پرنده ای از دوران ماقبل تاریخ در پارک پرندگان سنگاپور

به گزارش مالکوم، پارک پرندگان سنگاپور، یک بار دیگر نماینده ای از دوران ماقبل تاریخ را به نمایش گذاشت. لک لک های نیل که به نام منقار کفشی هم معروف هستند، پرندگانی عظیم الجثه هستند که از زمان دایناسورها باقی مانده اند.

پرنده ای از دوران ماقبل تاریخ در پارک پرندگان سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

پارک پرندگان در سنگاپور به تازگی یک جفت لک لک نیل را از قطر به این کشور آورده و امیدوار است که این پرنده که چهره ای ماقبل تاریخ گونه دارد، در این پارک پرورش یابد و فراوری مثل کند. پارک پرندگان جورونگ (Jurong Bird Park) تنها نهاد زیست شناسی در جنوب شرقی آسیا است که این نوع از گونه های شناخته شده را در اختیار دارد و به نمایش می گذارد و قرار است که این پرندگان جدید در نمایشگاه تالاب های این پارک زندگی نمایند.

لک لک های نیل، از پرندگان بومی مناطق گرمسیر شرق آفریقا هستند و با تهدیدهای زیادی مانند از بین رفتن زیستگاه های طبیعی و تجارت غیرقانونی حیات وحش روبرو هستند. تنها 30 مورد از این پرنده که در اتحادیه بین المللی حفاظت از فهرست قرمز گونه های در معرض خطر طبیعت به عنوان یک گونه آسیب پذیر طبقه بندی شده است، تحت حفاظت انسان ها زندگی می نمایند. از این پرندگان تنها دو مورد پیروز زاد و ولد تحت مراقبت انسان ثبت شده است و اکنون، این پارک سنگاپوری امید زیادی دارد که بتواند آن ها را پرورش بدهد.

منقارهای بزرگ و عجیب و غریب این لک لک ها، که عامل شهرت این پرندگان به لک لک منقار کفشی است و همچنین، چهره ای ماقابل تاریخ گونه به آن ها بخشیده است، بیشتر از 20 سانتی متر درازا دارد و یک قلاب تیز که در انتهای آن است، برای کشتن طعمه از آن استفاده می نماید. برآورد می گردد که حدود 5000 تا 8000 پرنده از این گونه جانوری در حیات وحش باقی مانده باشد؛ آن ها می توانند تا 35 سال به حیات خود ادامه بدهند.

پارک پرندگان جورونگ، اولین بار در سال 1995 اقدام به نمایش لک لک های نیل کرد و آخرین نمونه از آن ها در سال 2015 مرد. این پارک در سال 1971 افتتاح شد و با مساحتی بیشتر از 20 هکتار باغ که در دامنه کوه بنا شده، بزرگ ترین باغ پرندگان آسیا است. 3500 پرنده از 400 گونه مختلف که 20٪ از آن ها در معرض خطر انقراض قرار دارند، در این پارک زندگی می نمایند. یک مرکز تحقیقاتی و پرورش پرندگان نیز در پارک جورونگ وجود دارد که فعالیت های آن مبنی بر ایجاد پرندگانی که به انسان ها خدمت نمایند، مورد انتقاد شدید گروه های هوادار حقوق حیوانات قرار گرفته است. سالانه، در حدود 800٬000 بازدیدنماینده از این پارک دیدن می نمایند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 511

به "پرنده ای از دوران ماقبل تاریخ در پارک پرندگان سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنده ای از دوران ماقبل تاریخ در پارک پرندگان سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید