نجفی حق توهین ندارد، مگر ما خواستیم بازیکن فوتسال به ایتالیا برود؟

به گزارش مالکوم، علیرضا صالحی در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره اظهارات حامد نجفی مدیرعامل تیم فوتسال مس سونگون و انتقادش از کمیته استیناف گفت: نجفی حرف هایی از زد و بند در رای استیناف پرونده بازیکن فوتسال (محمدرضا سنگ سفیدی) زده است که قشنگ نیست. این حرف ها آثار حقوقی دارد و مشتمل بر توهین و افترا است. اگر کسی حتی از روی عصبانیت حرفی بزند آثار قانونی را برای بیان کننده آن خواهد داشت.

نجفی حق توهین ندارد، مگر ما خواستیم بازیکن فوتسال به ایتالیا برود؟

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

بازشدن پرونده مدیرعامل تیم مس در کمیته اخلاق

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ادامه داد: کمیته استیناف بر اساس آنالیز اسناد و مدارک، حکم صادر می نماید. اینکه ایشان عنوان نموده اند استیناف باید دوباره در رای خود بازنگری کند، لفظ قشنگی نیست و نشانگر عدم اطلاعش از قوانین است. اگر شما حرفی بزنید، تبعات خاصی هم خواهد داشت. بنده به آقای فغانپور مسئول کمیته حقوقی فدراسیون گفتم که گزارش مصاحبه نجفی به کمیته اخلاق داده گردد.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه، متاسفانه و بازهم متاسفانه بیشتر تیم ها از نداشتن اطلاعات حقوقی و حتی ندانستن آیین نامه ها رنج می برند و این باعث می گردد نتوانند حرف درست خود را بزنند. در برخی از پرونده ها، مدیرعامل می نویسد که به حکم اعتراض داریم. کسی که حکم به نفعش صادر شده، با ادله و مدرک می آید ولی شما چه چیزی ارائه می دهید؟ اعتراض شما با کدام مدرک و سند است؟

صالحی اضافه کرد: باعث تاسف است که برخی مدیران اطلاعات کافی ندارند. البته ما هم انتظار نداریم همه مردم تمام قوانین را بدانند. خود من با 30 سال سابقه قضاوت نمی توانم بگویم به همه قوانین اشراف دارم ولی اگر لازم باشد مطالعه می کنم. نمی گردد جهل به قانون را پذیرفت. بهتر است اگر کسی اطلاع ندارد سئوال یا مطالعه کند. با یک جستجوی کوچک در اینترنت هم می توان تمام اطلاعات را به دست آورد. ضروری است تمام دست اندرکاران فوتبال از جمله بازیکن، مربی، مدیر و … حداقل یک بار مقررات انضباطی و یا جابجایی را خوانده باشد.

نجفی حق توهین و افترا ندارد

وی گفت: در تمام این سال ها عمده خسارتی که گریبان باشگاه ها را گرفته، فقدان اطلاعات حقوقی است. توصیه می کنم همه حتماً یک بار قوانین را بخوانند و یا نماینده حقوقی مجرب به خدمت بگیرند. حتی فدراسیون فوتبال می تواند دوره های آموزشی بگذارد. جسارت نمی کنم ولی برخی از باشگاه ها به قوانین حقوقی بین الملل آگاهی کافی ندارند که این باعث ضرر و زیان می گردد.

رئیس کمیته استیناف با اشاره مجدد به مصاحبه حامد نجفی مبنی بر بازنگری مجدد حکم سنگ سفیدی در این کمیته، تاکید نمود: آیین نامه اجازه نمی دهد یک نفر به کمیته استیناف برای بازنگری مجدد در یک رای، تکلیف شخصی کند. آنها طبق ماده 108 مقررات انضباطی اعاده دادرسی نمایند که آنهم باید خودشان آنالیز نمایند آیا مشمول می گردد یا خیر. نجفی در مصاحبه اش از زد و بند صحبت نموده است. او حق ندارد توهین کند و افترا بزند. این صحبتها بار حقوقی دارد و باید پاسخگو باشد. این را آیین نامه می گوید.

مگر ما از بازیکن مس خواستیم به ایتالیا برود؟

صالحی در پاسخ به این سئوال که آیا مدارک باشگاه مس برای تجدیدنظر در رای سنگ سفیدی کافی نبوده است؟ اظهار کرد: هر پرونده ای که در کمیته استیناف تشکیل می گردد، بند به بند خوانده می گردد. اگر بخواهیم بگوییم حکم کمیته استیناف غلط است، کمیته های بدوی صدور رای را زیر سئوال می بریم. آیا مدارکی ارائه نموده اید که حقانیتتان را ثابت کند؟ آیا اگر مدارک را ارائه کردید باید حتماً در یک پرونده برنده شوید؟

وی در ادامه صحبت هایش خطاب به مدیرعامل تیم مس سونگون گفت: شما تیر را به تخته چسباندید. اینکه گفتید بازیکن قصد دریافت پناهندگی در ایتالیا داشته است را متوجه نشدیم. مگر ما به این بازیکن گفتیم به ایتالیا برود؟ مگر ما برایش از ایتالیا دعوتنامه فرستاده بودیم؟ اگر کسی از جایی هم ناراحت است باید بر گفتارش مسلط باشد.

محرومیت افتخاری 4 سال کاهش یافت

رئیس کمیته استیناف در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگاران، در مورد سرنوشت رای محرومیت سیدرضا افتخاری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال توضیح داد: محرومیت آقای افتخاری 5 سال بود که بعد از رسیدگی به مستندات و مدارک، به یک سال کاهش یافت آنهم به لحاظ عدم نظارتی که به عنوان یک مدیر داشته است.

صالحی درباره محرومیت 10 ساله صادق ورمزیار مسئول سابق آموزشگاه استقلال گفت: ورمزیار گفت که شکایتی را به خاطر جعل امضایم به بازپرسی نوشته ام ولی تا الان نتیجه ای برای ما نیامده است. تاکید داشتیم که او زودتر نتیجه را بیاورد.

کاهش محرومیت کفاشیان ارتباطی به بازگشتش به فدراسیون نداشت

وی همچنین حدس ها از کاهش محرومیت علی کفاشیان به یک سال و شائبه این کاهش محرومیت به خاطر بازگشتش به فدراسیون فوتبال را رد کرد. رئیس کمیته استیناف اظهار کرد: این دو موضوع اصلاً به هم ارتباطی ندارد. ارکان قضایی فدراسیون بدون در نظر دریافت حواشی بیرون از فدراسیون، تصمیم می گیرند و جو جامعه را حاکم بر حکم خود نمی دانند. گاهی این امکان هست که به خاطر یک رویداد مثل اتفاقاتی که در جام حذفی رخ داد ارکان قضایی سریعتر به پرونده رسیدگی کند ولی هیچ موقع رای تابع جو نیست. قانون هم این اجازه را نمی دهد.

صالحی در سرانجام گفت: اینکه در بیرون آیا اتفاقی افتاده است ارتباطی به رای کمیته استیناف ندارد. اگر حکم کفاشیان 12 یا 18 ماه هم می شد، بازهم حرف دیگری در می آمد. کاهش محرومیت کفاشیان نظر جمیع اعضای شرکت نماینده در جلسه استیناف بود و بدون توجه به مسائل و حواشی خارج از پرونده حکم صادر شده است. مگر الان که محرومیت کاهش یافته، اتفاقی افتاده و کفاشیان جایگزین فرد دیگری شده است؟

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 958

به "نجفی حق توهین ندارد، مگر ما خواستیم بازیکن فوتسال به ایتالیا برود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجفی حق توهین ندارد، مگر ما خواستیم بازیکن فوتسال به ایتالیا برود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید