وانت هیولای سایبرتراک تسلا می تواند صنعت این خودروها را دگرگون کند

به گزارش مالکوم، طرح مفهومی وانت هیولای سایبرتراک تسلا، این هیولای خشن را کمی اهلی تر جلوه می دهد و در صورت فراوری می تواند صنعت این خودروهای غول پیکر را دگرگون کند.

وانت هیولای سایبرتراک تسلا می تواند صنعت این خودروها را دگرگون کند

در دنیای خودروهای عجیب، هیچ دستگاهی وجود ندارد که ترسناک تر از وانت های هیولا (Monster Trucks) باشد. این خودروها با موتورهای بزرگ و لاستیک های غول پیکر، قدرت و جنون خالص خود را به نمایش می گذارند و البته اگر چیزی باشد که درباره آن ها جا افتاده باشد، احتمالا تمام برقی نبودن آن هاست. اما تسلا سایبرتراک (Cybertruck) احتمالا می تواند این وضع را تغییر دهد.

Shubbak3D که یک مرجع متخصص طرح های مفهومی سه بعدی خودرو است، به تازگی طرحی را منتشر نموده که نسخه هیولای سایبرتراک تسلا را به نمایش می گذارد. این طرح با تلفیق قدرت سایبرتراک و نمای خودروهای هیولا، در انتقال مفهوم خود بسیار خوب عمل نموده است. در تصویر منتشر شده تغییرات بسیاری مانند کیت بدنه، سیستم تعلیق بلند و چرخ های غول پیکر دیده می گردد.

به طور کلی این رندر چیزی را توصیف می نماید که می توان آن را نسخه آینده وانت های هیولا دانست، در عین حال که روح کلاسیک این خودروها که همه دوستش دارند را به همراه دارد.

این خودروی کاملا الکتریکی به دلیل دارا بودن اجزای کلاسیک، باز هم قابل تشخیص است اما بدیهی است که مانند هیچ وانت هیولای دیگری نیست. با صرف نظر کردن از جزئیات طراحی، بعید نیست که چنین وسیله ای در آینده ساخته گردد.

هرچند اگر در آینده نسخه ای واقعی از این طرح مفهومی ساخته گردد، نخستین وانت هیولای تمام الکتریکی در نوع خود نخواهد بود. این افتخار در حقیقت در اختیار وانت هیولای شماره 20 ODYSSEY Battery BIGFOOT است که در سال 2012 شروع به کار کرد. این خودرو که یکی از معتبرترین نام ها را در صنعت وانت های هیولا به همراه دارد، هنگام رونمایی از آن در هشت سال پیش جریان ساز بود اما به نظر می رسد که از آن موقع تا کنون، توجه زیادی را به خود جلب ننموده است.

وانت کاملا برقی بیگ فوت در نخستین نمایش تجاری خود، بعضی از ترس ها و تردیدها را از میان برد. باب ترنت (Bob Trent) مدیر بیگ فوت در بیانیه ای اشاره نمود که این وانت غول پیکر مجهز به باتری توجه منتقدان را به خودش جلب می نماید و تقریبا همین طور هم شد. وانت های هیولای برقی بیگ فوت با 20 دقیقه راه رفتن پیوسته و خرد کردن چندین ماشین در این فرآیند منتقدان را شگفت زده کرد.

اکنون با وجود عجیب بودن، ساخت یک وانت هیولای سایبرتراک توجیهاتی هم دارد. این خودروها نمایانگر حداکثرها هستند و مصرف انرژی بالایی دارند. برای نمونه رکورد 44.3 کیلومتر بر ساعت دوج رامینیتور (Dodge Raminator) در سال 2014 با مصرف 5 گالن سوخت در هر 400 متر به دست آمد که میزان قابل توجهی است.

اما اگر سایبرتراک کاملا برقی بتواند بهترین وانت های هیولای دنیا را از نظر عملکرد شکست دهد و همچنان بازدهی بالاتری داشته باشد، دنیای وانت های هیولا هرگز مانند گذشته نخواهد ماند.

عکس کاور: تصویر رندر وانت هیولای سایبرتراک تسلا

Credit: Shubbak3D

منبع: Teslarati

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1168

به "وانت هیولای سایبرتراک تسلا می تواند صنعت این خودروها را دگرگون کند" امتیاز دهید

4 کاربر به "وانت هیولای سایبرتراک تسلا می تواند صنعت این خودروها را دگرگون کند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت هیولای سایبرتراک تسلا می تواند صنعت این خودروها را دگرگون کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید