پورسلمان: در پی طلای بازی های آسیایی هستیم

به گزارش مالکوم، رییس فدراسیون شمشیربازی گفت:تیم ملی شمشیربازی در پی کسب مدال طلا در بازی های آسیایی 2022 هانگژو است.

پورسلمان: در پی طلای بازی های آسیایی هستیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علیرضا پورسلمان، درباره عملکرد تیم ملی شمشیربازی ایران در جام دنیای مادرید گفت: ما در دوره اعزام هایی که در یک سال گذشته، در الجزایر و اسپانیا داشتیم، پیروز شدیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در رده بندی تیمی و انفرادی، جهت حفظ جایگاه خود برای گرفتن سهمیه پا به رقابت ها گذاشته بودیم. روبرو شدن با تیم هایی که امکانات قابل توجهی دارند، یکی از نکات حائز اهمیت است. وقتی پیروزیتی کسب می گردد، یک عقبه جدی دارد که شامل اردو ها و تدارکاتی و موضوعات فنی و منابع مالی است. ما یک برنامه عملیاتی برای اسلحه های مختلف شمشیربازی داشتیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: در اولین مسابقه ای که برای سهمیه المپیک بود، به قرعه ساده ای نخوردیم، چون تیم ها با قدرت قابل توجهی پا به مسابقات می گذارند. به طور مثال نفراتی در کویت و هند در مسابقات حضور دارند که در مکان های خوب اردو می گذارند و منابع مالی خوبی دارندو تیم ملی ما با غیرت و توجه به مسائل فنی، توانست در انفرادی و تیمی قدم خوبی بردارد.

وی درادامه با بیان اینکه با اشاره به رویداد های پیش روی ملی پوشان شمشیری بازی اظهار داشت: 2 مسابقه قهرمانی آسیا و قهرمانی دنیا را برای کسب سهمیه المپیک پیش رو داریم که باید برای حضور در آن ها و کسب برترین نتایج کوشش مان را مضاعف کنیم.

پورسلمان در بخش دیگری از سخنانش درباره عملکرد تیمی و انفرادی تیم ملی شمشیربازی در جام دنیای مادرید گفت: علی پاکدامن یکی از نفراتی بود که توانست عملکرد خوبی داشته باشد و به جمع 8 نفر برتر دنیا راه پیدا کند. او در انتها مقام هفتم در این مسابقات کسب کرد که از نظر انفرادی عملکرد خوبی به شمار میرود. این ملی پوش پرکوشش کشورمان (پاکدامن) مسیر دریافت سهمیه را به خوبی طی می نماید.

وی با مثبت خواندن عملکرد تیم ملی شمشیر بازی ادامه داد: در رده تیمی نیز تیم ملی شمشیر بازی با تیم های شیلی، کانادا، گرجستان و آمریکا روبرو شدیم و تا 4 تیم برتر راه پیدا کردیم، ضمن اینکه در کنار زمین چالش های قابل توجهی با داوری داشتم و در نهایت مقابل آمریکا در نیمه نهایی حذف شدیم، اما در رده بندی پیروز شدیم ایتالیا را شکست دهیم.

رییس فدراسیون شمشیر بازی تاکیدکرد: 2 مسابقه داریم که نقطه عطف شمشیربازی برای کسب سهمیه المپیک داریم. رویداد نخست، قهرمانی آسیا است که باید مقابل تیم ژاپن قرار بگیریم. اگر بتوانیم ژاپن را حذف کنیم، 50 درصد مسیر سهمیه المپیک را می توانیم طی کنیم. در قهرمانی دنیا هم این موضوع وجود دارد. ما باید برای بقاء خود باید فرانسه یا ایتالیا را حذف کنیم و امیدواریم که بتوانیم نتیجه مورد نظر را به دست آوریم.

وی درباره حضور تیم ملی شمشیربازی در بازی های آسیایی 2022 هانگژو گفت: ما می خواهیم برای بازی های آسیایی سهمیه بانوان را کسب کنیم ضمن اینکه تیم شمشیربازی ب را هم می خواهیم تشکیل خواهیم داد تا تیم الف بتواند شرایط بهتری داشته باشد.

پورسلمان با توجه به اتفاقاتی که در اسپانیا رخ داد، گفت: منبه دنبال کسب مدال طلا در بازی های آسیایی هستم. ما نقره و برنز داریم و اگر بچه ها تدارکاتی خوبی ببیند، می توانند عملکرد پیروزیت آمیزی داشته باشند. در بانوان هم انتظار داریم جزو 4 تیم برتر قرار بگیریم و در ادامه ماجرای اعزام ملی پوشان به مسابقات، مسئله ای است که باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در بدنه تیم ملی شمشیربازی ایران قرار است تا پیش از المپیک توکیو، تغییر نسلی صورت بگیرد؟ بیان نمود: برای تحقق این مهم استعدادیابی و آموزش را در دستور کار قرار داریم چرا که می خواهیم از استعداد های ورزشی کشورمان در رشته های مختلف شمشیر بازی بهره بهره گیری کنیم.

رییس فدراسیون شمشیر بازی با اشاره به تدوین وتنظیم تقویم این نکته را مورد توجه قرار داد که برگزاری مسابقات، رویداد ها و لیگ از اهم مواردی است کهدر نظر داریم به طور منظم آن ها را پیگیری کنیم.

وی بعلاوه با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی با اعلام خبر برپایی دوره مربیگری شمشیربازی قرار است در 3 استان کشور اظهارداشت: این نکته یاری می نماید تا شرایط فنی مربیان خود را ارتقا دهیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2166

به "پورسلمان: در پی طلای بازی های آسیایی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورسلمان: در پی طلای بازی های آسیایی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید