مقایسه کامل سفر به کیش و دبی

به گزارش مالکوم، مقایسه کیش و دبی کار بسیار سختی است زیرا هر کدام از شهرها جاذبه ها و امکانات گردشگری متفاوتی را دارند و سرمایه گذاری های مختلفی در آن ها صورت گرفته است تا آنجا که امروزه شهر دبی در فهرست ده شهر برتر گردشگری جهان قرار گرفته است. هر دو این شهرها در خط ساحلی خلیج فارس هستند و از لحاظ آب و هوایی بسیار شبیه به هم هستند. تماشا هر شهری جذابیت های فراوان دارد و هر مسافر و گردشگری حرفه ای دوست دارد شهرهای مختلف جهان را ببینید.

مقایسه کامل سفر به کیش و دبی

در این مقاله خبرنگاران میخواهد به مقایسه کامل سفر به کیش و دبی از لحاظ هزینه ها، حمل و نقل، هتل ها و مراکز سرگرمیی و گردشگری بپردازد. تا اگر قصد سفر در فصل پاییز و زمستان به دبی یا کیش را دارید تا حدودی جاذبه های این دو مقصد مجذوب نماینده را بشناسید و از هزینه های سفر به طور کلی آگاه شوید و به آسانی هر یک را انتخاب کنید.

آب و هوای کیش و دبی

مقایسه کیش و دبی بسیار سخت است به دلیل اینکه این دو شهر از لحاظ امکانات گردشگری و گردشگری بسیار متفاوت هستند. اما این دو شهر شباهت های هم از لحاظ جغرافیا و زمین شناسی با هم دارند. هم جزیره زیبای کیش و هم شهر بزرگ گردشگری دبی در زیر خط استوا قرار دارند و آب و هوای گرم و مرطوبی را دارند. جزیره کیش از طرف آب های آزاد خلیج فارس احاطه شده است و از هر قسمت می توانید دریای نیلگون خلیج فارس را ببینید. شهر بزرگ و گردشگری دبی هم دارای خط ساحلی دریای خلیج فارس است و از طرف دیگر هم به بیابان های دبی می رسد.

آب و هوای کیش و دبی گرم و مرطوب به شمار می رود و هر دو این شهر ها تابستان های بسیار گرمی دارند که برای مسافرت مناسب نیستندو به خاطر رطوبت شرجی هستند و اغلب مردم در شب برای سرگرمی و خرید به بیرون از خانه می آیند. البته بعضی هم برای کاهش هزینه های سفر این زمان را انتخاب می نمایند تا بهای کم تری برای هتل و پرواز را بپردازند.

هتل های کیش و دبی

هتل های کیش و دبی در سه دسته پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره هستند. در هرکدام از این شهرها می توانید هتل های دو ستاره را هم پیدا کنید. در مقایسه کیش و دبی از لحاظ هتل باید به شما بگوییم که هتل های لوکس دبی در منطقه الجمیرا قیمت های بسیار بالاتری نسبت به هتل های پنج ستاره جزیره کیش را دارند. هتل مارینا دبی/ Dubai Marina ، جی آویشن ویو هتل/ JA Ocean View Hotel، پیر آپارتمان هتل مارینا/ Pearl Marina Hotel Apartments و ده ها مورد دیگر از هتل های لوکس و لاکچری دبی به حساب می آیند که از لحاظ قیمتی چندین برابر هتل های کیش هستند.

خوشبختانه در جزیره کیش هم با توسعه صنعت گردشگری در ایران هتل های درخور و با کیفیتی ساخته شده است. هتل ترنج کیش فضای باورنکردنی دارد که قسمت از آن در داخل دریا احداث شده است و از لوکس ترین هتل های ایران هم محسوب می گردد. هتل های مانند میراژ، داریوش، مارینا ، پارمیس و چندین مورد دیگر از هتل های پنج ستاره با کیفیت جزیره کیش هستند که می توانید اقامت رویایی را در آن ها تجربه کنید. در سفر به دبی اگر می خواهید مقرون به صرفه ترن اقامت را برای خود انتخاب کنید باید از هاستل بهره ببرید. هاستل ها در دو دسته سالنی و اتاق دار هستند و بسیاری از گردشگرهای جوان که دائما در حال سفرهستند به جای انتخاب هتل ها از گزینه هاستل استفاده می نمایند. هاستل به معنای میهمان پذیر است و در بسیاری از شهرهای ایران هم وجود دارد.

ورزش های آبی در دبی و کیش

همان طور که از لحاظ آب و هوایی جزیره کیش و دبی به هم شباهت دارند باید به شما بگوییم که ورزش های آبی در دبی و کیش تقریبا با هم مشابه هستند. در هر دو این شهر ها شما امکان ورزش حرفه ای چون شنا، واتر برد، پاراسل، شاتل سواری، اسکوتر زیردریایی، فلای برد، کیبل اسکی، بنانا، اسکوتر برقی، کایت بوردینگ ، بیگ بال، قایق سواری و غواصی را دارید. بعضی از مسافرها از این ورزش های مجذوب نماینده در جزیره کیش بی خبر هستند و اگر دوست دارید بیشتر با این ورزش ها آشنا شوید می توانید مقاله مجذوب نماینده ترین ورزش های آبی در جزیره کیش را از مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید.

البته در مقایسه کیش به دبی از لحاظ ورزش های دریایی باید خاطر نشان کنیم که امکانات و خدمات ورزشی با هم تفاوت دارند اما به خاطر دسترسی به دریا در منطقه خلیج فارس در هر دو می توانید ورزش های آبی را تجربه کنید و از ورزش های نام برده حتما یکی را انتخاب کنید. شنا در شهر دبی و جزیره کیش جزو مقرون به صرفه ترین ورزش های آبی هستند که در ساحل هایی مشخصی می توانید آن را انجام دهید و در فصل پاییز و زمستان از شنا در دریا لذت ببرید.

سرگرمیات در کیش و دبی

سرگرمیات در کیش و دبی متفاوت هستند. شما در شهر دبی می توانید انواع سرگرمی های ورزشی چون مسابقات اسب سواری، تور کشتی کروز، مسابقات تنیس، کمپل پولو، باشگاه گلف امارات، پارک آبی وایراد واری دبی و سافاری در کویرهای دبی را برای خودتان انتخاب کنید. البته به لحاظ سرگرمیی مقایسه کیش و دبی خارج از عرف است چرا که سرمایه گذاری گردشگری بسیار متفاوتی داشته اند. اما خوب است بدانید که در جزیره کیش سرگرمیات مجذوب نمایندهی چون اسکای دایوینگ، پاراگلایدر، چتر بازی، پارک آبی اوشن، پارک دلفین، پارک برفی پنگوئن وجود دارد که در سفر به کیش می توانید از آن بهره ببرید. خوب است بدانید که در صنعت گردشگری ایران ساخت مجموعه های سرگرمیی کیش در برنامه های بلند مدت وجود دارد که در سال های آینده بر جاذبه های گردشگری کیش اضافه می گردد.

جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری دو دسته هستند. یکی جاذبه های تاریخی و طبیعی که در یک منطقه وجود دارند و دیگری جاذبه های دست ساز هستند که در زمان معاصر برای جذب گردشگر ساخته شده است. مثلاً برج عرب و برج خلیفه در شهر دبی از جاذبه های دست ساز گردشگری به حساب می آیند که در طی سرمایه گذاری بلند مدت ساخته شده اند و امروزه از نمادهای شهر دبی هم به حساب می آیند. در مقایسه کیش و دبی از لحاظ جاذبه گردشگری هم باید بگوییم که هر کدام تاریخ و مکان های گردشگری منحصر به فردی دارند که باید حداقل یک بار هر کدام را ببینید.

از جاذبه های طبیعی جزیره کیش می توان به ساحل های مرجان، جزیره هندورابی، ساحل کلبه هور، غار طبیعی ساحل هور اشاره نمود. از جاذبه های تاریخی شهر کیش هم منطقه حریره و کشتی یونانی است که بسیاری از گردشگرها از تماشا آن غافل می شوند. خوب است بدانید که شهر دبی دارای منطقه و بافت قدیمی است که تماشا این محله ها از سرگرمی های رایگان در دبی محسوب می شوند. مانند بازار قدیمی دبی، محله تاریخی البستکیه و موزه معماری سنتی از جاذبه های قدیمی شهر دبی هستند که کم تر گردشگری به تماشا این مکان ها می رود و شما می توانید در برنامه سفری خود بگذارید. اگر دوست دارید مکان های گردشگری دبی را کامل بشناسید پیشنهاد می کنیم مقاله جاذبه های گردشگری دبی را از خبرنگاران را بخوانید.

