بهره برداری 50 هزار میلیاردی دولت

به گزارش مالکوم، وزیرکشور گفت: بیش از 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان های مختلف در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

بهره برداری 50 هزار میلیاردی دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: در آستانه هفته دولت، رحمانی فضلی با اشاره به نظارت وزارت کشور به وسیله استانداری ها بر طرح ها و پروژه های استان های مختلف کشور گفت: تعداد کل پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در هفته دولت سال جاری با احتساب پروژه های ملی، استانی، شهرداری ها، دهیاری ها، بخش خصوصی و خیرین در حوزه های مختلف بیش از 18 هزار پروژه (18397) است که مجموع اعتبار کل آن حدود پنجاه هزار میلیارد تومان است.

وزیر کشور اضافه نمود: علاوه بر طرح های پرشماری که افتتاح می گردد، هفته دولت سال جاری، 1722 پروژه جدید نیز کلنگ زنی می گردد که کل اعتبار پیش بینی شده برای آن حدود 18 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به حضور مؤثر بخش خصوصی در سرمایه گذاری و اجرای طرح هایی مختلف خاطر نشان کرد: سهم پروژه های بخش خصوصی کشور به مقدار 45 درصد از کل اعتبارات به ثمر نشسته در هفته دولت سال جاری، بیشترین و پروژه های خیرین با یک درصد از کل این اعتبارات، کمترین سهم را به خود اختصاص داده است. همچنین پروژه های ملی با 25درصد، دارای رتبه دوم، پروژه های استانی با 17 درصد رتبه سوم و پس از آن به ترتیب پروژه های شهرداری ها با 10 درصد و پروژه های دهیاری ها با 2 درصد از کل اعتبارات به ثمر نشسته، در رتبه های چهارم و پنجم هستند.

لازم به ذکر است، متوسط سرانه اعتبارات پروژه هایی که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد برای هر نفر در کشور برابر با 6.3 میلیون ریال است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1111

به "بهره برداری 50 هزار میلیاردی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری 50 هزار میلیاردی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید