درباره مارتین فورکل: سفارش گده، بدنساز جدید استقلال

به گزارش مالکوم، گده که سال ها در ایران حضور داشت و روی نیمکت پرسپولیس،استقلال،ذوب آهن و آلومینیوم نشست،از سال 2016 مدیریت تیم های ملی ویتنام را بر عهده گرفته. باعث و بانی حضور فورکل در ویتنام هم همین گده بود.

درباره مارتین فورکل: سفارش گده، بدنساز جدید استقلال

دستیار گده، بدنساز جدید استقلال

مارتین فورکل، مربی جدیدی است که با نظر وینفرد شفر به کادر فنی استقلال اضافه شده. یک مربی آلمانی و تنها 39 ساله که کارنامه پرباری از دوران حضور در فوتبال ندارد. فورکل، دوران بازیگری خود را از باشگاه گروتیفروت شروع کرد و سپس پیراهن تیم هایی نشیر بوریسیا فولدا، واکر بورهازن، کوبلنز، ساربروکن و بوریسیا نئون کراچن را پوشید. بهترین دوران فوتبال فورکل در باشگاه ساربروکن طی شد و البته او در سال 1999 ، 6 بار هم در ترکیب تیم زیر 21 ساله های آلمان نهاده شد. او در این تیم کنار بازیکنانی چون تیمو هیلده براند که مدت زیادی در اشتوتگارت حضور داشت و عضو تیم ملی آلمان هم بود، بازی کرد و نام خود را به عنوان یکی از استعدادهای این کشور مطرح نمود.

دوران مربیگری مارتین فورکل هم در ساربروکن شروع شد. تیمی که در دسته 3 آلمان حضور داشت. فورکل نه به عنوان سرمربی، بلکه بدنساز روی نیمکت این تیم نشست و تجربه کسب کرد. او سال 2017 به فوتبال ویتنام کوچ کرد و در تیم های پایه و حتی ملی این کشور نیز به فعالیت پرداخت. -

ماجرای حضور او در ویتنام هم به حضور یک مربی آلمانی در این کشور ارتباط دارد. یورگن گده که سال ها در فوتبال ایران حضور داشت و روی نیمکت پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و آلومینیوم هرمزگان نشست، از سال 2016 عنوان مدیر تیم های ملی فوتبال ویتنام را بر عهده گرفته. باعث و بانی حضور فورکل در ویتنام نیز همین یورگن گده بود که پای هم وطن خود را به شرق آسیا باز کرد.

مارتین فورکل بعد از یک فصل فعالیت در تیم های ملی ویتنام، به عنوان مربی بدنساز به کادر فنی باشگاه هوشی مینه در لیگ برتر ویتنام اضافه شد. او بخش بدنسازی این باشگاه را در اختیار گرفت. باشگاهی با مربیگری جونگ هائه سئونگ که رده دوازدهم لیگ 14 تیمی ویتنام را در انتها فصل 2018 به دست آورد.

160-10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 135

به "درباره مارتین فورکل: سفارش گده، بدنساز جدید استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره مارتین فورکل: سفارش گده، بدنساز جدید استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید