پژوهشگران استرالیایی از هوش مصنوعی برای تحلیل سریع اسکن مغز استفاده می نمایند

به گزارش مالکوم، گروهی از پژوهشگران استرالیایی در مرکز تجزیه و تحلیل عصبی سیدنی نوعی جدید و متفاوت از هوش مصنوعی را برای سرعت بخشیدن به تجزیه و تحلیل اسکن مغز طراحی نموده اند که به پزشکان یاری می نماید به بهترین شکل عملکرد مغز را تجزیه و تحلیل نمایند.

پژوهشگران استرالیایی از هوش مصنوعی برای تحلیل سریع اسکن مغز استفاده می نمایند

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، مرکز تجزیه و تحلیل نورون های مغز و تصویربرداری سیدنی در حال ساخت ابزار هوش مصنوعی ویژه ای برای یاری به رادیولوژیست ها در هنگام بررسی تصویربرداری از اسکن مغز هسند که وظایف بررسی وضعیت مغز را به عهده می گیرند.

محققان موسسه SNAC الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی را با استفاده از مجموعه ابزارهای تصویربرداری پزشکی Nvidia Clara و همچنین کتابخانه های cuDNN و نرم افزار استنتاج TensorRT برای تعدادی از برنامه ها ، از جمله جداسازی تصاویر مغز از اسکن سر و تفکیک ضایعات مغزی ایجاد نموده اند.

به گفته استاد مغز و اعصاب دانشگاه مغز و مرکز ذهن سیدنی؛ مایکل بارنت ، طی یک سال و نیم از زمان ادغام آز مایشی هوش مصنوعی در سیستمها زمان ارزیابی به شکل چشمگیری کاهش یافته است. وی می گوید: به عنوان مثال این سیستم هوشمند می تواند حجم مغز ، تعداد ضایعات و حجم ضایعه و تغییر ضایعات از یک اسکن به دیگری را به سرعت بررسی کند و این یعنی صرفه جویی 90 تا 95 درصدی در زمان.

الگوریتم های دیگری نیز ایجاد شده است تا رادیولوژیست ها به بررسی تغییرات پیشرونده بین اسکن های مغزی بپردازند تا ببینند بیماران در حال بهبود هستند یا خیر.به طور معمول ، این فرایند شامل پیمایش به بالا و پایین به وسیله 300 برش از تصاویر مغز و بررسی بین دو اسکن کنار هم است اما این الگوریتم کار را بسیار راحت نموده است.

بارنت اضافه نمود: این الگوریتم ها همچنین برای یاری به جستجوی نشانگرهای زیستی جدید در اسکن های MRI و CT کاربرد دارند. وی گفت ، بعضی از برنامه های فوری برای این امر می تواند شامل تشخیص ناهنجاری های مهم در سی تی اسکن و رساندن این اسکن ها به رادیولوژیست ها یا پزشکان بالینی باشد.

کار مشابهی در SNAC برای تصویربرداری بیماریهای مغزی و عروقی در حال اجرا است.بارنت خوشبین است همان کار را می توان در خصوص سایر بیماریهای عصبی مانند زوال عقل مختلف و در نهایت تومورهای مغزی نیز انجام داد. SNAC که با مرکز مغز و ذهن سیدنی کار می نماید ، نزدیک به 2.4 میلیون دلار در سال گذشته به وسیله مرکز تحقیقات تعاونی دولت فدرال بودجه یاریی دریافت نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 349

به "پژوهشگران استرالیایی از هوش مصنوعی برای تحلیل سریع اسکن مغز استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران استرالیایی از هوش مصنوعی برای تحلیل سریع اسکن مغز استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید