بهترین شهرهای جهان برای خرید مقرون به صرفه

به گزارش مالکوم، یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر، خرید کالاهایی است که در کشور خودمان به آن ها دسترسی نداریم و وقتی برای خرید اقلام لوکس و مد روز مبلغی به مراتب کمتر از قیمت متعارف آن پرداخت می کنیم، این لذت چند برابر می گردد. تحت تأثیر تبلیغات رنگارنگ برندهای مشهور، بسیاری عرضه اجناس خوب و آخرین مد را فقط در انحصار کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا می دانند درحالی که در سراسر جهان ازجمله آسیا، نقاط مختلف اروپا و آمریکای جنوبی نیز امکان خرید خوب با قیمت مناسب وجود دارد. برای آشنای با بهترین شهرهای جهان برای خرید اجناس باکیفیت و مقرون به صرفه با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین شهرهای جهان برای خرید مقرون به صرفه

در حالت عادی کلمه لوکس یادآور فروشگاه های برند در پایتخت های مشهور اروپایی مثل پاریس و رم است ولی این شهرها بسیار گران قیمت هستند و خرید در آن ها به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. خبر خوب این است که در شهرهای شانگهای، نیویورک، بانکوک و حداقل 7 شهر دیگر می توان بدون پرداخت مبلغ های هنگفت به باکیفیت ترین اجناس دسترسی داشت.

بالی، اندونزی

تا چندی پیش در جزیره بالی، فقط پارچه های نقاشی شده، صنایع دستی چوبی و سوغاتی های ارزان قیمت به فروش می رسید ولی اکنون این جزیره به یکی از عمده ترین مراکز خرید جنوب شرقی آسیا تبدیل شده و انواع کالاهای باکیفیت مثل لباس، کفش، لوازم خانگی، زیورآلات، مبلمان و آثار هنری با قیمت های مناسب در آن عرضه می گردد.

محل های مناسب برای خرید

فروشگاه های کوچک خلیج سمینیاک (Seminyak) در جنوب بالی بهترین محل برای خرید لباس های مد روز و باکیفیت هستند. خیابان های سمینیاک و اوبرویی (Oberoi) در این خلیج مرکز فروش لباس های برند و اجناس دکوری لوکس هستند. منطقه های لگیان (Legian) و کوتا (Kuta) نیز محل های مناسبی برای خرید محسوب می شوند ولی کیفیت اجناس آن ها چندان بالا نیست. در این جزیره اخیرا چندین مرکز خرید جدید نیز احداث شده است؛ از جمله بالی گالریا (Bali Galeria) و کارفورز (Carrefours) که فروشگاه های سرشناسی مثل ماتاهاری (Matahari) و چند فروشنده ممتاز لباس در آن ها فعالیت می نمایند.

بارسلونا، اسپانیا

باوجوداینکه بارسلون دیگر به ارزانی دوران قبل از رواج یورو نیست ولی هنوز هم محل بسیار مناسبی برای خرید لباس مد روز محسوب می گردد. در خیابان لا رامبلا (La Rambla) عرضه نماینده های مد خیابانی، طراحان نوپای لباس و فروشگاه های زنجیره ای رقابت تنگاتنگی دارند که تنها برنده آن خریداران هستند.

محل های مناسب برای خرید

بارسلونا خواستگاه فروشگاهی زنجیرهای سرشناس و مقرون به صرفه ای مثل زارا (Zara) و مانگو (Mango) است و شعبه های مرکزی عظیم آن ها هنوز در این شهر قرار دارند. شعبه های فروشگاه زنجیره ای ارزان قیمت و نه چندان باکیفیت برشکا (Bershka) نیز در تمام نقاط شهر به چشم می خورد. در منطقه مرکزی پلاسا کاتالونیا (Plaça Catalunya) و به خصوص خیابان های پورتال دانگل (Portal dAngel) و کارر دو پلای (Carrer de Pelai) همه چیز می توان یافت. مرکز خرید لیا (LIlla) در منطقه ال دیاگونال (El Diagonal) و بازار بزرگ روستای لاروکا (La roca) در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهر، همه نیازهای گردشگران را رفع می نمایند.

فلورانس، ایتالیا

شاید باور نکنید ولی خرید در فلورانس مقرون به صرفه و حتی با استاندارهای اروپایی بسیار ارزان است. با سر زدن به فروشگاه های زنجیره ای یا فروشنده های مستقل این شهر، بدون نگرانی در خصوص کیفیت می توانید از خرید بهترین کالاهای ممکن با قیمت های باورنکردنی لذت ببرید. بهترین گزینه ها برای خرید در فلورانس، پوشاک، عطر، زیورآلات و لوازم تزیینی هستند.

محل های مناسب برای خرید

خیابان های دل کورسو (del Corso)، بورگو سن لونزو (Borgo San Lorenzo)، میدان پیاتزا دل دومو (Piazza del Duomo) و چند خیابان دیگر در مرکز فلورانس، بهترین مکان ها برای خرید هستند. بازار سن لورنزو در خیابان دل آرینتو (Via DellAriento) مجموعه بی نظیری از پوشاک چرم را ارائه می نماید.

بوئنوس آیرس، آرژانتین

در گذشته بوئنوس آیرس به عنوان شهری گران قیمت شناخته می شد ولی به علت بحران های مالی و افت ارزش پول آرژانتین، اکنون این شهر به یکی از به صرفه ترین شهرهای آمریکای لاتین برای خرید لوازم خانگی طرح آمریکایی و پوشاک (به خصوص چرم و کشمیر) تبدیل شده است.

محل های مناسب برای خرید

خیابان فلوریدا (Florida) که ورود خودرو به آن ممنوع است، مملو از فروشگاه های زنجیره ای و فروشنده های لباس است. برای خرید لوازم خانگی باکیفیت و لباس های طراحان محلی باید به منطقه پالرمو سوهو (Palermo Soho) بروید. خیابان سن تلمو (San Telmo) مرکز فروشنده های اجناس عتیقه است و فروشنده های لباس مد روز در خیابان های کوردوبا (Cordoba) و سانتافه (Santa Fe) فعالیت می نمایند.

هوئی آن (Hoi An)، ویتنام

این شهر پایتخت خرید ویتنام محسوب می گردد و به دلیل وجود بیش از 1000 خیاط لباس های دست دوز درجه یک و عرضه پارچه های باکیفیت ابریشم خالص و کشمیر با قیمت هایی به مراتب کمتر از بازارهای اروپایی، شهرت جهانی دارد.

محل های مناسب برای خرید

خیابان تران فو (Tran Phu) مرکز اصلی فروش آثار هنری، صنایع دستی و سفال است. برای خرید کت وشلوار و کفش رسمی دست دوز می توانید به بازار مرکزی ریورساید (Riverside) و یا فروشگاه های اطراف پل ژاپنی مراجعه کنید. خیاط های سفارشی در خیابان نا ترانگ (Nha Trung)، تران کوی کپ (Tran Quy Cap)، له لوی (Le Loi) و چا دای (Cha Dai) فعالیت می نمایند.

سائو پائولو، برزیل

در بازارهای این شهر می توان بهترین کفش ها و لباس های برزیلی را با قیمت های بسیار مناسب خریداری کرد. پوشاک مد روز در سائو پائولو به شکل چشمگیری ارزان تر از بازارهای مطرح جهانی است.

محل های مناسب برای خرید

اجناس بازار SP معمولا با حراج های 50 درصد و گاهی بیشتر به فروش می رسند. قدیمی ترین بازار شهر، بازار ایگواتمی (Iguatemi) است که هنوز هم مانند گذشته به عرضه کالاهای باکیفیت و مقرون به صرفه ادامه می دهد. خیابان ژوزه پائولینو (José Paulino) مرکز حراج دائمی پوشاک است و خیابان 25 مارس (25 de Março) در مرکز شهر نیز محل بسیار مناسبی برای خرید لباس های مد روز به شمار می آید. محله ژاردینز (Jardins) باوجوداینکه خارج از محدوده تجاری شهر است ولی خیابان های آن مملو از فروشگاه های لباس با قیمت های منصفانه هستند.

نیویورک، آمریکا

حتی بدون در نظر دریافت فروشگاه های زنجیره ای بی شمار، نیویورک شهری است که مردم برای خرید به آن سفر می نمایند. برای خرید دوربین و لوازم الکترونیکی نیویورک ارزان ترین شهر جهان است و با کمی جستجو همه چیز را می توان با کمترین قیمت ممکن پیدا کرد.

محل های مناسب برای خرید

برای خرید لوازم الکترونیکی سری به B&H در کوچه سی و چهارم خیابان نهم یا J&R روبروی پارک سیتی هال (City Hall) بزنید. پوشاک باکیفیت بدون مارک را می توانید از حراجی های کوچه سی وششم تا سی و نهم در حدفاصل خیابان های پنجم و هشتم یا جاده فوردهام (Fordham) در محله برانکس خریداری کنید. فروشگاه Century 21 در خیابان کورتلند لباس های برند را با تخفیف خوب به فروش می رساند. برای یک خرید خوب به هیچ عنوان نباید حراج های عمده (تا سقف 70 درصد) فروشگاه های Macys و Lord & Taylor را از دست بدهید.

بانکوک، تایلند

قیمت کم و تنوع زیاد پوشاک، پارچه، لوازم خانگی و الکترونیکی ناآشنا ولی باکیفیت در این شهر، آن را به محل مناسبی برای خرید تبدیل نموده است. در تایلند از برندهای لوکس و مشهور صرف نظر کنید و اجناس بی نام ونشان ولی مرغوب محلی را در فهرست خرید خود قرار بدهید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید، برچسب های سایز پوشاک است که اعداد درج شده روی آن ها با استاندارهای بین المللی همخوانی ندارند.

محل های مناسب برای خرید

فروشگاه های داخل یا اطراف سیام سنتر (Siam Centre) و سیام پاراگون (Siam Paragon) در جاده سوکهومیت (سوخومویت) محل های خوبی برای آغاز خرید هستند. بازارهای بزرگ جاده پیچبوری (Petchburi) از جمله پلاتینیم فشن (Platinum Fashion)، بهترین جا برای خرید پوشاک و لوازم الکترونیکی محسوب می شوند. مرکز خرید سنترال ورلد (Central World)، بازار شش طبقه MBK، بازار پرپیچ وخم پراتونام (Pratunam) و بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak)، هرکدام به تنهایی می توانند همه نیازهای خریداران را برآورده نمایند.

شانگهای، چین

بدون تردید بازار شانگهای مملو از کالاهای تقلیدی از برندهای معتبر است ولی از طرف دیگر محل بسیار مناسبی برای اجناس باکیفیت ولی ناآشنا و غیر برند نظیر پوشاک، کفش، آثار هنری با قیمت فوق العاده کم است.

محل های مناسب برای خرید

برای آغاز بهتر است سری به فروشگاه های معروف خیابان هنگ کنگ و مرکز خرید دیمئی (Dimei) بزنید که هر دو در طبقه زیرین میدان مردم در جاده ژیانگ یانگ (Xiangyang) واقع شده اند. جاده های هوائی های (Huaihai) و شانکشی (Shanxi) مرکز خرید لباس و جاده شانگشی شمالی مرکز خرید کفش هستند. در بازار حراجی سانیا (Sanye) واقع در ایستگاه مرکزی قطار شانگهای می توانید عینک های مد روز بسیار ارزان قیمت پیدا کنید. برای خرید آثار هنرمندان معاصر چینی و صنایع دستی مدرن ارزان قیمت به ناحیه هنری موگانشان 50 (50 Moganshan) و برای خریدن اجناس عتیقه جالب به بازار شهر قدیم (Old Town Bazaar) بروید.

شنژن (شنزن)، چین

در بازارهای عالی این شهر که به اندازه سفری یک ساعته با قطار از هنگ کنگ فاصله دارد تا می توانید چانه بزنید و بعد از پرسیدن قیمت هر چیزی، حدود 25 درصد کمتر پیشنهاد بدهید. البته در بازار شنژن اجناس تقلبی و تقلیدی زیاد هستند ولی در آن انواع لباس های و کالاهای الکترونیکی باکیفیت و ارزان قیمت نیز پیدا می گردد.

محل های مناسب برای خرید

در تمام سطح شهر بازارهای بزرگ و خیابان های عابر پیاده مملو از فروشگاه های کوچک به چشم می خورد. شهرک تجاری لو هو (Luo Hu) با صدها فروشگاه کوچک و غرفه، محل مناسبی برای آغاز است. حتما سری به ناحیه های هوواکیانگ بی (Huaqiang Bei) و دونگ من (Dong Men) که بازار هشت طبقه لوازم الکترونیکی SEG در آن واقع شده است، بزنید. برای خرید آثار هنری و صنایع دستی به روستای دا فن (Da Fen) بروید. منبع : Frommersمنبع: کجارو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 505

به "بهترین شهرهای جهان برای خرید مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای جهان برای خرید مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید