حقایق جالب در خصوص پاتایا

به گزارش مالکوم، پاتایا شهری است جذاب در خلیج تایلند که از آن می توان به عنوان بهشت گردشگران یاد کرد که سبک زندگی در آن به سرعت در حال تغییر است که در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید. هتل های باکیفیت، طبیعت بکر و مراکز خرید بزرگ از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا با حقایق بسیار جالب پاتایا بیشتر آشنا شوید.

حقایق جالب در خصوص پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

پاتایا در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است و کسانی که به تایلند می روند، پاتایا نیز بخش مهمی از سفر آن ها تشکیل می دهد. اگر شما هم دوست دارید به پاتایا سفر کنید، با ما همراه باشید تا چند حقیقت جالب در خصوص این شهر را با شما در میان بگذاریم:

1. پاتایا در هر لحظه گسترش می یابد! اگر فکر می کنید که پاتایا یک دقیقه از رشد و توسعه باز می ماند، سخت در اشتباه هستید! پاتایا بی وقفه در حال رشد و توسعه است که این امر به افزایش ورود گردشگران خارجی و زندگی آن ها در پاتایا به عنوان خانه دوم نسبت داده شده است. هم چنین پاتایا به عنوان بهترین مکان برای زندگی بازنشستگان شناخته می گردد.

2. کسانی که به پاتایا سفر می نمایند، به دنبال استراحت در یک فضای آرام هستند. پاتایا بهترین مکان برای چنین افرادی است؛ بازی گلف در سال های اخیر در تایلند به سرعت گسترش می یابد و فقط در پاتایا 20 باشگاه گلف وجود دارد.

3. پاتایا سواحل بسیار زیبایی دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. بسیاری از سواحل پاتایا به دلیل داشتن سواحل شنی سفید، آب صاف و شفاف دریا و فعالیت های سرگرم نماینده آبی شهرت دارند.

4. پاتایا یکی از بهترین مقاصد برای ورزش های آبی مانند قایق رانی، موج سواری، چتربازی به یاری قایق موتوری، جت اسکی و غواصی است. شما می توانید تجهیزات لازم برای این فعالیت ها را از همان جا کرایه کنید. به علاوه در بسیاری از این فعالیت ها حتی می توانید بچه ها را نیز بازی دهید.

5. غذاهای دریایی تایلند، به خصوص پاتایا شهرت جهانی دارند. شب ها ماهیگیران برای دریافت ماهی تازه، خرچنگ دریایی، هشت پا، میگو و خرچنگ به دریا می روند تا صبح زود در بازار ماهی فروش ها به فروش برسانند. سپس این ماهی های تازه به رستوران ها می روند تا برای مشتریان آماده پخت شوند. البته ممکن است در این رستوران ها غذاهای عجیب و غریبی ببینید که شاید به مزاج ما ایرانی ها خوش نیاید! پس هنگام سفارش غذا کمی محتاط باشید.

6. بازار شناور پاتایا یکی دیگر از مکان هایی است که گردشگران به آن علاقه دارند. اگر از مراکز خرید یکنواخت خسته شدید، می توانید سری به بازار شناور پاتایا بزنید. فروشندگان این بازار گران فروش هستند، پس هنگام خرید حواستان باشد! این بازار روی یک دریاچه دایر می گردد و فروشندگان از روی قایق های خود به فروش اجناس خود می پردازند.

7. تفرجگاه جشنواره (فستیوال) پاتایا یکی از بزرگترین تفرجگاه های آسیا است. در این مرکز یک سینمای بزرگ، رستوران های متعدد و 10 سالن تئاتر هم وجود دارد.

8. حدود 30 سال پیش پاتایا فقط یک ساحل خالی بود و از جنب و جوش امروزه شهر خبری نبود. بعد از جنگ میان هند و چین در سال 1980 این شهر به سرعت پیشرفت کرد و خود را در میان مقاصد گردشگری پرطرفدار تایلند جا داد.

9. شما می توانید با قطار یا هواپیما به پاتایا سفر کنید. این شهر 2 ایستگاه قطار و یک فرودگاه بین المللی دارد. هر روز یک قطار به مقصد بانکوک و برعکس در پاتایا وجود دارد.

10. سومین ساختمان بلند تایلند در پاتایا قرار گرفته است.

11. در پاتایا می توانید فیل سواری کنید!

12. تایلند به داشتن فعالیت های مذهبی شهرت دارد. در بلندترین نقطه پاتایا تپه بودا قرار گرفته است و در این تپه مجسمه بزرگ بودا از جنس طلا قرار گرفته است. بازدید از این مکان رایگان است.

منبع: کجارو / hotelthailand.com / sharontravelogue.com / holidayinn-pattaya.com
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 439

به "حقایق جالب در خصوص پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب در خصوص پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید