نکات کاربردی درمورد سفر نوروزی به باکو

به گزارش مالکوم، اگر قصد سفر به باکو را در عید نوروز دارید بهتر است درمورد آن نکاتی را بدانید. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را در زمینه سفر به باکو هدایت کنیم تا به راحتی دست به انتخاب بزنید و اوقات خوشی را سپری کنید. با ما همراه باشید.

نکات کاربردی درمورد سفر نوروزی به باکو

با ما همراه باشید و درباره jino.mahsanblog.ir بیشتر بدانید.

دانستنی های سفر به باکو

یکی از همسایه های ایران، جمهوری آذربایجان است که در غرب دریای خزر قرار گرفته است. باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است و عظیمترین شهر این کشور به شمار می رود.در باکو می توانید تنوع نژادی و فرهنگی را مشاهده کنید و جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیز را ببینید.

در گذشته باکو بخشی از ایران بوده است؛ اما هم اکنون این شهر جزو کشور جمهوری آذربایجان است. به دلیل زیبایی و آب و هوای مطبوع، باکو را می توان یکی از بهترین و مناسب ترین شهرها برای گردشگری دانست.

اگر به دنبال مکانی زیبا و درجه یک هستید تا در نوروز 99 به آن سفر کنید، به باکو فکر کنید. در این نوشته راهنمای سفر به باکو را خواهید خواند.

سفر به باکو با هواپیما

اگر می خواهید به باکو بروید می توانید بلیط هواپیما بخرید. قیمت بلیط هواپیما برای سفر به باکو، حدود 2 تا 5 میلیون تومان است. برای سفر ارزان قیمت با هواپیما، شرکت هواپیمایی ماهان را انتخاب کنید. در سفر هوایی به باکو باید 1 ساعت و 10 دقیقه در هواپیما باشید تا به مقصد برسید.

سفر به باکو با خودرو شخصی

بعضی از افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از هواپیما، سفر به باکو با خودرو شخصی را تجربه نمایند. برای سفر به باکو با خودرو شخصی، باید از دو گذرگاه مرزی آستارا و بیله سوار مغان گذر کنید. فاصله مرز بیله سوار تا شهر باکو، 212 کیلومتر است.

اگر در غرب و شمال غرب ایران هستید و در شهرهایی مثل آذربایجان و تبریز زندگی می کنید برای سفر به باکو با خودرو شخصی، به راحتی می توانید از مرز بیله سوار از کشور خارج شوید.

تهرانی ها و ساکنین مرکز و شرق ایران بهتر است از مرز آستارا عبور نمایند. فاصله مرز آستارا تا شهر باکو 350 کیلومتر است، هردو جهت برای سفر به باکو با خودرو شخصی جهتهای بسیار زیبا و سرسبز هستند.

برای سفر به باکو با خودرو شخصی به کاپوتاژ یا مجوز خارج کردن ماشین از کشور احتیاج دارید. همچنین باید گواهی نامه بین المللی، نمره بین المللی و دفترچه بین المللی ماشین یا سند آن را به همراه داشته باشید. همچنین باید عوارض خروج از کشور را برای خروج از مرزهای ایران بپردازید. هزینه عوارض خروج از ایران، 220 هزار تومان است.

اگر واقعا تصمیم گرفته اید که به صورت زمینی به باکو سفر کنید، می توانید ماشین خود را کاپوتاژ کنید و با اتومبیل از مرز بگذرید یا ماشین خود را در پارکینگ مرز پارک کنید و پیاده از مرز عبور کنید و از تاکسی های کرایه ای برای رفتن به باکو بهره ببرید.

ماشین هایی که برای جا به جایی مسافر از مرز بیله سوار به باکو وجود دارد، بیشتر ماشین های بنز و لادا هستند. کرایه این جابه جایی هم برای هر نفر، 10 منات است.

سفر به باکو بدون ویزا

بعد از ملاقات رییس جمهور ایران و رییس جمهور آذربایجان، قرار شد که هموطنان ایرانی و آذربایجانی بتوانند بدون ویزا به کشورهای هم سفر نمایند؛ یعنی شما می توانید سفر به باکو را بدون ویزا تجربه کنید و مجوز اقامت موقت 45 روزه در باکو را به محض ورود به این کشور دریافت کنید.

سفر به باکو بدون ویزاست و شما فقط باید شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. بهتر است سه ماه قبل از زمان سفر خود به فکر تهیه پاسپورت تان باشید تا بتوانید به راحتی از کشور خارج شوید.

هزینه اقامت در باکو

اگر بخواهید در باکو بمانید، می توانید هتل یا هاستل را انتخاب کنید. هاستل همان خوابگاه است که اتاق هایی با کیفیت های متفاوت دارد. هزینه یک شب اقامت در هاستل باکو، بین 10 تا 48 دلار است.

در باکو هتل های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره نیز برای اقامت مسافران و گردشگران ساخته شده است. هزینه اقامت در هتل سه ستاره، بین 31 تا 72 دلار است، برای ماندن در هتل چهار ستاره باید بین 30 تا 180 دلار بپردازید، ماندن در هتل پنج ستاره بین 80 تا 900 دلار هزینه بر می دارد.

هزینه خورد و خوراک در باکو

هزینه غذا خوردن در رستوران های ارزان باکو، حدود 5 دلار است. هزینه فست فود و ساندویچ مک دونالد، بین 4 تا 5 دلار می باشد. برای خوردن غذا در رستوران متوسط و با کیفیت، باید نفری 20 دلار در نظر بگیرید.

هزینه حمل و نقل در باکو

هزینه بلیط تک سفره مترو و اتوبوس در باکو، 12 سنت است. تعرفه عادی تاکسی در باکو به ازای هر کیلومتر 42 سنت است و کرایه خودرو زیاد گران قیمت نیست. شما با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بهتر می توانید در هزینه های سفر خود به باکو صرفه جویی کنید.

زبان در باکو

یکی از نکات مهم سفر نوروزی به باکو دانستن زبان است. زبان اصلی آذربایجان، آذربایجانی است. اما زبان روسی نیز در باکو همه جا سخن گفته می شود و می توانید با زبان انگلیسی نیز راحت صحبت کنید.

با این حال، زبانی که اغلب صحبت می شود، روسی است. آذربایجان بسیار شبیه به ترکیه است، بنابراین اگر شما به ترکیه سفر نموده اید یا هر مقدار ترکی را می دانید، ممکن است به راحتی بتوانید آن را بخوانید و دست و پا شکسته صحبت کنید. اگر شما قصد بازدید از باکو را دارید، بهتر است کمی از زبان آذربایجانی یا روسی بدانید.

رستوران های باکو

رستوران های سنتی که غذای آذری سرو می نمایند معمولا مشابه اند. همگی پایین تر از سطح زمین و با دکوری مشابه طراحی شده اند. غذاهای آذربایجان طعمی متفاوت از سایر نقاط جهان دارند. معمولا چرب اند.

آشپزهای آذری به انواع سبزیجات علاقه مندند و در صورت وجود حساسیت به چیزی مانند نعنا باید قبل از سفارش آن را مطرح کنید. مهمانداران معمولا مرد هستند و بعضی از آنها بسیار جدی و بعضی صمیمی ترند. در رستوران ها می توانید با ویزا کارت یا مستر کارت خود پرداخت کنید.

فروشگاه های باکو

بازارهای زیادی وجود دارند که شما می توانید برای خرید محصولات خوشمزه و محلی به آن ها مراجعه کنید. اگر هیچ فروشگاهی در نزدیکی محل اقامت شما نبود، با کمی کوشش، می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. برای رسیدن به بهترین فروشگاه در نزدیکی اقامتگاه تان از افراد محلی پرس و جو کنید.

تور های سنتی در باکو

دریافت تورها در آذربایجان به آسانی این کار در کشورهای دیگر نیست. اگر می خواهید برای یک تور ثبت نام آنلاین کنید، احتمالا به شما پنج برابر قیمت گفته می شود. بهتر است که خودتان در هتل یا خوابگاه ثبت نام کنید. اینطوری مقرون به صرفه است و قیمت ذکر شده قیمتی است که شما پرداخت خواهید کرد.

شما همچنین می توانید به طور مستقل با اتوبوس های عمومی سفر کنید اما قطعا برنامه ریزی اینطور سفرها طول می کشد. با این وجود، اگر می خواهید، می توانید با تاکسی به گودال های آتشفشانی و گوبوستان برسید.

این کار حدود 40 منات (20 یورو یا بیشتر) به علاوه 10 منات اضافی برای خروج از آتشفشان برایتان هزینه خواهد داشت. این یک قیمت دقیق نیست.

لباس مناسب برای سفر به باکو

اگر به دنبال لباس مناسب برای سفر به باکو هستید، باید بدانید که در فصل بهار و تابستان هوای باکو ملایم و رو به گرم است. در این زمان ها شما باید لباس های تابستانی و خنک خود را در چمدان بگذارید.

البته بهتر است که یک لباس گرم نیز بردارید تا از سرد شدن هوا غافلگیر نشوید. در فصل پاییز و زمستان سرمای هوا شدید است و باران و برف می بارد.

در این فصول باید انواع لباس های گرم، دستکش، پالتو، شال و کلاه، چتر و… به همراه داشته باشید. راستی اگر می خواهید در ورزش های زمستانی مانند اسکی شرکت کنید، باید لباس گرم بیشتری را به عنوان لباس مناسب برای سفر به باکو با خود ببرید.

جاذبه های گردشگری باکو

1. قلعه دختر باکو

قطعه دختر یا قیز قالاسی، یکی از بناهای تاریخ جالب و جذاب در باکو است. قدمت قلعه دختر به زمان سامانیان برمی شود، در گذشته این مکان محل عبادت و زیارتگاه زرتشتیان بوده است.

قطعه دختر یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. بعد از سال 1960 میلادی، قطعه دختر به یک موزه زیبا تبدیل شد. قطعه دختر درون شهر باکو قرار گرفته است و می توانید به راحتی به این قطعه بروید.

2. بلوار شهر باکو

بلوار شهر یا پارک ملی دریا کنار، یکی از بهترین مکان ها برای تماشای چشم انداز باکو است. اگر دوست دارید آن سوی دریای خزر را تماشا کنید، به بلوار شهر بروید. شما می توانید از مراکز خرید، رستوران ها، چایخانه ها، مراکز تجاری و گیاهان بسیار زیبای این منطقه لذت ببرید و تا دلتان می خواهد عکس بگیرید.

اگر اهل پیاده روی هستید، بلوار شهر باکو مکانی فوق العاده برای قدم زدن است.

شب ها زیبایی بلوار شهر و پارک ملی دریا کنار بیشتر هم می شود. هوای این منطقه از باکو به دلیل مجاورت با دریا بسیار دلپذیر است، اگر می خواهید تفریحی به یاد ماندنی و بسیار عالی را همراه با آرامش تجربه کنید، به بلوار شهر باکو بروید.

اگر تجربه سفر به باکو در نوروز را داشته باشید، می دانید که این منطقه در ایام عید چقدر شلوغ و پر ازدحام می شود.

3. مرکز حیدر علیف باکو

حیدر علیف، فرمانروای آذربایجان در دوران اتحاد جماهیر شوروی و رییس جمهور این کشور بوده است. مجموعه حیدر علی یف بنای یادبود این شخصیت عظیم آذربایجانی است. مجموعه حیدر علی یف، توسط یکی از برجسته ترین معمارهای ماهر جهان طراحی شده و بسیار دیدنی است.

اگر به ساختمان های خاص و معماری های خلاقانه علاقه دارید، از مجموعه فرهنگی حیدر علی یف بازدید کنید. در این مجموعه می توانید گالری عکس های حیدر علی یف، گالری هنر، سالن کنسرت، کتابخانه و سالن کنفرانس را مشاهده کنید و از طراحی متفاوت این مجموعه لذت ببرید.

4. کاخ شروان شاهان باکو

پشت دیوارهای شهر قدیمی یا ایچری شهر، کاخ شروان شاهان قرار گرفته است، کاخ شروان شاهان از قدیمی ترین نمادهای باکو است. قدمت این کاخ تاریخی به قرن 15 میلادی و زمان حکومت عباسیان در ایران برمی شود.

با مترو می توانید به کاخ شروان شاهان بروید، برای این منظور باید، در ایستگاه ایچر شهر از مترو پیاده شوید. کاخ شروان شاهان یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است.

5. موزه تاریخ باکو

اگر دوست دارید با تاریخ و فرهنگ مردمان گذشته کشور آذربایجان بیشتر آشنا شوید، از موزه تاریخ باکو دیدن کنید. در این موزه تاریخی می توانید سکه های باستانی، اشیای نظامی، استخوان های انسان ها، مقبره های قدیمی و اموال شخصی افراد مشهور باکو از جمله اموال خانواده علیف را مشاهده کنید.

زین العابدین تقی یف، سرمایه گذار ثروتمند آذربایجانی بود که قبلا در این مکان زندگی می نموده است.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1126

به "نکات کاربردی درمورد سفر نوروزی به باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی درمورد سفر نوروزی به باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید