موزه ریکس؛عظیم ترین موزه هلند، عکس

به گزارش مالکوم، این موزه به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد که در میدان موزه آمستردام قرار گرفته و با 8000 اثر هنری یکی از ارزشمندترین بناهای هلند شناخته شده است. همیشه در طول سال به طور میانگین یک میلیون بازدیدنماینده از سراسر جهان از این موزه باشکوه بازدید می نمایند. این موزه مجموعه ای از شاهکارهای هنری دوران طلایی هلند در قرن 17 میلادی است. با خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر آمستردام می توانید نقاشی معروف نگهبان شب اثر رمبرانت و بعضی نقاشی های مشهور دیگر مانند دختر شیرفروش و زنی در حال نامه خواندن را در این موزه تماشا کنید؛ این نقاشی ها انعکاسی از تاریخچه و هویت هلند هستند.

موزه ریکس؛عظیم ترین موزه هلند، عکس

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

تاریخچه موزه ریکس آمستردام

دولت هلند در سال 1795 برای نگهداری از میراث ملی کشور در شهر لاهه موزه ای براساس موزه لوور پاریس بنا کرد ولی چندین سال بعد به دلیل بعضی مسائل در نگهداری آثار این موزه و بعضی عوامل سیاسی تصمیم بر آن شد تا موزه به آمستردام منتقل گردد. برای طراحی و ساخت این موزه نیز دو مسابقه برگزار گردید که در دومین رقابت، معمار معروف هلندی به نام پیر کایپرش برنده اعلام شد. وی ساختمانی به سبک گوتیک و کلاسیک طراحی کرد که بعد از حدودا یک دهه در سال 1885 ساخت و ساز تکمیل شد و موزه ملی یا موزه ریککس آمستردام نام گرفت و به طور رسمی بازگشایی شد.

برجسته ترین آثار این موزه مربوط به عصر طلایی هلند است که مربوط به سال های 1620 تا 1680 میلادی هستند؛ مانند مبلمان مجلل با خاتم کاری سه بعدی، ظروف سفالی و چینی، سه خانه عروسکی و اشیای مانده از کشتی هلندی مانند کفش های چرمی خدمه، ابزارآلات، سطل ها و آلات موسیقی. Rijksmuseum در سال 2013 مورد بازسازی کامل نهاده شد و درهای این مجموعه باری دیگر به روی بازدیدنمایندگان باز شد.

معماری موزه ریکس آمستردام

این موزه باشکوه توسط معمار مشهوری به نام پیر کایپرز (Pierre Cuypers) طراحی شده و در سال 1885 میلادی بازگشایی شده است. بعد از اتمام ساخت این موزه به دلیل استفاده از معماری به سبک رنسانس و گوتیک مورد انتقاد نهاده شد اما هنوز هم بعد از 130 سال همانند سال های اول پابرجاست و مجسمه ای نمادین از کایپرز در حال تماشای این اثر هنری در مقابل ساختمان قرار گرفته است. این بنا در بین سال های 2003 تا 2013 مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد اما ساختار اصلی آن دست نخورده باقی مانده است و اینکه در حین بازسازی یک سالن ورودی عظیم با سقفی شیشه ای و گذرگاهی برای دوچرخه سواران در زیر این موزه تعبیه شده است.

بخش های مختلف موزه ریکس آمستردام

موزه ریکس آمستردام شامل چهار طبقه است و به طرز شگفت انگیزی از صفر تا سه شماره گذاری شده است و برای بازدید آثار به ترتیب تاریخ خلق آنها باید از طبقه صفر یعنی تالار ورودی آغاز کنید و آثار مربوط به قرون وسطی را بازدید نموده، سپس برای دیدن آثار قرن هفدهم به طبقه اول بروید و باری دیگر به طبقه پایین برگشته و آثار مربوط به قرن هجدهم و نوزدهم را مشاهده کنید. در نهایت برای دیدن آثار قرن بیستم به دو طبقه آخر رفته و از تماشای این همه عظمت لذت ببرید. قسمتی به نام گالری تجلیل وجود دارد که نقش نشان دادن نگهبان شب را دارد. آثار ارزشمندی از چین، ژاپن، اندونزی، هندوستان، تایلند، ویتنام نیز در این موزه نگهداری می شوند.

بخش دیگری از موزه مربوط به اتاق پذیرایی هارلم است که توسط آبراهام ون در هارت کاملاً کلاسیک و هماهنگ چیده شده اند، اما هرکدام به کشور مختلفی مربوط می گردد؛ مانند نمای شومینه از ایتالیا ، فرش از بلژیک ، مبلمان از آمستردام، منبت کاری از فرانسه و لوسترها از انگلستان آورده شده اند. همچنین اتاقی برای بازرگان به نام ویلم فیلیپس کوپس طراحی شده تا از مهمانان آن دوران استقبال نمایند. در حین بازدید از این اتاق ها نوای موسیقی کلاسیک به گوشتان خواهد خورد، گویی در قرن هجدهم قدم می گذارید. علاوه بر اینها، کتابخانه کایپرز به عنوان عظیم ترین و قدیمی ترین کتابخانه هنر و تاریخ هلند در این موزه قرار گرفته است، حتی بعد از بازسازی موزه به همان شکل سابق نگه داشته شده است، فضای این موزه بسیار آرام بوده و بازدیدنمایندگان می توانند در این فضای جذاب به مطالعه بپردازند.

این قسمت های گفته شده مربوط به بخش های داخلی موزه هستند، در فضای بیرونی موزه نیز فضای سبز اطراف بسیار تماشایی هستند و مجسمه های هنرمندانی مانند کالدر و مور در این قسمت قرار دارند. همینطور این باغ در فصل های بهار و تاستان با گل های رنگارنگ فضای دلپذیری ایجاد می نمایند.

بهترین زمان بازدید از موزه ریکس آمستردام

اگر با خرید بلیط هواپیما آمستردام قصد بازدید از این مکان هیجان انکیز را دارید بهتر است بدانید به خاطر روبرو نشدن با شلوغی جمعیت بهتر است قبل از ساعت 11 صبح یا بعد از ساعت 3 بعدازظهر به بازدید این موزه بروید، همچنین به خاطر معطل نشدن در صف های خرید بلیط ورودی می توانید بلیط را به صورت آنلاین از سایت موزه ریکس خریداری کنید.

نحوه دسترسی به موزه ریکس

در هر قسمت از شهر آمستردام می توانید به تاکسی و ماشین های کرایه ای دسترسی داشته باشید اما اگر می خواهید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید می توانید در ایستگاه مرکزی قطار سوار خط 2 یا خط 5 تراموا شوید و در ایستگاه Hobbemastraat پیاده شوید، اما اگر از مسیری دورتر از ایستگاه مرکزی قطار اقامت دارید، می توانید از خطوط 6، 7 یا 10 بهره ببرید و در ایستگاه Spiegel Grachtاز قطار پیاده شوید. برای استفاده از اتوبوس نیز باید از خطوط 170 ، 172 و 145 بهره ببرید و در ایستگاه Hobbemastraat پیاده شوید.

ساعت و هزینه بازدید

برای بازدید از این موزه می توانید از ساعت 9 صبح تا 5 عصر مراجعه کنید و بلیط ورودی تهیه کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ریکس آمستردام

وندلاپارک: 350 متر

موزه اشتدلیک آمستردام: 1.6 کیلومتر

سیناگوگ پرتغالی: 4 کیلومتر

میدان سد: 5.8 کیلومتر

پته توچینسکی: 6.6 کیلومتر

آدام تورن: 9.3 کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ریکس آمستردام

رستوران شرپا: 350 متر

کافه رستوران غذای دریایی: 700 متر

رستوران زا زا: 800 متر

رستوران پاتچکا: 900 متر

رستوران داقاپ: 1 کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ریکس آمستردام

هتل موزه آپولو: 160 متر

هتل کورنلیز: 250 متر

هتل سنترال پارک: 260 متر

هتل مکس براون: 600 متر

هتل آقای آلبرت: 750 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1118

به "موزه ریکس؛عظیم ترین موزه هلند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ریکس؛عظیم ترین موزه هلند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید