در این استانها کولاک می گردد!

به گزارش مالکوم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش آلودگی هوا در 8 شهر از جمله تهران طی امروز و فردا پیش بینی کرد دوشنبه و سه شنبه در بعضی منطقه ها کشور باران و برف ببارد.

در این استانها کولاک می گردد!

خبرنگاران: به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی افزایش یافته و موجب کاهش کیفیت هوا در این منطقه ها می گردد.

دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو در منطقه های از غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی شده است.

سه شنبه بارش های پراکنده در منطقه های از شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد. چهارشنبه نیز در بیشتر منطقه ها کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

امروز نیز خلیج فارس و دریای خزر مواج هستند.

توصیف سامانه: سکون نسبی هوا

زمان آغاز: شنبه 1402/10/09

زمان خاتمه: یکشنبه 1402/10/10

نوع مخاطره: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه 1402/10/09: تهران، کرج، اراک، یزد، تبریز، اصفهان، ارومیه و اهواز.

یک شنبه 1402/10/10: تهران، کرج، اراک، یزد، تبریز، اصفهان، ارومیه، اهواز و سمنان.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه های سنجش آلودگی به وسیله مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل اندازه آلودگی هوا.

توصیف سامانه: تداوم وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با جهت شمال غربی و افزایش ارتفاع موج

زمان خاتمه: دوشنبه 1402/10/11

نوع مخاطره: وزش باد موقتی شمال غربی با بیشینه سرعت باد 28 نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل 1.5 متر و در فراساحل تا 2 متر

منطقه اثر:

شنبه 1402/10/09: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و منطقه ها غربی هرمزگان، در خلیج فارس.

یکشنبه 1402/10/10: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

دوشنبه 1402/10/11: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در خلیج فارس.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به ویژه شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل بعلاوه اختلال موقت در فعالیت های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی.

توصیه: ممانعت از فعالیت های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2224

به "در این استانها کولاک می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این استانها کولاک می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید