کدام کشورها بیشترین آمار گردشگران سال 2018 را داشته اند؟

به گزارش مالکوم، پربازدیدترین کشورها در سال 2018

با سرانجام سال 2018 و شروع سال جدید میلادی، وقت آن است که مروری داشته باشیم بر سال گذشته و آمارهای مرتبط با صنعت جهانگردی و توریسم را مورد بازبینی قرار بدهیم. در سالی که گذشت به نظرتان کدام کشورها بیشترین آمار جهانگرد را داشته اند و گردشگر های بیشتری را به کشورشان جذب نموده اند؟ بعضی از آن ها مثل فرانسه، ایتالیا و تایلند شاید تا حدودی قابل حدس باشند؛ اما در خصوص مابقی کشورها چه نظری دارید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا آمار جهانگردان سال 2018 را به شما معرفی کنیم.

کدام کشورها بیشترین آمار گردشگران سال 2018 را داشته اند؟

1- فرانسه

  • 86.9 میلیون توریست بین المللی

قبول دارید که در بین تمام کشورهای دنیا، فرانسه و شهر افسانه ای پاریس چیز دیگریست؟ هرچقدر هم کشورهای دیگر بر جاذبه های توریستی شان اضافه می نمایند باز هم پاریس، عروس شهرهای دنیا است و بازدید از آن آرزوی هر توریستی است. طبق آمار توریستان سال 2018 در مجموع 86.9 میلیون توریست بین المللی وارد کشور فرانسه شده اند. در بین شهرهای فرانسه هم پاریس، آلزاس و لیون پربازدیدترین شهرها معرفی شده اند. به جز پاریس و جاذبه های جادویی اش، سواحل تفریحی زیبا، روستاها و دهکده های رویایی و رنگارنگ، پارک ها و جنگل های ملی، رویدادهای ورزشی بین المللی، بناهای تاریخی و تفرجگاه ها و هتل های لاکچری باعث شده اند تا هر کس با هر سلیقه ای جذب این کشور زیبا و تاریخی بگردد. جالب است بدانید 9.7% از سرانه فراوری ناخالص داخلی فرانسه از صنعت توریسم به دست می آید و از این میان، 30% متعلق به توریست های خارجی و 70% مربوط به توریسم داخلی بوده است.

2- اسپانیا

  • 81.8 میلیون توریست بین المللی

کشور بعدی که در آمار توریستان سال 2018 پذیرای بیشترین تعداد توریست و توریست خارجی بوده است کشور اسپانیاست. اقتصاد اسپانیا تا حدود زیادی متکی بر صنعت توریسم است به طوری که 11% سرانه فراوری ناخالص داخلی این کشور به وسیله درآمدهای مرتبط با این صنعت به دست می آیند. اسپانیا تلفیقی از جاذبه ها و امکانات مدرن اروپایی با سواحل باشکوه و مسحورنماینده مدیترانه ای و اقیانوس اطلس است و همین موضوع باعث جذابیت بیش از پیش آن شده است. پربازدیدترین شهرهای اسپانیا بارسلونا، مادرید و سویل بوده اند که در کنار بسیاری از بناهای ثبت شده در میراث دنیای یونسکو این کشور را به بهشتی برای توریست ها تبدیل نموده اند. جالب است بدانید که بخش اعظم توریستان خارجی از کشورهای غرب اروپا مثل انگلستان، فرانسه و آلمان وارد این کشور می شوند و مسافران داخلی هم بخش قابل توجهی از آمار توریست های اسپانیا را تشکیل می دهند. این کشور که اغلب با نام پادشاهی اسپانیا شناخته می گردد با کشورهای مراکش، بریتانیا، پرتغال، آندورا و فرانسه مرز مشترک دارد و بر اساس آمار توریستان سال 2018 یکی از عظیم ترین صنایع توریسم در دنیا را داراست.

3- ایالات متحده آمریکا

  • 76.9 میلیون توریست خارجی

سومین کشور عظیم در دنیا از لحاظ مساحت، در رتبه سوم پربازدیدترین کشورهای دنیا هم قرار می گیرد. بر اساس آمار توریستان سال 2018 شهرهایی مثل نیویورک، لس آنجلس، لاس وگاس، میامی و هونولولو در بین محبوب ترین مقاصد آمریکا در بین توریستان خارجی قرار دارند. جاذبه های بی نظیر طبیعی مثل گراند کانیون، پارک ملی یلوستون، کوه های یخی آلاسکا و سواحل زیبا و دلپذیر فلوریدا گوشه ای از جذابیت های این کشور توسعه یافته هستند. طبق آمار توریستان سال 2018 بیشترین تعداد توریست از کشورهای کانادا، بریتانیا و مکزیک وارد خاک این کشور شده اند.

4- چین

  • 60.7 میلیون توریست بین المللی

چین یکی از شگفت انگیزترین کشورهای آسیایی است که به دلیل تفاوت های فرهنگی، غذایی، سبک زندگی و … برای مردم سایر نقاط زمین بسیار جذاب و جالب توجه است. همین عوامل دست به دست هم داده اند تا این کشور را به یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا در سال 2018 تبدیل نمایند. جاذبه های تاریخی و توریستی مشهوری مثل دیوار عظیم چین، 5 کوه مقدس، معبد شائولین، شهر ممنوع و …و همین طور بازارها و مراکز خرید ارزان و جاذبه های تفریحی هیجان انگیز کشور چین را به مقصدی محبوب برای توریستان تبدیل نموده است. حتی پیش بینی شده است که تا سال 2020 کشور چین به پربازدیدترین کشور در دنیا تبدیل گردد و بیشتر آمار توریست را به خود اختصاص بدهد. جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی فراوان در سرتاسر این کشور وجود دارند و باعث شده اند تا برای طیف وسیعی از توریستان جذاب و سرگرم نماینده باشند. با این حال، مشهورترین جاذبه توریستی چین بدون شک دیوار عظیم چین است که دیواری طویل و دست ساز است که مساحتی بالغ بر 21.196 کیلومتر را تحت پوشش قرار می دهد. پس از آن، توبت به شهر ممنوع می رسد که قصر سلطنتی سلسله مینگ تا اواخر سلسله چینگ (1420 تا 1912) بوده است. این شهر از 980 ساختمان و بیش از 9000 اتاق تشکیل شده که مساحلی بالغ بر 72 هکتار را تحت پوشش خود قرار می دهند.

5- ایتالیا

  • 58.3 میلیون توریست خارجی

یکی دیگر از کشورهای جذاب اروپایی ایتالیاست که با جاذبه های فراوانش در بین مقاصد توریستی محبوب دنیا قرار می گیرد. ایتالیا کشوری جذاب با تاریخی کهن و غنی است و حدود 50 اثر تاریخی در ایتالیا در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.شهر رم ایتالیا به ویژه دارای بناها و آثار تاریخی فراوانی است و آمفی تئاتر کلوسئوم شهرتی دنیای پیدا نموده است. علاوه بر جاذبه های تاریخی، طبیعت مسحورنماینده و زیبای این کشور هم بخشی از جذابیت این کشور برای توریستان خارجی بوده است و در سرتاسر ایتالیا، دهکده ها، مناطق کوهستانی و سواحل زیبا و صد البته غذاهای خوشمزه وو لذیذ مسافران را به خود جذب می نماید. کشور ایتالیا دانشگاه های متعددی را در خود جای داده است که بعضی از آن ها در زمره قدیمی ترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند. به طور مثال دانشگاه بولونی در سال 1088 افتتاح شده و به خاطر قدمت و اعتبار دنیای اش شهرت دارد. بنابراین این کشور حتی برای دانشجویان و کسانی که به دنبال مقصدی برای ادامه تحصیل هستند هم جذابیت های فراوانی دارد.

6- مکزیک

  • 39.3 میلیون توریست بین المللی

مکزیک مابین ایالات متحده و آمریکای مرکزی قرار گرفته است و به دلیل جاذبه های تاریخی فراوان، سواحل زیبا و همین طور فرهنگ و رسم و رسوم جالب و غذاهای خوشمزه اش محبوبیت زیادی در بین توریست ها دارد. بسیاری از زیباترین سواحل دنیا در مکزیک قرار دارند و به طور کل این کشور 450 ساحل دارد که در سرتاسر نوار ساحلی مکزیک پراکنده شده اند. ذخیره گاه زیست کره پروانه شهریار یکی از زیستگاه های اصلی این گونه پروانه است و به دلیل اهمیتی که دارد یکی از سایت های میراث دنیای محسوب می گردد.

7- بریتانیا

  • 37.7 میلیون توریست بین الملی

رتبه هفتم در آمار توریستان سال 2018 به کشور بریتانیا تعلق پیدا می نماید که بیش از همه در بین مسافران اروپا و آمریکای شمالی محبوب و پرطرفدار است. در بین تمام شهرهای این کشور، لندن صندلی ویژه ای دارد و سالانه میلیون ها توریست به این شهر انگلیسی جذاب و تاریخی سفر می نمایند. برج ساعت بیگ بن، پل لندن، چرخ و فلک عظیم لندن و رودخانه مشهور تایمز که در وسط شهر عبور می نماید این شهر را به رویایی جادویی برای توریستان خارجی تبدیل نموده است. در سال گذشته بیش از 37.7 میلیون توریست به کشور انگلیس وارد شده اند و در مجموع باعث 17.2 میلیارد دلار درآمد برای این کشور شده اند.

8- ترکیه

  • 37.6 میلیون توریست بین المللی

بر اساس داده ها و آمار توریستان سال 2018 کشور ترکیه هم در بین پربازدیدترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. این کشور با جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان، سواحل و تفرجگاه های ساحلی مشهور، مراکز خرید ارزان و باکیفیت و غذاها و آشپزی فوق العاده خوشمزه و لذیذش در بین توریست ها محبوبیت زیادی پیدا نموده است. در سال گذشته این کشور میزبان بیش از 37.6 میلیون توریست خارجی بوده است که اگرچه نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده اما همچنان یکی ازپربازدیدترین کشورهای دنیا محسوب می گردد. شهرهای مشهور ترکیه مثل استانبول، آنکارا، آنتالیا و ازمیر سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سرتاسر دنیا هستند. از جمله جاذبه های تاریخی معروف ترکیه می توان به ایاصوفیه، مسجد آبی و ده ها قصر و قلعه اشاره نمود که به جا مانده از دوران امپراتوری بیزانس و همین طور امپراتوری عثمانی هستند.

منبع: earthnworld.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 897

به "کدام کشورها بیشترین آمار گردشگران سال 2018 را داشته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها بیشترین آمار گردشگران سال 2018 را داشته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید