برندگان جایزه فمینا 2020 معرفی شدند

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو- هیئت داوران جایزه ادبی فمینا به ریاست آن ماری گارات-دوشنبه (2 نوامبر) تلفنی اسامی برندگان این جایزه معرفی کردند.

برندگان جایزه فمینا 2020 معرفی شدند

جایزه ادبی فمینا در بخش رمان فرنسوی به رمان طبیعت انسانی نوشته سرژ ژونکور از انتشارات فلاماریون رسید.

رمان طبیعت انسانی درباره انتها زندگی کشاورزان و جدایی بین انسان و طبیعت است.

هیئت داوران درباره اثر برنده گفت ما مدتی طولانی است که سرژ ژونکور را دنبال می کنیم. رمان او موضوع روز است و سرژ ژونکور شناخت عمیقی از موضوع خود دارد. کتاب او و کیفیت آن می تواند عامه مردم را به خود جذب کند.

رمان های باروکو بوردلو نوشته تیری کلرمون، خیاط رلیزان نوشته اولیویا الکئیم، داستان پسران نوشته ماری هلن لافون و یک استخر شنا در صحرا نوشته دایان ماظلوم دیگر نامزدهای نهایی جایزه فمینا در بخش رمان فرانسوی بودند.

جایزه فمینا در بخش رمان غیرفرانسوی به رمان اتوبیوگرافی آن چه نمی خواهم بدانم و هزینه زندگی نوشته دبورا لوی تعلق گرفت. نویسنده در این اثر به دوران کودکی خود، پدرش، کشوری که ترکش کرده و آپارتاید در افریقای جنوبی بازگشته و مفاهیم فمنیستی، افسردگی و نوشتن را مورد توجه قرار داده است.

از نگاه هیئت داوران این رمان نسبت به رمان سرژ ژونکور از کیفیت صمیمیانه تری برخوردار است؛ کیفیتی که می تواند جهانی را لمس کند.

رمان های بخشیده شده ها از کران میلوود هارگریو، ترجمه سارا تاردی، بتی نوشته تیفانی مک دنیل، ترجمه فرانسوا هپ، آخرین مصاحبه نوشته اشکول نوو، ترجمه ژان - لوک آلوچه، راستا پاتاگونیا 203 نوشته ادواردو فرناندو وارلا، ترجمه فرانسوا گودری و پسران نیکل نوشته کلسن وایتهد، ترجمه شارل رکورسی از آثاری بودند که با رمان برگزیده در این بخش به رقابت پرداختند.

جایزه فمینا در بخش غیرداستانی نیز اثر ژوزف کبریس و یا امکان یک زندگی نوشته کریستوف گرانژه از انتشارات آناموسا را به عنوان برنده معرفی کرد.

هیئت داوران جایزه فمینا همچنین از اثر بیروت 2020: خاطرات یک سقوط نوشته شریف مدجلانی که جز نامزدهای جایزه فمینا در بخش غیرداستانی معرفی شده بود تمجید کردند.

جایزه فمینا در سال 1904 از سوی گروهی از بانوان نویسنده فرانسوی با همکاری مجله فمینا راه اندازی شد. آنتوان دوسنت اگزوپری سرشناس ترین نویسنده برنده این جایزه است که در سال 1930 برای پرواز شبانه پیروز به دریافت آن شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1212

به "برندگان جایزه فمینا 2020 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جایزه فمینا 2020 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید