کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در جهان دارند؟ (قسمت دوم)

به گزارش مالکوم، آسمان خراش ها به دلیل نوری که ایجاد می نمایند، باعث می شوند آسمان شهر زیباتر دیده گردد. از طرفی وجود آن ها نشان دهنده وجود مقدار زیادی سرمایه و تجارت در شهر است. شهرهایی مانند اُزاکا، شانگهای و تورنتو از جمله این شهرهای هستند.

کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در جهان دارند؟ (قسمت دوم)

آسمان خراش ها علاوه بر زیبایی که به آسمان شهرها می دهند، نشان دهنده میزان پیشرفت اقتصادی شهرهایی هستند که در آن قرار دارند. با پیشرفت اقتصادی شهرها به دلیل سرمایه گذاری های بیشتر در شهر به مرور زمان ساختمان ها بلندتر و آسمان خراش ها در شهر رو به افزایش می گذارد. در قسمت اول از این مقاله 13 شهر با بیشترین تعداد آسمان خراش را معرفی کردیم. با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

12. اُزاکا، ژاپن

ازاکا سومین پرجمعیت ترین شهر ژاپن است و نقس اساسی در شاخص فراوری داخلی ژاپن ایفا می نماید. ازاکا 107 آسمان خراش دارد که برج تجارت جهانی ازاکا (Osaka World Trade Center)، هربیس ازاکا (HERBIS Osaka) و ORC 2000 از جمله آن ها هستند. یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده منظره زیبای ازاکا از بالای برج اومدِا (Umeda) است که بالاترین طبقه آن به شکل دونات است و یک منظره 260 درجه از شهر را برای شما فراهم می نماید.

11. گوانجو، چین

شهر دیگری در چین که در نزدیکی هنگ کنگ و شنژن قرار گرفته و در جنوب چین است، شهر گوانجو است که بزرگترین شهر استان گوانگدونگ بوده و یک غول اقتصادی به شمار می رود. تعداد آسمان خراش های این شهر 111 است، در عین حال 417 ساختمان بلند هم دارد. بلندترین سازه این شهر مرکز اقتصادی CTF است که 530 متر ارتفاع دارد.

10. سئول، کره جنوبی

سئول، پایتخت کره جنوبی به عنوان مرکز سریال و فیلم های کره ای شناخته می گردد؛ شهری بسیار پرجمعیت که جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر پرجمعیت منزلگاه 120 آسمان خراش است که بلندترین آن ها لوته ورلد تاور (Lotte World Tower) است و ارتفاعی حدود 554 متر دارد. آسمان خراش های معروف دیگر سئول IFC، Tower Palace و موک-دونگ هایپریون (Mok-dong Hyperion) هستند.

9. بانکوک، تایلند

بانکوک، پایتخت تایلند، نقش مهمی در تجارت و اقتصاد این کشور دارد، اما علاوه بر این موضوع، بانکوک شاهراهی است که بخش های مختلف تایلند را هم بهم متصل می نماید به همین دلیل هم ساکنین تایلند و هم غیربومی ها دسترسی به بانکوک را خیلی آسان می دانند. این ویژگی باعث شده است که رشد این شهر سرعت بیشتری پیدا کند. تعداد آسمان خراش های بانکوک به 123 می رسد که ساختمان آن ها متعلق به اهالی محلی یا شرکت های بین المللی است.

8. سنگاپور

آنچه سنگاپور را به عنوان کشوری خاص معرفی می نماید، پایداری اقتصادی باور نکردنی این کشور کوچک است. توسعه پایدار این کشور باعث شده است که سرمایه گذارهای زیادی در این کشور سرمایه گذاری نمایند و همین باعث ایجاد تعداد زیادی شغل گردد و در نتیجه بسیاری از اهالی محلی آن در ساختمان های بسیار بلند زندگی می نمایند تا بتوانند همه امکانات را یکجا داشته باشند. در حال حاضر بیش از 141 آسمان خراش در سنگاپور وجود دارد که آسمان آن را رنگی می نماید.

7. تورنتو، کانادا

تورنتو شهری است که مورد توجه مردمی از ملت های مختلف است و از کشورهای مختلف به این شهر مهاجرت می گردد. به همین دلیل به طور کلی به عنوان شهر مهاجرپذیر شناخته می گردد و در نتیجه محل مناسبی برای تجارت هایی است که به تجارت بین المللی فکر می نمایند. از طرفی چون تورنتو بزرگترین شهر کانادا است، باعث شده که 162 آسمان خراش در این شهر ببینیم. بلندترین آسمان خراش تورنتو برج CN Tower است که 553 متر ارتفاع دارد. از بالای این ساختمان منظره بسیار زیبایی از شهر قابل دیدن است و برای جذابتر شدن این منظره می توانید از امکان آوزان شدن در لبه برج بهره ببرید (EdgeWalk).

6. شانگهای، چین

شانگهای در شرق چین قرار گرفته است و یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی جهان است. شانگهای شهر بسیار بزرگی است، به طوریکه به 204 شهر کوچک تر و 99 بخش زیر مجموعه ای تقسیم شده است و بیش از 1063 ساختمان را در خود جای داده است. شهر دارای 229 آسمان خراش است که نمای کلی شهر را بلند نشان می دهد.

5. دبی، امارات متحده عربی

در سال 1966 شیخ رشید با استفاده از درآمدهای نفتی زیرساخت های ساختمانی دبی را را تغییر داد. برج العربیه با ارتفاعی بالغ بر 321 متر به عنوان اولین آسمان خراش دبی در سال 1999 تکمیل شد. چند سال پس از آن برج الخلیفه با ارتفاعی حدود 828 متر ساخته شد که بلندترین ساختمان دبی است. امارات متحده عربی آسمانی دارد که به دلیل وجود آسمان خراش ها بسیار جذاب تر از چیزی است که می توانید تصور کنید. تنوع در تجارت های مورد توجه در این شهر باعث شده است که کمپانی های دور و نزدیک برای گسترش فعالیت خود به این شهر بیایند.

4. شیکاگو، ایلینویز

شیکاگو به عنوان زادگاه آسمان خراش ها شناخته می گردد. در سال 1884 ساختمان بیمه منازل مسکونی با ارتفاعی بالغ بر 55 متر در این شهر ساخته شد. شیکاگو بیش از 283 آسمان خراش دارد و به همین دلیل زیبایی آسمان آن مشهور است. می توانید همزمان با صرف شام در رستوران آخرین طبقه از یکی از این آسمان خراش ها منظره زیبای شهر را ببینید. در بلندترین ساختمان شهر می توانید منظره کامل پارک هزاره (Millennium Park)، موسسه هنری شیکاگو (Art institute) و دریاچه میشیگان (Michigan Lake) را تماشا کنید.

3. توکیو، ژاپن

توکیو مرکز تجارت، سرگرمی، آموزش، اقتصاد و فراوری خودرو در ژاپن است. آسمان این شهر با وجود 247 آسمان خراش بسیار شلوغ است. ساختمان شهرداری توکیو بلندترین آسمان خراش این شهر است و ارتفاعی حدود 244 متر دارد. اهالی محلی و توریست ها بسیار علاقه مند به تماشای منظره 360 درجه و بسیار زیبایی هستند که از بالای این برج از توکیو می توان دید.

2. نیویورک

ساختمان تجارت جهانی یک با 541 متر ارتفاع بلندترین ساختمان آمریکا است. این سازه عظیم نیویورک بر اساس نام ساختمان تجارت جهانی اصلی نامگذاری شده است. نیویورک بیش از 6486 ساختمان بلند دارد که بیشتر آن ها برای تسهیل فعالیت کمپانی های بین المللی در نزدیکی یکی از فعالیترین مراکز تجاری جهان یعنی مرکز تبادلات نیویورک، ایجاد شده اند.

1. هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ 1500 آسمان خراش دارد که بلندترین آن ها حدود 484 متر ارتفاع دارد. هنگ کنگ به عنوان یک مرکز خرید و گردشگری برای کشورهای آسیایی نزدیک آن مانند فیلیپین، تایلند، اندونزی و مالزی شناخته می گردد. آغاز به کار دفاتر شرکت ها و کمپانی هایی که در این شهر مشغول به کار هستند، باعث رشد این شهر شده است. آسمان خراش هایی مانند بانگ چین در ثروتمندترین منطقه تجاری چین باعث شده که هنگ کنگ شلوغ ترین شهر جهان باشد.

منبع: کجارو / list25.com
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 372

به "کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در جهان دارند؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرها بیشترین آسمان خراش را در جهان دارند؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید