دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران تعیین شد

به گزارش مالکوم، مسعود عماری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای برگزاری مسابقات زیر 16 سال پسران آسیا در لبنان در خصوص لغو برگزاری آن در ایران شرح داد.

دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران تعیین شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

وی با یادآوری اینکه یک ماه پیش فیبا آسیا با پیشنهاد ایران برای برگزاری مسابقات زیر 16 سال آسیا در ایران موافقت کرد، گفت: در این رده سنی اجازه والدین برای حضور و همراهی بازیکنان در ترکیب تیم اعزامی جزو مقررات است. برای برگزاری مسابقات در ایران اما والدین بازیکنان بیش از 6 تیم تیم ها چنین اجازه ای را نداده بودند.

دبیر فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه این موضوع توسط فیبا آسیا به ایران اعلام شد، تاکید نمود: فیبا آسیا به برگزاری مسابقات در ایران اصرار داشت به خصوص اینکه هیچ مسئله ای در میزبانی ایران و برگزاری مسابقات در تهران نمی دید اما این مسئله مانع از برگزاری مسابقات با حضور کامل تیم ها می شد. در حالیکه مسابقات زیر 16 سال آسیا حکم انتخابی قهرمانی دنیا را دارد و حضور در آن برای همه تیم ها اهمیت دارد.

وی با یادآوری اینکه ایران اسفندماه میزبان دو ملاقات پنجره نخست کاپ آسیا است نیز گفت: اسامی تیم های سوریه و قطر و حتی کادر داوری برای این رقابت ها اعلام شده است. هیچ مسئله ای هم مطرح نشده است. همین مسئله نشان می دهد که خودِ فیبا آسیا با میزبانی ایران مسئله ای ندارد اما به خاطر مسئله ایجاد شده و ایجاد شرایطی برای حضور همه تیم ها مجبور به این تصمیم شد.

عماری در پاسخ به این پرسش که با این شرایط ایران در مسابقات زیر 16 سال آسیا به میزبانی لبنان حاضر می شود؟؛ گفت: هنوز در این رابطه تصمیم گیری نشده است. به هر حال مسابقات، انتخابی قهرمانی دنیا است و از این حیث اهمیت زیادی دارد اما فدراسیون بسکتبال با لحاظ کردن جابه جایی ایجاد شده در محل برگزاری مسابقات هنوز در خصوص اعزام شدن یا نشدن تیم ایران تصمیم گیری نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 676

به "دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل لغو مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا در ایران تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید