دبی، شهر بی مثال خاورمیانه

به گزارش مالکوم، دبی در سال های اخیر با سرعت، رشد چشمگیری داشته و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است.

دبی، شهر بی مثال خاورمیانه

تا 16 سال پیش دبی بیابانی بیش نبود، ولی امروزه خانه برج خلیفه با ارتفاع 828 متر (بلندترین ساختمان دنیا در حال حاضر)، برج پرنسس با 414 متر ارتفاع و بیش از 150 آسمان خراش دیگر است. آپارتمان های چند میلیون دلاری و مکان های مملو از دنیاگرد دبی را در مرکز توجهات به عنوان یک شهر فوق ثروتمند قرار داده است.

بسیاری حتی از دبی به عنوان منهتن خاورمیانه یاد می کنند، ولی با داشتن مزایایی همچون روزهای آفتابی در طول سال و هوای گرم حتی نیویورک هم نمی تواند با آن رقابت کند.

رستوران های مدرن و شیک، ورزش های آبی و جاذبه های بسیار، سبب شده است که هم دنیاگردان و هم مردم محلی از بودن در این شهر بسیار خوشحال و راضی باشند.

خط آسمان این شهر سطح جدیدی از زیبایی شهری را ارائه کرده است.

آسمان خراش های منطقه مارینا و جمیرا به لحاظ سبک معماری و امکانات بسیار به سبک منهتن نیویورک شباهت دارند.

با پیشرفت همیشگی که به سرعت در این شهر جریان دارد، مدیریت شهری در نظر دارد تا سال 2030 حدود 25% از ترافیک شهری را با انجام برنامه ریزی و پروژه های اثرگذار کاهش دهد.

مجتمع های مسکونی در مارینا در اصل همگی واحد های بسیار لوکس با کلیه امکانات از جمله استخر های بزرگ روی بام های این برج ها هستند.

در منطقه ای با مساحت 4645152 مترمربع در مجاورت آب بیش از 150 برج ساخته شده است. بیشتر کارگرانی که در ساخت این برج ها دخیل هستند را مهاجران هندی تشکیل می دهند.

بر اساس گزارش اسوشیتد پرس (Associated Press) بیشتر ساکنان شهر دبی، بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی را مهاجرین خارجی تشکیل می دهند.

درجه حرارت در طول روز به ندرت به زیر 24 درجه سلسیوس کاهش می یابد و ورزش های آبی و به خصوص شنا در دبی همیشه امکان پذیر بوده و یکی از انتخاب های مردم در تمام طول سال است و اغلب با گشت و گذار در ساحل می توان تعداد زیادی از قایق های موتوری و جت اسکی سواران را دید.

مسافران می توانند در هتل های لوکس دبی مثل برج العرب که دقیقا در کنار ساحل واقع شده است اقامت کنند.

شب های دبی نیز زیبایی های منحصر به فردی دارد.

دنیاگردان می توانند قبل از صرف شام به همراه دنیاگرد های دیگر یک گشت آبی را به قصد تماشای غروب زیبای آفتاب تجربه کنند.

دبی به دلیل میزبانی طیف وسیعی از ملیت ها و فرهنگ های گوناگون از اقصی نقاط دنیا، به یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان انواع غذاها، دسر ها و تنقلات بین المللی تبدیل شده است.

دبی شهر محبوب بچه ها نیز است. با داشتن فعالیت های سرگرمیی مختلف مثل آکواریوم دبی، شهربازی و پارک ترامپولین که اخیرا در داخل مرکز تجاری امارات (Mall of the Emirates) افتتاح شده است سرگرمی و سرگرمی های مختلفی را برای تمام سنین مهیا کرده است.

مقامات دنیاگردی دبی اعلام کرده اند امیدوار هستند که هر سال 7 تا 9 درصد به تعداد دنیاگردان این شهر اضافه کنند و این تعداد را به 20 میلیون دنیاگرد در سال، تا سال 2020 برسانند.

برای سفر به دبی می توانید تور دبی را در خبرنگاران جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری به دبی داشته باشید.

مشاهده تورهای دبی

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1933

به "دبی، شهر بی مثال خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی، شهر بی مثال خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید