ساخت خورشید مصنوعی توسط چین (

به گزارش مالکوم، برخلاف شکافت، همجوشی زباله های رادیواکتیو ایجاد نمی کند. اما دستیابی به همجوشی بسیار سخت و گران است و هزینه 22.5 میلیارد دلاری برای آن تخمین زده شده است.

ساخت خورشید مصنوعی توسط چین (

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران رسانه های دولتی چین روز آدینه گزارش دادند که این برای اولین بار راکتور همجوشی هسته ای خورشید مصنوعی خود را با موفقیت آزمایش نموده است که پیشرفت بزرگی در توانایی های تحقیقاتی انرژی هسته ای این کشور است.

راکتور HL-2M توکامک بزرگترین و پیشرفته ترین دستگاه تحقیقاتی تجربی همجوشی هسته ای چین است و دانشمندان امیدوارند که این دستگاه بتواند به طور بالقوه یک منبع انرژی پاک و قدرتمند باشد.

چین برای ساخت این راکتور از یک میدان مغناطیسی قدرتمند برای همجوشی پلاسمای گرم استفاده می نماید که می تواند به دمای بیش از 150 میلیون درجه سانتیگراد برسد. عددی که تقریباً ده برابر گرمتر از هسته خورشید است.

این راکتور که در جنوب غربی استان سیچوان واقع شده و اواخر سال گذشته تکمیل شده است، به دلیل گرما و توان تولیدی زیاد، خورشید مصنوعی نامیده می گردد.

دانشمندان چینی از سال 2006 در حال ساخت نسخه های کوچکتر راکتور همجوشی هسته ای هستند.

در این فرایند اتم ها را با هم ادغام می نماید و مقادیر زیادی انرژی ایجاد می گردد و برعکس فرآیند شکافت مورد استفاده در سلاح های اتمی و نیروگاه های هسته ای است که اتم ها را به بخش های مختلف تقسیم می نماید.

برخلاف شکافت، همجوشی زباله های رادیواکتیو ایجاد نمی نماید. اما دستیابی به همجوشی بسیار سخت و گران است و هزینه 22.5 میلیارد دلاری برای آن تخمین زده شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1274

به "ساخت خورشید مصنوعی توسط چین (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خورشید مصنوعی توسط چین ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید