اپلیکیشن مینت، سوپر اپلیکیشن سلامت بانوان

به گزارش مالکوم، یکی از مجموعه هایی که امروزه به صورت تخصصی در موضوع سلامت بانوان در حال فعالیت است، می توان از مجموعه مینت نام برد. در این مقاله قصد داریم معرفی مختصری از مجموعه و وبسایت mint داشته باشیم.

اپلیکیشن مینت، سوپر اپلیکیشن سلامت بانوان

مجموعه mint از سال 1398 کار خود را شروع کرد. مینت خود را به عنوان سوپر اپلیکیشن سلامت بانوان معرفی کرده است. اما این مجموعه علاوه بر اپلیکیشن، وبسایت خوبی نیز دارد که به صورت تخصصی در رابطه با سلامت بانوان صحبت می کند. اول بگذارید از وبسایت مینت شروع کنیم و در ادامه در رابطه با سوپر اپلیکیشن آن نیز بیشتر صحبت می کنیم.

در وبسایت mintapp می توان گفت در رابطه با تمامی موضوعات سلامت بانوان صحبت شده است. از دوران قاعدگی گرفته تا اقدام به بارداری و بارداری و دوران یائسگی و حتی موضوعات زیبایی و تناسب اندام.

مینت برای کسانی که قصد اقدام به بارداری دارند، برنامه ویژه ای تدارک دیده است. اول باید بگوییم که چنانچه قصد بارداری دارید، قبل از هر چیزی ابتدا تمامی مقالات اقدام به بارداری این سایت را مطالعه کنید. چرا که نکات بسیار مهمی در این رابطه وجود دارد که حتما باید قبل از اقدام به بارداری، آن ها را رعایت کنید.

جدای از اینکه قبل از اقدام باید از لحاظ سلامت عمومی بدن و همچنین سلامت دهان و دندان و مصرف مکمل های خاص آگاه باشید، باید در رابطه با نحوه اقدام به بارداری نیز اطلاعات کاملی داشته باشید. اولین قدم در یک اقدام به بارداری پیروز، شناسایی دوران تخمک گذاری است. چرا اگر تخمک گذاری اتفاق نیفتاده باشد و رابطه داشته باشید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

بسکمک از خانم ها در پیدا کردن دوران تخمک گذاری مشکل دارند. به همین دلیل بهتر است mintapp را نصب کنید. اما اپلیکیشن مینت چه کمکی می کند؟ این اپلیکیشن در ابتدا سه سوال اساسی را از شما خواهد پرسید:

  • میانگین طول دوران خونریزیتان چقدر است؟
  • میانگین سیکل قاعدگیتان چقدر است؟
  • آخرین باری که پریود شده اید، چه زمانی بوده است؟

با پاسخ دادن به این سه سوال، سیکل قاعدگیتان شبیه سازی شده و به کمک آن می توانید دوران و بازه تخمک گذاری را پیشبینی کنید. این بازه حدودا 6 الی 7 روز است و معمولا وسط آن یعنی روز سوم، بیشترین شانس تخمک گذاری را خواهید داشت. که این زمان در اپلیکیشن mint، کاملا تعیین شده است.

به این نکته توجه کنید که اسپرم تا 5 روز در محیط واژن زنده می ماند، اما تخمک تنها 24 ساعت پس از رها سازی فرصت دارد تا با اسپرم برخورد کند و لقاح انجام شود و الا تخمک رها شده از بدن دفع می شود. بنابراین اهمیت پیدا کردن زمان تخمک گذاری در اینجا دو چندان می شود. معمولا پیشنهاد می شود که در این دوران هر شب رابطه داشته باشید تا خیالتان از تخمک گذاری راحت باشد. البته به این نکته توجه کنید که فرایند اقدام به بارداری یک فرایند 6 ماه تا یک ساله است و همان ماه اول نباید سریعا انتظار بارداری داشته باشید.

اما حالا می رسیم به بحث مهم علائم بارداری. از کجا بفهمیم که باردار هستیم؟ علائم اصلی بارداری، چه علائمی هستند؟ بنابر توضیحات وبسایت مینت:

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای هرکس این عوامل متفاوت است. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در بارداری، زمان رابطه با توجه به زمان تخمک گذاری است. پس قدم اول در تشخیص بارداری، شناسایی زمان رابطه با توجه به سیکل قاعدگی است. چرا که در برخی از زمان های سیکل قاعدگی، احتمال بارداری بسیار زیاد است و در برخی اوقات این احتمال بسیار ناچیز است.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در تشخیص بارداری و علائم حاملگی، می توان به نوع رابطه، نوع روش جلوگیری از بارداری، مدت زمان به تعویق افتادن پریود، تعداد رابطه، سن، نظم قاعدگی، استرس و در نهایت نوع علائم بارداری می توان اشاره کرد. توجه کنید که با توجه به تمامی این نکات می توان علائم حاملگی را از علائم قاعدگی تشخیص داد و چنانچه تمامی این عوامل را در کنار هم در نظر بگیرید به صورت کاملا حرفه ای می توانید احتمال بارداریتان را تشخیص دهید.

با توجه به این توضیحات از علائم مهم بارداری می توان به علائم زیر اشاره کرد:

  • خونریزی لانه گزینی

لکه بینی یا خونریزی سبک تر از قاعدگی که معمولا یکی دو روز طول می کشد و از اولین نشانه های بارداری است.

  • حالت تهوع
  • دلدرد شدید
  • کمردرد
  • حساسیت سینه ها
  • سینه درد
  • درد نوک سینه
  • تغییر خلق و خو
  • افزایش حس بویایی
  • ویار

تا الان در رابطه با اقدام به بارداری صحبت کردیم حالا برویم سراغ ادامه mintapp .

علاوه بر شبیه سازی سیکل قاعدگی، mintapp بخش های متنوع دیگری نیز دارد.

مثلا بخشی به نام تسکین و درمان علائم قاعدگی دارد که به کمک راهکارهای این بخش می توانید علائم سندروم پیش از قاعدگی را تسکین دهید و دوران قاعدگی راحت تری را بگذرانید.

از سایر بخش ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • راهکارهای عقب انداختن قاعدگی
  • راهکارهای استفاده از قرص های اورژانسی
  • انتخاب بهترین روش جلوگیری از بارداری
  • تعیین جنسیت در دوران اقدام به بارداری
  • تشخیص و درمان ترشحات واژینال
  • تست بارداری آنلاین
  • راهکارهای جبران فراموشی قرص های ضد بارداری

همچینین به کمک تقویم مینت اپ، می توانید قاعدگی های آینده تان را پیش بینی کنید و برنامه ریزی بهتری در رابطه با این موضوع داشته باشید.

برای دانلود اپلیکیشن mint، می توانید مینت را در گوگل پلی یا کافه بازار سرچ کنید و این اپلیکیشن را بر روی موبایل خود نصب کنید.

منبع: وبسایت مینت

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1060

به "اپلیکیشن مینت، سوپر اپلیکیشن سلامت بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن مینت، سوپر اپلیکیشن سلامت بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید