هیچهایک در ایران ، آشنایی با هیچهایکر های ایرانی

به گزارش مالکوم، هیچهایک در ایران و کوله گردی این روزها دیگه عجیب و غریبی نیست، شناخته شده هست و اتفاقا تو بیو صفحات مجازی خیلی از افرادی که سفر مقرون به صرفه دارن و هیچهایکر هستن، نوشته شده. اما هیچهایک چیست؟ سوالیِ با جواب های متنوع و کلی علت قانع کننده برای داشتن سفر مقرون به صرفه و متفاوتی که باید تجربه اش کرد. سفر کردن مقوله ای هست که در چند سال گذشته، دیگه انحصارا تحت پوشش قشر مفرح جامعه نیست، خرجش شده کوله، کیشه خواب و چادر، البته هزینه رفت و آمد و ... هست اما اگر هیچهایک کنید نیست! هیچهایکر ها، مسافران ایرانگرد و جهانگردی هستند که با روی خوش کنار جاده منتظر ماشین هایی می ایستند که اونها رو بدون دریافت هزینه به مقصد برسونن. اونها علاوه بر اینکه در پی سفر مقرون به صرفه هستن، در پی زندگی کردن سفرشون هستن. زندگی کردن سفری چند روزه برای خیلی از ما، قابل لمس و حتی درک نیست. برای اینکار باید چند روزی رو گیلکی، اهوازی و یا اصفهانی باشی، به دور از تعصب های بی فایده، لهجه اونها رو یاد بگیری، مهمون خونه های سادشون بشی نه هتل های 5 ستاره و از غذاهای محلی اونها بچشی، درحالی که دارن برات از خاطرات و افسانه های خودشون میگن. لذت بخش، خیلی هم لذت بخشه، این رو اما فقط ما نمیگیم بلکه تمام هیچهایکر هایی که هیچهایک در ایران رو شناخته شده کردن میگن. بنابراین با ما همراه باشید تا پای صحبت هیچهایکر های ایرانی بشینیم و اونها رو بیشتر بشناسیم.

هیچهایک در ایران ، آشنایی با هیچهایکر های ایرانی

سارا لویی

با یک هیچهایکر خانم مطلب رو آغاز کردیم تا بهتون بگیم، هیچهایک در ایران برای خانم ها راحت هست و به نسبت خیلی از کشورها حتی ایمن تر. سارا چند سالی میشه که هیچهایک می کنه و در جواب اینکه هیچهایک سخته یا خطرناک، جواب هایی داده که باورتون نمیشه! سارا میگه : مردم سعی می کنن به شما از غذای خودشون و یا حتی پول بدن تا ادامه سفر براتون راحت تر باشه، سعی می کنن با شما هم کلام بشن حتی اگر زبان شما رو بلد نباشن، شما رو به مراسم های خودشون مثل عروسی و یا عزاداری دعوت می کنن، بهتون یادگاری میدن و حاضر هستن برای راحت تر شدن ادامه مسیرتون، هر کمکی لازم هست؛ انجام بدن.

آدرس سایت : http://saboktar.com/

ارشاد نیک خواه

ارشاد از سختی ها هیچ هایک گفته برامون، اینکه بله سخت هست، ممکنه مجبور بشی کیلومترها راه بری و اینکه خیلی منتظر بمونی اما بدون، آخر سر یه آدم دیگه هستی که به خونه برگشتی. و شاید همین، بزرگ ترین درس هیچهایک باشه، اینکه رشد کنی و در سخت ترین شرایط، یاد بگیری از لحظه ها لذت ببری، از سفر و از جاده ها. البته ارشاد یه نصیحت و جمله طلایی هم براتون داره، تا راحت تر سوار ماشین بشید. کافیه لبخند بزنید، مودبانه برخورد کنید و بگید سلام، من ایرانگرد هستم و یه جورایی بدون پول سفر می کنم. شما مسیرتون می خوره من رو تا یه جایی با خودتون ببرید؟ در جواب اینکه ازش پرسیدن، ترسی نداره از خطرات راه گفته کشتن من برای آدم بدها خیلی دردسر داره. فوقش می خوان کوله ام رو بدزدن، که اون هم مهم نیست. چیز خاصی توش ندارم. ارزش مالی زیادی نداره. درنهایت تنها میشه گفت، مثل ارشاد باشیدف خوش بین و مصمم.

آدرس سایت : http://sizdahom.com/

پری طیبی

از پری اگر سوال کنید چرا اینقدر سفر می کنه، براتون کلی علت قانعه کننده میاره مثل اینکه خوش گذرونی که در سفر هست، معتاد کننده اس، اعتماد بنفس رو بالا میبره، ریتم زندگیتون رو آروم میکنه، از مشغله های فکری رها میشید، عادت های دست و پاگیرتون رو فراموش می کنید و ... درنهایت نصیحت پری به شما می تونه این باشه که با حسرت زندگی نکنید.

آدرس سایت : http://saboktar.com/

رضا عسکری

من یه هیچهایکر هستم و دارم هیچهایک میکنم ، شاید مسیر زندگی رضا با شنیدن همین جمله از مسافری کوله به دوش، به سمت هیچهایک کردن تغییر پیدا کرد، اونم زمانی که هیچهایک در ایران معمول نبود. مثل تمام هیچهایکر های دیگه هم اگر ار رضا سوال کنید که چرا این مدل از سفر کردن رو انتخاب نموده، بهتن میگه آشکارترین علتش، داشتن سفر مقرون به صرفه هست، البته در زمان هم صرفه جویی می کنید، استرس کمتری دارید چون نیازی به برنامه ریزی های سخت گیرانه و اجراشون نیست و ...

آدرس سایت : http://rezaaskari.ir

مریم رها

مریم رو میشه یکی از دخترهای پر اداره هیچهایکر در ایران دونست که سال 92، اولین سفر مستقل خودش رو به هند آغاز کرد، اون هم تنها، بدون پول زیاد، طولانی و بدون برنامه ریزی. مریم این رو فهمیده که سفر رفتن و درواقع همواره در سفر بودن، مختص آدم های پولدار نیست. خوب میدونه که زندگی در سفر، بیشتر از دلار، نیازمند یه تصمیم واقعی و مسئولیت پذیری به مراتب بیشتر از روزهای عادی زندگی در شهر حتی هست.

آدرس سایت : http://saboktar.com/

هیچهایک، آغازی نو

جواب سوال هیچهایک چیست، از هیچهایک در ایران و تعدادی از هیچهایکر های ایرانی براتون گفتیم، از سفر مقرون به صرفه و زندگی کردن سفر به معنای واقعی. میدونیم که سخت هست، غیر معمول و دور از انتظار برای خیلی از افراد، اما به قول پری، اگر عاشق سفر هستید، با حسرت زندگی نکنید. این شما هستید، خودتون، عاشق کشف کردن و ماجراجویی، عاشق زندگی ساده که پر باشه از با ارزش هایی که با پول نمیشه خرید و گوشه خونه گذاشتش. بنابراین سفر کنید، هیچهایک کنید، اصلا هیچهایکر بشید، الگو جوون هایی که سال ها بعد، در حال گرفتن یه تصمیم مهم هستن، یعنی زندگی کردن در سفر.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2106

به "هیچهایک در ایران ، آشنایی با هیچهایکر های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچهایک در ایران ، آشنایی با هیچهایکر های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید