تبدیل نوعی قارچ به کامپیوتر زنده!

به گزارش مالکوم، برای چندین دهه، دانشمندان ایده پیوند سخت افزار و نرم افزار با بافت های زنده را دنبال نموده اند.

تبدیل نوعی قارچ به کامپیوتر زنده!

اکنون محققان دانشگاه غرب انگلستان پیروز شده اند تا با استفاده از نوعی قارچ، یک کامپیوتر زنده فراوری نمایند.

پروفسور اندرو آداماتزک، محقق اصلی این پژوهش شرح می دهد که قارچ ها ایده آل ترین موجودات زنده برای انجام چنین آزمایش هایی هستند، زیرا میسیلیوم آن ها مانند مغز انسان ها عمل می نماید.

میسیلیوم قسمت های نازک شبیه به مو ریشه قارچ ها هستند که برخلاف سیناپس نمی توانند تکانه های الکتریکی را منتقل نمایند. درواقع، قارچ هایی که به شبکه مشابهی از میسیلیوم های زیرزمینی متصل هستند، گاهی اوقات می توانند در فواصل زمانی قابل توجهی با سیگنال های الکتریکی ارتباط برقرار نمایند.

همانطور که انتظار می رود، نمی توان انتظار داشت که این رایانه های ساخته شده به وسیله قارچ از نظر عملکرد با سیستم های سنتی قابل مقایسه باشند. هرچند آداماتزک ادعا می نماید که با تحریک قارچ در دو نقطه مجزا می توان رسانایی آن را برای ارائه یک ارتباط سریع تر و مطمئن تر افزایش داد، اما همچنان این سیستم با دستگاه های الکترونیکی حالت جامد قابل قیاس نیست.

بااین حال به قارچ ها اجازه می دهد تا از نوعی حافظه پشتیبانی نمایند. آداماتزک از این ویژگی به عنوان فرآیند مشابه نحوه شکل گیری عادات در مغز انسان ها تشبیه نموده است.

دانشمندان هنوز درحال توسعه و انجام آزمایش های بیشتر با این سیستم هستند؛ آن ها ادعا می نمایند که این تحقیق بعلاوه می توان به پیشرفت هایی در زمینه رابط کاربری ماشین/مغز منجر گردد که در زمینه هایی ازجمله پروتز و اختلالات کنترل رفتار مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون کاربرد دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2144

به "تبدیل نوعی قارچ به کامپیوتر زنده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل نوعی قارچ به کامپیوتر زنده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید