آنالیز راهبردها و نگرش های تازه در صنعت تبلیغات محیطی

به گزارش مالکوم، احتمالا تا به امروز تبلیغات محیطی مجذوب کننده و خلاقانه بسیار زیادی از برندهای بزرگ را دیده باشید. اکران این تبلیغات گسترده و پر زرق وبرق اغلب در شرایطی انجام می گردد که استارتاپ ها به علت نداشتن بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات خود، به مرز نابودی می رسند.

آنالیز راهبردها و نگرش های تازه در صنعت تبلیغات محیطی

در ایران، شرکت دانش بنیان شبکه ارتباطات آرمانی با دغدغه رشد استارتاپ ها در کنار برندهای مطرح، کمپینی به نام ایستگاهمونو بگیر را راه اندازی نموده که در آن، فرصت ویژه ای برای خرید استیشن بوردهای ایستگاه های اتوبوس به وسیله شرکت های بزرگ و کوچک فراهم شده است.

به همین دلیل، با مدیرعامل آرمانی مصاحبه ای را ترتیب دادیم تا با جزئیات این کمپین و استیشن بوردهای تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم.

لطفا خودتان را معرفی کنید و کمی درباره تاریخچه شرکت آرمانی شرح دهید.

بنده ابراهیم بهرامی، مدیرعامل شرکت شبکه ارتباطات آرمانی هستم که نزدیک به 16 سال سابقه فعالیت در صنعت تبلیغات دارم. آرمانی، از سال 1391 که تاسیس شد تا امروز، با چالش های زیادی روبرو بوده است که خداراشکر هیچ کدام مانع پیشرفت ما نبوده اند.

رشد و پیشرفت آرمانی در طی سال های اخیر چگونه بوده است؟

آرمانی با رویکرد توسعه محور فعالیت خود را آغاز نموده و در پی دستیابی به جایگاه بزرگترین رسانه دار محیطی در سطح کشور و بعلاوه توسعه حوزه فعالیت ها در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس بوده است. به منظور توسعه دامنه خدمات و تنوع بخشی به رسانه های محیطی تحت مالکیت خود، طرح تجهیز و نوسازی ایستگاه های اتوبوس شهر تهران را کلید زدیم و این ایستگاه ها را به تابلو های تبلیغاتی یا همان استیشن بورد تجهیز کردیم که به نوبه خود اقدامی نو و خلاقانه در صنعت تبلیغات محیطی ایران به شمار می رود.

درباره محصولات و خدمات آرمانی شرح بفرمایید؟

خدمات آرمانی تنها محدود به فروش رسانه محیطی نیست بلکه ما پکیج کاملی از هر آنچه که برندها برای تبلیغات احتیاج دارند به آن ها ارائه می کنیم. امروز خدمات آرمانی شامل برنامه ریزی و تامین رسانه، طراحی و فراوری محتوای رسانه و خدمات مانیتورینگ است. در کنار خدمات فوق، محصولی تازه و دانش بنیان بر مبنای هوش مصنوعی و تحلیل کلان داده با نام آگِرمپ ارائه نموده ایم که تحول بزرگی در امر برنامه ریزی و مانیتورینگ رسانه محیطی محسوب می گردد. با استفاده از این محصول به مشتریان خود یاری می کنیم تا بودجه تبلیغاتی خود را بهینه و منطبق بر اهداف کمپین هزینه نمایند.

ایده ساخت رسانه نوظهور استیشن بورد از کجا آمد و امکانات آن چیست؟

ما در آرمانی با انجام تحقیقات بازار گسترده، متوجه یک خلأ بزرگ در زمینه تبلیغات شهری در ایران شدیم. با توجه به پتانسیل تبلیغات ایستگاه اتوبوس، اثربخشی بالای این رسانه و بعلاوه نقش مهم این روش تبلیغاتی در منظره شهری، تصمیم گرفتیم از این فرصت ارزشمند استفاده و برای اولین بار در ایران این رسانه را با نام استیشن بورد معرفی کنیم.

اکنون با افتخار بزرگترین شبکه تبلیغات محیطی شهر تهران در اختیار شرکت آرمانی است.

درباره کمپین اخیرتان به نام ایستگاهمونو بگیر، کمی برای ما شرح دهید. شکل گیری این ایده از کجا و با چه هدفی بود؟

با توجه به اینکه استیشن بورد رسانه نوظهوری در ایران به شمار می رود، لازم بود به منظور ایجاد آگاهی نسبت به این رسانه و تبیین پتانسیل ها و ویژگی های آن برای برندهای مطرح، استارتاپ ها و حتی مخاطبان عام، یک کمپین بزرگ تبلیغات محیطی با استفاده از همین رسانه طراحی و اجرا گردد. به همین منظور از شعاری جالب و مصطلح برای این کمپین استفاده کردیم تا توجه مخاطبان را جلب کنیم. به طور خلاصه، هدف اصلی این کمپین افزایش آگاهی و معرفی استیشن بورد و پیشبرد فروش این رسانه بوده است.

مزایای شرکت در این کمپین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

این کمپین در کنار هدف اصلی که در واقع معرفی استیشن بورد است، با استفاده از کلیدواژه هایی مثل همه جای شهر، قسطی، تا هر وقت و به قیمت در پی ارائه پیشنهادات ارزشمند به صاحبان کسب وکارها است تا انجام تبلیغات در سطح شهر را برایشان تسهیل کند. از آنجا که مالکیت انحصاری تبلیغات ایستگاه های اتوبوس در اختیار آرمانی قرار گرفته است، برند ها تا هر زمان که بخواهند می توانند از استیشن بوردها برای نمایش تبلیغات خود استفاده نمایند.

چگونه ایستگاه های اتوبوس مناسب هر کسب وکاری را مشخص و انتخاب می کنید؟

تیم برنامه ریزی رسانه آرمانی با توجه به فاکتورهایی از جمله: حوزه جغرافیایی فعالیت برندها، شاخص های رفتار سفر مخاطبان و بعلاوه نقاط استراتژیک کسب وکارها برای روبرو با بیشترین تعداد مخاطبان هدف، مناسب ترین استیشن بوردها را به مشتریان پیشنهاد می دهد. هرچند که با توجه پراکندگی ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر، قدرت انتخاب برای کسب وکارها بالا است و آن ها می توانند هر رسانه ای را در هر نقطه ای که می خواهند، انتخاب نمایند.

چگونه کسب وکارها می توانند اطمینان حاصل نمایند که تبلیغات شان در ایستگاه اتوبوس به درستی نصب شده و به وسیله مخاطبان هدف دیده می گردد؟

فرایند ساخت سازه های استیشن بورد به وسیله متخصصین و با در نظر گرفتن معیارهایی مثل فاصله از مسیر، ابعاد سازه، زاویه سازه با مسیر، ارتفاع سازه و بعلاوه مقدار ترافیک عبوری از مقابل هر سازه انجام می گیرد. فرایند نصب تابلو های آرمانی نیز بر اساس روشی کاملا منحصر به فرد انجام می گردد تا طرح های تبلیغاتی به برترین و سریع ترین شکل ممکن نصب شوند. از طرفی در فرایند چاپ از پیشرفته ترین دستگاه های چاپ و برترین متریال و رنگ موجود در بازار استفاده می گردد. علاوه بر این موارد، پس از اکران تبلیغات، سلامت و کیفیت رسانه ها به طور مستمر به وسیله تیم مانیتورینگ آرمانی پایش می گردد تا در صورت وجود مسائل، نسبت به برطرف آن اقدام گردد. در نهایت تیم مانیتورینگ رسانه گزارشات دوره ای از شرایط کمپین و اکران رسانه را با ثبت تصاویر سازه ها در اختیار کسب وکارها قرار می دهند.

چگونه می توان تاثیر تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس را مقدار گیری کرد؟

تیم برنامه ریزی رسانه آرمانی با استفاده از اطلاعات ترافیکی و داده های به دست آمده از تحقیقات میدانی و بعلاوه به یاری سامانه هوشمند آگِرمپ، شاخص های اثربخشی رسانه را محاسبه می نماید. شاخص هایی مانند مقدار تردد از برابر هر رسانه، فرصت دید هر رسانه، تعداد بازدید هر رسانه و بعلاوه هزینه به ازای هر هزار بازدید با دقت بالایی محاسبه می گردد و در اختیار برندها قرار می گیرد.

تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس، چه مزایایی برای کسب وکارها دارد؟

ایستگاه های اتوبوس، به علت قرارگیری در منطقه ها با حجم بالای سفرهای شهری، فرصت مناسبی برای انتقال پیغام تبلیغاتی به طیف گسترده ای از مخاطبان است. قیمت پایین تر نسبت به بیلبوردها و بعلاوه شرایط ویژه ای که آرمانی برای پرداخت هزینه رسانه در نظر گرفته است، از دیگر مزیت های این نوع از تبلیغات محسوب می گردد که نسبت به سایر رسانه ها، بازدهی سرمایه بیشتری را برای برندها فراهم می نماید.

در خاتمه و به عنوان سوال خاتمهی، بفرمایید که چه استراتژی هایی برای رشد و پیشرفت آرمانی مدنظر دارید؟

ما همیشه سعی نموده ایم با توسعه رسانه های محیطی از منظر نوع و تعداد رسانه، طیف گسترده ای از پیشنهادات رسانه ای را به برند های مطرح و استارت آپ ها ارائه دهیم تا بتوانیم در رشد و توسعه بازار تبلیغات محیطی در ایران سهم بزرگی داشته باشیم. در این راستا با یاری تیم تحقیقات بازار آرمانی و با آنالیز آخرین ترندهای جهان در زمینه تبلیغات محیطی، همیشه در پی ارائه راه کارهای توسعه رسانه نه تنها در ایران بلکه در مقیاس بین المللی بوده ایم. بعلاوه مفتخریم که تنها عضو ایرانی فعال در انجمن بین المللی تبلیغات محیطی (OAAA) هستیم و با نگرش توسعه محور در فرایند ها و خدمات، در پی معرفی آرمانی در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی و توسعه همکاری در قالب اخذ نمایندگی و بعلاوه همکاری با آژانس های معتبر بین الملل هستیم.

همان طور که مطالعه کردید، نوآوری های مهمی مانند استفاده از ایستگاه های اتوبوس در تبلیغات محیطی، به نفع تمام کسب وکارها است؛ تفاوتی ندارد که یک استارتاپ هستید یا یک برند مطرح و بزرگ!

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2169

به "آنالیز راهبردها و نگرش های تازه در صنعت تبلیغات محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راهبردها و نگرش های تازه در صنعت تبلیغات محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید