ماسک زدن هنگام ورزش سنگین، توانایی تمرین را کاهش نمی دهد

به گزارش مالکوم، پژوهشگران ایتالیایی در آنالیز جدید خود دریافته اند که ماسک زدن هنگام ورزش سنگین، محدودیتی در توانایی افراد سالم ایجاد نمی کند و مانع ورزش کردن آنها نمی گردد.

ماسک زدن هنگام ورزش سنگین، توانایی تمرین را کاهش نمی دهد

به گزارش خبرنگاران، آنالیز جدید پژوهشگران ایتالیایی نشان می دهد که استفاده از ماسک محافظ صورت، تنها تاثیر اندکی بر توانایی افراد سالم در انجام دادن ورزش های شدید دارد.

پژوهشگران در این پروژه، یک آزمایش جامع را در خصوص تنفس، فعالیت قلب و ورزش کردن 12 شرکت نماینده انجام دادند. شرکت نمایندگان طی این آزمایش، به ورزش کردن با دوچرخه ثابت با ماسک و بدون ماسک پرداختند.

اگرچه پژوهشگران، تفاوت هایی را در ورزش کردن با ماسک و بدون آن یافتند اما باور دارند که نتایج این پژوهش، هیچ خطری را برای سلامتی نشان نمی دهد. نتایج این پژوهش نشان می دهند که می توان هنگام ورزش های سنگین از ماسک استفاده کرد تا میزان انتقال کووید 19 میان افرادی که در باشگاه ورزش می نمایند، کاهش یابد.

دکتر الیزابتا سالویونی از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می دانیم که راه اصلی انتقال کروناویروس، قطرات تنفسی هستند و ممکن است تنفس شدید هنگام ورزش کردن نیز بتواند نحوه انتقال را به خصوص در محیط بسته ساده تر کند. استفاده از ماسک می تواند به پیشگیری از شیوع بیماری یاری کند اما هیچ شواهد مشخصی در خصوص ایمن بودن استفاده از ماسک هنگام ورزش های سنگین وجود ندارد.

شرکت نمایندگان این پژوهش، گروهی سالم متشکل از شش زن و شش مرد بودند که میانگین سنی آنها 40 سال بود. هر کدام از شرکت نمایندگان در سه آزمایش ورزش شرکت کرد که یکی از آنها بدون ماسک، دیگری به همراه ماسک جراحی و آزمایش سوم با ماسک فیلتردار بود.

هنگامی که شرکت نمایندگان به کار کردن با دوچرخه ثابت پرداختند، پژوهشگران تنفس، ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن را در خون آنها اندازه گیری کردند.

نتایج این آنالیز نشان داد که استفاده از ماسک، تاثیر کمی بر توانایی ورزش کردن شرکت نمایندگان دارد. برای نمونه، استفاده از ماسک، حدود 10 درصد کاهش را در توانایی انجام دادن ایروبیک به همراه دارد. همچنین، نتایج این آنالیز نشان می دهد که این کاهش احتمالا به خاطر تنفس شرکت نمایندگان به وسیله ماسک ها بوده است.

دکتر ماسیمو ماپلی از پژوهشگران این پروژه گفت: این کاهش، نسبتا کم است و نکته مهم تر این که هیچ خطری برای افراد سالمی که با ماسک ورزش می نمایند، به همراه ندارد. یافته های این پژوهش می توانند پیامدهای عملی برای زندگی روزمره به همراه داشته باشند.

وی اضافه نمود: در هر حال، ما نمی توانیم بگوییم که این نتایج در خصوص افراد مبتلا به ناراحتی های قلبی و ریوی نیز صدق می نمایند. ما باید پژوهش های بیشتری را برای ارزیابی این موضوع انجام دهیم.

پژوهشگران در حال حاضر به آنالیز تاثیر استفاده از ماسک هنگام فعالیت های روزمره مانند بالا رفتن از پله ها یا انجام دادن کارهای خانه بر افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی مشغول هستند.

پیرگیوزپه آگوستونی از پژوهشگران این پروژه گفت: کووید 19، منطقه و بیمارستان ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده و در سطح شخصی، حرفه ای و سازمانی، تاثیرات مخربی را به جا گذاشته است. این یکی از پژوهش هایی به شمار می رود که پژوهشگران جوان ما آن را با اشتیاق انجام داده اند. ما به ویژه به این پژوهش افتخار می کنیم زیرا این پژوهش، در اوقات فراغت ما و دوره افسرده نماینده همه گیری کووید 19 شروع شد و یافته های ما، ضرورت انجام دریافت آنالیز های بالینی را حتی در موارد اضطراری نشان می دهد.

پروفسور سام بیات، پژوهشگر بیمارستان دانشگاه گرونوبل فرانسه که در این پژوهش شرکت ندارد، در خصوص آن گفت: دانش ما در خصوص نحوه محدود کردن شیوع کووید 19، هنوز با خلاء همراه است اما با باور داریم که ماسک ها در کاهش آن نقش دارند و به استفاده از ماسک در فضاهای عمومی مانند مغازه ها، قطار و اتوبوس عادت نموده ایم.

وی اضافه نمود: اگرچه نتایج این پژوهش هنوز مقدماتی هستند و باید توسط گروه های بیشتری تایید شوند اما به نظر می رسد که ماسک ها را می توان هنگام ورزش کردن، به صورت ایمن مورد استفاده قرار داد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1445

به "ماسک زدن هنگام ورزش سنگین، توانایی تمرین را کاهش نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک زدن هنگام ورزش سنگین، توانایی تمرین را کاهش نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید