مونمواسیا ، شهری در روی جزیره ای سنگی

به گزارش مالکوم، جزیره های کشور یونان جزو مهمی از قسمت های مختلف گردشگری این کشور هستند. برترین و معروف ترین این جزیره ها جزیره پلوپونز می باشد که در قسمت شرقی اش شهر مونمواسیا واقع شده است. پس برای آشنایی بیشتر با خبرنگاران همراه شوید.

مونمواسیا ، شهری در روی جزیره ای سنگی

مونمواسیا | Monemvasia

برای رفتن به مونمواسیا باید راهی باریک از ساحل لاکونیا که حدودا 200 متر است را طی کنید. مونمواسیا 100 متر بالاتر از دریا قرار گرفته است. عرض این جزیره 300 متر و طولش 1 کیلومتر می باشد. شهر مونمواسیا در پشت این جزیره واقع شده و از داخل شهر اصلی نمی توان آن را دید. چشم انداز ای هم که از داخل مونمواسیا می گردد دید فقط دریا است.

افسانه ها ...

این شهر مانند قلعه افسانه ای است چون تمام اطرافش را دیوار کشیده اند و مکانی که در گذشته برای امپراتوری کشور روم شرقی (قرن 13) بود. مونمواسیا در قرن ششم به وجود آمد و در آن موقع محلی بود که مردم لاکونیای برای پنهان شدن از دشمنشان اسلاوی درست نموده بودند. دشمنانشان از سال 500 تا سال 700 میلادی کشور یونان را تصرف نموده بودند. جزیره پلوپونز در همین سال ها به وسیله زلزله ای شدید از ساحلش جدا شد. سالهای طولانی ای مونمواسیا تحت سلطه ونیزی ها و یا تحت سلطه ترک ها بود ولی پایان در قرن نوزدهم استقلال کشور یونان به آن بازگشت.

دلیل نام این منطقه ..

نام مونمواسیا از دو کلمه یونانی mone و emvasia گرفته شده که معنی آن یک ورودی است و منظور آنها همان ورودی باریکی 200 متری است که آن را به شهر وصل می نماید. در شروع مردم در بالای فلات این جزیره زندگی می کردند ولی کم کم در پایین آن مستقر شدند و به دلیل اینکه جایگاه ویژه ای از نظر یاری به دفاع کردن آن ها در برابر دشمنانشان داشت رفته رفته شهری قدرتمند در یونان شد.

اماکن تاریخی ....

پلی در 1971 احداث شد تا رفت و آمد به این جزیره راحت تر گردد که باعث شد مسافران خارجی بیشتری به این منطقه سفر نمایند. اکنون بیشتر بناهای قدیمی بازسازی شده اند و حتی برخی به عنوان هتل استفاده می گردد. این شهر اتفاقات تاریخی زیادی داشته تا حدی که مثل یک موزه از دوره های عثمانی، بیزانتین و ونیزی است. مونمواسیا فرودگاه نداشته و برای مسافرت به آن باید از اتوبوس های آتن بهره ببرید که آن ها هر روز این مسیر 5 ساعت را از ایستگاه Kifissos KTEL به این شهر می روند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2108

به "مونمواسیا ، شهری در روی جزیره ای سنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونمواسیا ، شهری در روی جزیره ای سنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید