فراطیفی از زمین است که توسط ژاپنی ها ساخته شده است.

حدود 30 دقیقه پس از پرتاب، اسپیس ایکس خاموش شدن موتور اصلی را تأیید کرد و جداسازی موشک انجام شد. چند دقیقه بعد نیز دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.

ماموریت CRS-19 نوزدهمین مأموریت از 20 ماموریتی است که اسپیس ایکس برای ناسا انجام داد. این قرارداد در ژانویه سال 2016 منعقد شد.

اسپیس ایکس قرارداد دیگری را نیز با ناسا منعقد نموده است که در آن موشک فالکون 9 و فضاپیمای دراگون برای تأمین مجدد تجهیزات ایستگاه فضایی تا سال 2024 انتخاب شده اند.

کپسول دراگون پس از مدت چهار هفته اقامت در فضا، با بیش از 1.5 تن از تجهیزات استفاده شده و نتایج آزمایشات به زمین باز خواهد گشت.

اسپیس ایکس گفت: دراگون حدود پنج ساعت و نیم پس از ترک ایستگاه فضایی بین المللی، به جو زمین بازمی شود و در ساحل بایا در کالیفرنیا واقع در اقیانوس آرام فرود خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 613

به "اسپیس ایکس 2.5 تن تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 2.5 تن تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید