فارس من، مشترکان موبایل: نمی خواهیم هیچ پیامک غیرشخصی از اپراتورها دریافت کنیم

به گزارش مالکوم، 3 نوع پیامک برای مشترکان تلفن همراه ارسال می گردد؛ اطلاع رسانی، ارزش افزوده و تبلیغاتی. اما بعضی از مشترکان تلفن همراه معتقدند تلفن همراه اساسا یک وسیله شخصی است و مایل به دریافت هیچ نوع پیامک غیرشخصی روی گوشی خود نیستند. این مطالبه هم راه حل دارد.

فارس من، مشترکان موبایل: نمی خواهیم هیچ پیامک غیرشخصی از اپراتورها دریافت کنیم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، از روزی که پیغامک به عنوان ابزار تبلیغات مورد استفاده نهاده شد تا امروز که مقررات ساماندهی پیغامک ها، ارسال پیغامک های غیرشخصی را محدود نموده است؛ هنوز گلایه ها از دریافت پیغامک های مزاحم ادامه دارد.

پیغامک در اصل یک امکان روی ابزار شخصی تلفن همراه است و بعضی از کاربران اساسا مایل به دریافت هیچ نوع پیغامک غیرشخصی روی گوشی موبایل خود نیستند.

به تازگی فارس هم در گزارشی به این مطالبه کاربران پرداخت. این گزارش را از اینجا بخوانید: فارس من| آیا لغو پیغامک تبلیغی مانع از دریافت پیغامک بانکی و سازمانی می گردد؟

کاربران: برای ارسال هر نوع پیغامک غیرشخصی اجازه گرفته گردد

اخیار هم کاربران سامانه فارس من در سوژه مرتبطی در این موضوع با عنوان پیغامک های تبلیغاتی همراه اول، کلافه مان کرد ثبت نموده اند.

آنها نوشته اند: همه روزه شاهد ارسال پیغامک های تبلیغاتی پی در پی و تکراری همراه اول هستیم که گزینه ای هم برای بلاک کردن آن نداریم. لطفاً چاره ای بیندیشید تا کسانی که خواهان چنین پیا مک ها نیستند، از آن خلاصی داشته باشند.

اما این درخواست تفاوتی با درخواست های قبلی دارد.

سردبیر این سوژه به خبرنگار شرح می دهد که خواهان حتی قطع پیغام هایی است که اپراتور برای او ارسال می نماید.

تبریزی شرح می دهد: اپراتور از سمت خود پیغامک هایی برای ما ارسال می نماید که در آن سرویس های خود را معرفی می نماید یا پیشنهاد خرید بسته و مکالمه با تخفیف را می دهد یا نرم افزارهای وابسته به خود را تبلیغ می نماید.

وی که دریافت پیغامک تبلیغی راغیرفعال نموده است، می گوید: لغو دریافت پیغامک های تبلیغی راه کار دارد و با توجه به اینکه دریافت این پیغامک ها (پیغامک های اطلاع رسانی) هم برای مردم ضروری نیست، پس باید با میل کاربر ارسال شوند.

این کاربر سامانه فارس من ادامه داد: نمی گویم هر روز اما یک روز در میان از این دست پیغامک ها برایمان ارسال می گردد.

پیغامک های اطلاع رسانی اپراتور از چه مدلی هستند؟

اپراتور چند نوع پیغامک برای مشترکان ارسال می نماید. این پیغامک ها را می توان در 3 دسته تقسیم بندی کرد.

نخست پیغامک هایی که خود اپراتور در قالب MASK (نام اپراتور) برای مشترک می گذارد؛ دوم پیغامک های ارزش افزوده و سوم پیغامک های تبلیغی است.

کاربر می تواند با تماس با اپراتور یا استفاده از کد دستوری ستاره 800 مربع و اپلیکیشن کاربردی اپراتور این پیغامک ها را لغو کند.

اپراتور: حتی پیغامک های اطلاع رسانی اپراتور هم روش قطع دارد

اما خبرنگار برای انتقال مستقیم سوژه، این مطالبه را با اپراتور مطرح نمود.

اپراتور شرح داد که به طو رکلی پیغامک های اطلاع رسانی همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر کمتر است؛ اما به هر حال این مطالبه کاربران راه کار دارد و قابل انجام است.

مشترک می تواند برای این منظور به اپلیکیشن همراه من مراجعه کند و وارد بخش خدمات پیغامک انبوه گردد. در این بخش خدمات دریافت پیغامک های اطلاع رسانی را غیر فعال کند.

به این طریق کاربر می تواند پیغامک های اطلاع رسانی اپراتور را غیرفعال کند و دیگر این پیغامک را دریافت نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1957

به "فارس من، مشترکان موبایل: نمی خواهیم هیچ پیامک غیرشخصی از اپراتورها دریافت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مشترکان موبایل: نمی خواهیم هیچ پیامک غیرشخصی از اپراتورها دریافت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید