بهترین دانشگاه های هنر و طراحی در دنیا کدامند؟

به گزارش مالکوم، بهترین دانشگاه های هنر و طراحی در دنیا کدامند؟

رتبه بندی دنیای و معتبر کیو.اس Q.S در تمام رشته ها دانشگاههای برتر را دسته بندی و معرفی می نماید .

بهترین دانشگاه های هنر و طراحی در دنیا کدامند؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بهترین دانشگاه های هنر هم در ردیف 100 دانشگاه برتر دنیا طبق این رتبه بندی معرفی شده اند. در اعلام رتبه بهترین دانشگاه های هنر مواردی نظیر اعتبار و شهرت علمی، رضایت و عملکرد کارکنان و اعتبار مقالات علمی لحاظ می گردد. با ما همراه باشید تا با بهترین دانشگاه های هنر و طراحی دنیا بیشتر آشنا بشوید و اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، به یاری این فهرست حتما به گزینه های پیشروی خودتان بیشتر دقت کنید.

10 مورد از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی دنیا

1. کالج سلطنتی هنر؛ بریتانیا

2. دانشگاه MIT؛ ایالت متحده آمریکا

3. دانشگاه طراحی رُدآیلند (RISD)؛ ایالت متحده آمریکا

4. مدرسه نوین طراحی پارسونز (Parsons The New School forDesign)؛ ایالت متحده آمریکا

5. دانشگاه هنرهای لندن؛ بریتانیا

6. دانشکده پرِات (Pratt Institute)؛ ایالت متحده آمریکا

7. دانشکده هنر دانشگاه شیکاگو (SAIC)؛ ایالت متحده آمریکا

8. دانشگاه استِنفورد؛ ایالت متحده آمریکا

9. دانشگاه یل (Yale University)؛ ایالت متحده آمریکا

10. دانشگاه پلیتکنیکو (Politecnico(di Milano)؛ میلان ایتالیا

بهترین دانشگاه های هنر و طراحی آمریکا و کانادا

همان طور که عنوان شد، بیشتر دانشگاه های برتر هنر و طراحی دنیا در آمریکا واقع هستند. علاوه بر 10 مورد از بهترینها، سایر دانشگاه های آمریکا هم خدمات آموزشی باکیفیت و بسیار معتبری را به دانشجویان ارائه مینمایند. از جمله این دانشگاه ها میتوان به دِانشکده هنرهای کالیفرنیا، دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه UCLA و دانشگاه مرکز هنر و طراحی اشاره نمود.

کانادا هم دو مورد از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی را دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه تورنتو در زمینه هنر و طراحی در دسته بهترین های دنیا هستند.

آمریکا کشور پهناوری است که در آن دانشگاه های متعددی در رشته های گوناگون وجود دارد. بدیهی است که در زمینه هنر و طراحی هم پیشتاز است و سالانه تعداد زیادی فارغ التحصیل زبده تربیت می نماید.

بهترین دانشگاه های هنر و طراحی اروپا

27 مورد از دانشگاه های هنر و طراحی واقع در اروپا در شمار 100 دانشگاه برتر دنیا هستند. 13 مورد از این دانشگاهها در انگلستان قرار گرفته است. برای نمونه می توان دانشگاه های گلداسمیت، دانشگاه لندن، آکسفورد، دانشگاه آلتو فنلاند و آموزشگاه طراحی آیندهوون در هلند را در شمار بهترین دانشگاه های هنر و طراحی دنیا قرار داد.

سوئد هم در زمینه رشته های هنری و طراحی، عملکرد خوبی دارد و دوره های آموزشی و تحصیلی بسیار معتبری دارد. مثلا دانشکده هنر دانشگاه کُنستفاک (Konstfack University Collegeof Arts)، دانشگاه طراحی و صنایع دستی و دانشگاه Umea از برترین ها اروپا هستند. آلمان و فرانسه هم هر یک دو دانشگاه در شمار 100 دانشگاه برتر دنیا دارند.

بهترین دانشگاه های هنر و طراحی استرالیا و نیوزلند

استرالیا هم دانشگاه های خوبی در زمینه رشته های طراحی و هنری دارد. دانشگاه های RMIT ،UNSW، دانشکدِه فناوری ،UTS، دانشگاه فناوری سوئین برن و دانشگاه ملبورن همگی در زمره 40 دانشگاه برتر دنیا هستند. نیوزلند هم 2 مورد از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی اروپا را دارد؛ دانشگاه فناوری اوکلند و دانشگاه اوکلند که هر دو در شمار 50 تا 100 دانشگاه برتر دنیا در رتبهبندی Q.S قرار دارند.

بهترین دانشگاه های هنر و طراحی آسیا

چین مهم ترین دانشگاه های هنر و طراحی در آسیا را دارا است که همگی این دانشگاه ها در رتبه بندیهای دنیای دارای رتبه های خوب و برتر هستند. برترین دانشگاه هنری چین دانشگاه تسینگوآ است.

هنگ کنگ هم 2 دانشگاه معتبر در این زمینه تحصیلی دارد که مهم ترین آن ها دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ است.

نقاط دیگر آسیا مانند سنگاپور هم با دانشگاهی چون دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه ملی سئول در کره و دانشگاه ملی تایوان در رشته هنر و طراحی حرف هایی برای گفتن دارند.

بهترین های آمریکای لاتین

آمریکای لاتین 11 مورد از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی را در خود جای داده است. از جمله این دانشگاه های برتر می توان به UNAM مکزیک اشاره نمود. ITESM هم دانشگاه برتر دیگری است که در زمره 50 دانشگاه معتبر قرار گرفته است. در سایر نقاط آمریکای لاتین هم دانشگاه بوینس آیرس آرژانتین و دانشگاه پونتیفیسیا در شیلی (Pontificia Universidad Católica de Chile) کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند. برزیل و کلمبیا هم دانشگاه هایی با رتبه خوب در رده بندی Q.S دارند.

تحصیل در رشته های هنری و طراحی مانند هر رشته دیگری نیازمند علاقه و استعداد است. مراکز دانشگاهی اعلام شده به بهترین شکل ممکن، فرصت تحصیل و علاقمند شدن هر چه بیشتر دانشجویان را فراهم نموده و در کنار ایجاد فضایی پویا، امکانات و تجهیزات لازم را نیز ارائه می نمایند. تحصیل در هر کدام از دانشگاه های نامبرده می تواند راستا حرفه ای و هنری دانشجویان را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد.

منبع : مجله دنیای چاپ

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1074

به "بهترین دانشگاه های هنر و طراحی در دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های هنر و طراحی در دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید