اسپانیا شبه جزیره مینیاتوری اروپا

به گزارش مالکوم، ما اسپانیا را به فوتبالش می شناسیم؛ همین طور ایتالیا، برزیل، آلمان، انگلیس را و برای فوتبالی های دوآتیشه هلند و پرتغال. از تمام این کشورهای نه چندان وسیع اروپایی در دوره های مختلف تصویر مردانی جلوی چشم هامان می آید که به حرفه ای ترین شکل ممکن دنبال یک توپ می دوند؛ به فوتبالی ها برنخورد. این فقط بازتاب خوانش کلی ما از این چند کشور اروپایی است و بس. در این میان مثلا اسپانیا را به آب و هوای خوب و سواحل آبی زنگاری اش هم می شناسیم. بیشترمان این را دست کم از جایی شنیده ام. اما اسپانیا چیزی فراتر از این هاست. خودشان که می گویند مثل یک تابلوی نقاشی مینیاتوری است.

اسپانیا شبه جزیره مینیاتوری اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اگر بخواهیم تاریخچه این کشور را کنار بگذاریم و مثل یک انسان عادی که از چگونگی به وجود آمدن کشوری به نام اسپانیا هیچ نمی داند، به آن نگاه کنیم، باز هم می توانیم متوجه زیبایی شگفت انگیزش شویم، دست کم تا حدودی. سومین کشور عظیم که منظره ها متنوع و متفاوتی دارد و به همین دلیل اغلب قاره مینیاتوری نامیده می گردد. برای آشنایی بیشتر با این کشور با مجله خبرنگاران همراه باشید.

اسپانیا برای تمام فصول

تاریخ را که انسان می سازد اما آن چه اسپانیا را از سایر کشورهای اروپایی متمایز می نماید، طبیعت بی زبانش است که در هر گوشه این کشور چشم انسان را به روی رنگ های تازه باز می نماید؛ رنگ هایی که احتمالا تا پیش از تماشا این کشور از وجودشان باخبر نبوده. گرچه محصول یدی انسان در بعضی نقاط این کشور، مثل شهری کوئنکا هم می تواند هوش از سر ما انسان ها ببرد.

مدخل های همواره سبز گالیسیا را به سختی می توان از بیابان های آلمریا یا کوه های ناهموار سیرانوادا تمیز داد. بعد هم نوبت به سواحل درخشان بی تعدادش می رسد. از دهه شصت و هفتاد میلادی، اسپانیا تبدیل به یکی از معروف ترین مقاصد توریستی برای تعطیلات زمستانی شد. این کشور، مدت هاست که صندلی محکم خود را در توریستی دنیا حفظ نموده است. به اسم دومین کشور کوهستانی اروپا پر از رشته کوه های وسیع و پیست های اسکی مجلل است. سیرا نوادا که به پیست های اسکی اش معروف است، یکی از مهم ترین مقاصد توریستی این کشور است.

آب و هوای معتدلی که در کل سال بر این کشور حاکم است و سواحل شنی وسیع دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و جزایر بی نظیرش دهه هاست که توریستان شمال اروپا را به سمت خود می کشاند. اما طبیعت تنها جاذبه توریستی اسپانیا نیست. بناهای تاریخی و نهاد فرهنگی این کشور هم از جمله مهم ترین جاذبه های توریستی اش محسوب می گردد.

رکورددار میراث دنیای یونسکو

در سال دو هزار و هفت میلادی، این کشور بعد از فرانسه دومین کشور پربازدید دنیا شناخته شد. آن سال نزدیک به شصت میلیون توریست خارجی را به خود جذب کرد. صنعت توریستی به طور مستقیم به اقتصاد این کشور یاری می نماید. توریستی این کشور هم در نوع خودش در دنیا اول است؛ یعنی این نوع توریستی اولین بار در خود اسپانیا به وجود امد.

اگر بخواهیم به سان تعاریف ویکی پدیایی به این کشور قدیمی بپردازیم، باید گفت که از آثار باستانی باقیمانده از زمان رومی ها و موروها، قلعه های مربوط به قرون وسطی، روستاهای سفیدپوش آندلوسیا گرفته تا شهرهای پرجنبش بارسلونا و مادرید، اسپانیا مجموعه ای بی نظیر از جاذبه های فرهنگی است.

مادرید و بارسلونا، عظیم ترین شهرهای این کشور جاذبه های توریستی زیادی را در اختیار توریستان قرار می دهد. در این دو شهر هم می توان از طبیعت رویایی لذت برد هم از بناهای تاریخی و فرهنگی. در واقع این حقیقت درباره بیشتر شهرهای اسپانیا صدق می نماید. سیزده شهر این کشور جزو میراث دنیای یونسکو به تعداد می فرایند. اسپانیا به فستیوال هایش هم معروف است؛ از فستیوال های مفرح گرفته تا فستیوال های فرهنگی و هنری.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1683

به "اسپانیا شبه جزیره مینیاتوری اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا شبه جزیره مینیاتوری اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید