پنجره های نو هواپیمای دریم لاینر چگونه کار می نمایند؟
به گزارش مالکوم، آخرین باری که با یک هواپیمای دریم لاینر پرواز کردید، روی کدام صندلی نشسته بودید؟ صندلی کنار پنجره؟ از نحوه عملکرد پنجره های نو دریم لاینر تعجب نکردید؟
اگر تابه حال با هواپیمای بوئینگ 787 پرواز نموده باشید، حتما می دانید که پنجره های آن کمی متفاوت از سایر هواپیماها است. اگر برای پیدا کردن یک پرده یا کرکره دورتادور این پنجره را وارسی بکنید، خواهید فهمید که هیچ پرده ای وجود ندارد. بلکه ، دکمه هایی در زیر پنجره ها تعبیه شده است که مسافران بتوانند میزان نوری که از پنجره به داخل می تابد را به دلخواه خود تنظیم نمایند.
بدون وجود یک پرده کشویی برای مسدود کردن نور، پنجره های نو دریم لاینر چگونه کار و آسایش مسافران را فراهم می نمایند؟ برای دانستن این موضوع ادامه این مقاله خبرنگاران را مطالعه کنید.
پنجره ها تنها از یک لایه شیشه ساخته نشده اند. باتوجه به اتفاقاتی که در صورت شکسته شدن شیشه ها برای کابین تحت فشار خواهد افتاد، هیچ کس تنها یک لایه شیشه ای را به عنوان پنجره هواپیما نمی پسندد. این پنجره های دریم لاینر از دو تکه شیشه تشکیل شده اند که فضای بین آن ها را یک ژل فشرده اشغال نموده است. این ژل دارای یک جریان الکتریکی است که براساس سطح تیرگی انتخاب شده به وسیله مسافری که روی صندلی مسافر می نشیند، کاهش یا افزایش می یابد. هر چه میزان جریان الکتریکی داخل ژل بیشتر باشد، ژل تیره تر خواهد شد و در نتیجه، نور کمتری از آن عبور خواهد نمود. کمی از شدت این جریان بکاهید و ببینید که چگونه ژل به میزان ای روشن خواهد شد که می توانید آسمان پشت آن را ببینید.
در اولین سری تولیدشده از پنجره های نو دریم لاینر، ژل داخل جداره های آن در تاریک ترین حالت خود / بالاترین سطح جریان الکتریکی به رنگ آبی تیره درمی آمدند؛ اما تاریک تاریک نمی شدند. اما، شرکت ژنتکس (Gentex) تولیدنماینده این پنجره ها، فناوری آن ها را بهبود بخشید و کاری کرد که ژل به طور کامل به رنگ تیره درآید؛ طوری که راه تابش نور به داخل کابین را کاملا مسدود کنید و به میزان کرکره های سنتی پنجره ها، تاریکی کابین را تامین کند.
علاوه بر اینکه هر مسافر می تواند تنظیم متفاوتی را برای پنجره خود انتخاب کند، خدمه کابین هم به کنترل اصلی دسترسی دارند که می توانند رنگ ژل پنجره ها را، به صورت تک به تک یا برای کل هواپیما، تغییر بدهند. این ویژگی در حالتی مفید خواهد بود که خدمه بخواهند در پروازهایی که از میان چند منطقه زمانی مختلف عبور می نمایند، در زمان طلوع آفتاب تا حد ممکن از تابش نور خورشید به داخل هواپیما جلوگیری نمایند و به این صورت، به مسافران یاری نمایند تا بیشتر بخوابند. اما، نکته منفی آن این است که کنترل تنظیم پنجره ها به صورت دلخواه را از اختیار مسافران خارج می نماید.
دفعه بعدی که با یک هواپیمای دریم لاینر مسافرت می کنید، نگاهی دقیق تر به پنجره ها بیندازید. آن ها 65 درصد بزرگ از پنجره های پیشین هستند و با دکمه های تاریک نماینده کنترل می شوند. مسئولان بوئینگ می گویند که این پنجره ها (و ژل داخل آن ها) حداقل 20 سال عمر خواهند کرد و آن ها تصمیم دارند به همکاری خود با ژنتکس و سایر شرکت ها برای خلق تجربه های مشابه برای مسافران ادامه بدهند.
همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده و بلیط سفر خود را به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط سیستمی، بلیط چارتری، بلیط لحظه آخری و... مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.
منبع: کجارو / thepointsguy.com