هزینه سفر به دبی

تا قبل از نوسانات ارز در ایران سفر به دبی آنچنان گران به حساب نمی آید. اما امروزه دیگر از سفرهای گران قیمت است. برای هزینه سفر به دبی باید به شما بگوییم که شما احتیاج دارید ویزای گردشگری امارات متحده عربی را داشته باشید. دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی است که از شهرهای گردشگری گران قیمت دنیا هم محسوب می گردد. معمولا نرخ ویزاهای گردشگری کشورهای مختلف با ارز رایج دلار حساب می گردد. شما اگر قصد سفر به امارات دارید از بخش ویزا در خبرنگاران به راحتی می توانید ویزای گردشگری خود را سفارش دهید. در مقایسه کیش و دبی به عنوان مقصد سفری امروزه هزینه ویزا و عوارض خروج از کشور به طرز چشم گیری تاثیر دارد و در کل از تعداد بسیاری مسافرهای ایرانی به مقصد دبی کاسته شده است.

سفرهای هوایی به دبی و کیش

سفرهای هوایی به دبی و کیش هم بخش دیگری از هزینه های سفر هستند. در ایران شما می توانید مقصد زمینی را برای سفر کیش انتخاب کنید و استفاده از اتوبوس دریایی را داشته باشید. هم چنین از قسمت پروازهای داخلی بهرمند شوید و در کوتاه ترین زمان ممکن به جزیره زیبای کیش برسید. پروازهای دبی به وسیله ایرلاین های داخلی و هم چنین ایرلاین خارجی انجام می گردد. به خاطر بسپارید که ایرلاین های خارجی به مقصد دبی گران تر هستند و هزینه بالاتری را باید پرداخت کنید. به طور مثال پرواز به دبی با ایرلاین فلای دبی گران تر از ایرلاین ایران ایر است.

در مقایسه کیش و دبی برای سفر رفتن، بسیاری جزیره کیش را انتخاب می نمایند زیرا هزینه ویزا، عوارض خروج از کشور و هم چنین بهای بلیط پرواز دبی امروزه هزینه بسیار بالایی را شامل می گردد و برای خانواده های چند نفره گران قیمت محسوب می گردد. اگر قصد سفر به دبی را دارید و می خواهید هزینه بالایی را نپردازید به شما پیشنهاد می کنیم که زمان خرداد تا آخر مهرماه را برای مقصد دبی باید انتخاب کنید. اگر چه که از لحاظ آب و هوایی بسیار گرم و طاقت فرسا محسوب می گردد اما به دلیل این که low season به شمار میرود شما می توانید بلیط های مقرون به صرفه هواپیما و هم چنین هتل های با قیمت مناسب تر از پاییز و زمستان رزرو کنید و می توانید شهر لوکس و زیبای دبی را ببینید.

نتیجه گیری درباره مقایسه کیش و دبی

مقایسه کیش و دبی امروزه به عنوان مقصد سفری کار بسیار سختی است. البته راه های مقرون به صرفه سفر رفتن به دبی هم وجود دارد و برترین گزینه آن هم انتخاب low season سفری است. باید بگوییم که امکانات گردشگری دبی بسیار پیشرفته است و شما جاذبه های دست ساز گردشگری چون برج خلیفه و عرب می توانید ببینید و از ورزش های دریایی و امکانات گردشگری پیشرفته در دبی هم می توانید بهره مند شوید. بسیاری هم سرگرمی های رایگان در دبی را در برنامه سفری خود قرار می دهند. اگر دوست دارید سرگرمی های رایگان دبی را بشناسید پیشنهاد می کنیم مقاله این سرگرمیات رایگان را دبی از دست ندهید را از مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید.

جزیره کیش هم هم چون نگینی در دریای خلیج فارس واقع شده است و مکان های گردشگری منحصربه فردی را دارد. جاذبه های طبیعت گردی کیش امروزه مقصد بسیاری از طبیعت گردها است و ساحل های مرجانی، غارهای طبیعی این جزیره زبانزد گردشگرهای ایرانی و خارجی است. غواصی در جزیره کیش یکی از ورزش های دریایی بسیار معروف است که بسیاری از گردشگرها امروزه به تجربه آن می پردازند. در شهر کیش و دبی مراکز خرید متعددی وجود دارد که می توانید بخشی از سفرتان را به بازدید مراکز خرید اختصاص دهید. جزیره کیش یکی از شهرهای ایران است که پیشرفته ترین هتل ها در آن ساخته شده است و می توانید یک مقصد با منظره زیبا را برای سرگرمی و استراحت خود انتخاب کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2102

به "مقایسه کامل سفر به کیش و دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کامل سفر به کیش و دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید