فوتبال دنیا ، جانی اینفانتینو: پلاتینی از نامزدی ام برای ریاست فیفا حمایت کرد

به گزارش مالکوم، فوتبال دنیا - رئیس سوئیسی فیفا پیش از نامزدی برای این پست با رئیس برکنار گردیده یوفا مشورت نموده بود.

فوتبال دنیا ، جانی اینفانتینو: پلاتینی از نامزدی ام برای ریاست فیفا حمایت کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپورت اکسپرس، جانی اینفانتینو اعتراف کرد که در سال 2015 میلادی موافقت میشل پلاتینی را برای نامزدی پست ریاست فیفا کسب نموده بود و تردیدهایش نیز رفع شدند.

رئیس فیفا در این رابطه گفت: شخصا به سوی میشل پلاتینی رفتم و با او درباره نامزدی ام برای ریاست فیفا و شرایط این نهاد صحبت کردیم. پیش پلاتینی رفتم تا نظرش را درباره نامزدی ام بپرسم و حمایتش را جلب کنم. او به این اقدام من موافق بود.

میشل پلاتینی که در آن موقع رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بود در ماه ژوئن سال 2015 میلادی نامزدی خود را برای پست ریاست فیفا خاطرنشان کرد. ماه دسامبر همان سال کمیته اخلاق فیفا رای به محرومیت 8 ساله میشل پلاتینی و سپ بلاتر از سمت های ریاست یوفا و فیفا داد. سپ بلاتر به دنبال فاجعه رشوه های فیفا سال 2015 از سمت ریاست این نهاد بین المللی فوتبال کناره گیری کرد. جیانی اینفانتینو نیز در ماه فوریه 2016 میلادی به عنوان رئیس جدید فیفا با کسب 115 رای از میان 207 رای ماخوذه انتخاب شد. انتخابات جدید ریاست فیفا ماه ژوئیه 2019 میلادی در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد و جانی اینفانتینو قصد دارد دوباره نامزد احراز این سمت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 62

به "فوتبال دنیا ، جانی اینفانتینو: پلاتینی از نامزدی ام برای ریاست فیفا حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا ، جانی اینفانتینو: پلاتینی از نامزدی ام برای ریاست فیفا حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید