چمن گلی: این تیم من نبود، جواب منتقدان را می دهم، حقیقت را می گویم حتی اگر به ضررم باشد

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه تیم اعزامی به مسابقات آسیایی هند تیم او نبوده، به منتقدان تیم ملی گفت که به زودی پاسخ آنها را خواهد داد.

چمن گلی: این تیم من نبود، جواب منتقدان را می دهم، حقیقت را می گویم حتی اگر به ضررم باشد

عبدالله چمن گلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، گفت: آنهایی که بدون هیچ معیاری فقط درصدد تخریب و انتقاد غیرمنصفانه هستند، بهتر است اول فیلم کشتی ها را ببینند سپس اظهار نظر نمایند.

وی اضافه نمود: از ششم فروردین ماه رسما تیم ملی کشتی فرنگی را بدون المپیکی ها تحویل گرفتم. 2 روز بعد یعنی هشتم فروردین از بهمن طالبی رئیس کمیته داوران فدراسیون که در رقابت های قهرمانی اروپا در گرجستان حضور داشت دعوت کردیم تا با حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی قوانین تغییر یافته را برای بچه ها تشریح کند. ما در مجموع 12 روز زمان داشتیم تا با قوانین جدید تمریناتمان را دنبال کنیم. تصور می کنم این زمان به هیچ وجه برای هماهنگ شدن با قوانین جدید کشتی فرنگی کافی نبود.

وی اضافه نمود: همه بچه ها سال ها تمریناتشان براساس قوانین گذشته پیگیری می شد به همین خاطر فرنگی کاران اعزامی به لحاظ آمادگی جسمانی و انجام 6 دقیقه مبارزه تمام عیار آن آمادگی لازم را نداشتند چرا که به قوانین قبلی عادت داشتند در حالی که امروز و با مقررات جدید کشتی فرنگی 6 دقیقه مبارزه سخت و نفسگیر است. اگر یک لحظه پا را عقب بگذاریم داور این اختیار را دارد که با اخطار کشتی گیر را جریمه کند. در واقع اگر دنبال دفاع کردن هم هستیم باید دفاع رو به جلو داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: همه آنها که عبدالله چمن گلی را می شناسند می دانند که او اهل توجیه نیست. همواره دوست دارم حقیقت را بیان کنم حتی اگر به ضررم تمام گردد. از عنوان کردن نقاط ضعف و اشتباهات هم هراسی ندارم اما باید بپذیریم ما با 4 روز تاخیر و دقیقا همان روز وزن کشی به هند اعزام شدیم که این موضوع استرس بچه ها را افزایش داد و تمرکز آنها را تا حدود زیادی به هم زد.

چمن گلی اظهار داشت: مشکل اصلی از آنجایی شروع شد که متاسفانه نمایندگان ما در انتخابات کنفدراسیون کشتی آسیا رای نیاوردند اما در عوض نمایندگان کشورهایی مثل تایلند و یمن که اصلا نمی دانند کشتی یعنی چه عضو هیات رئیسه آسیا شدند. در واقع دست اندرکاران حاضر در هند استارت مقابله با کشتی با ایران را از بیرون از تشک و در واقع در انتخابات هیات رئیسه زدند. متاسفانه این موضوع به روی تشک هم کشیده شد و اتفاقات ناخوشایندی رخ داد.

وی با بیان این موضوع که حق کشی و بی عدالتی تا این حد را به هیچ وجه تصور نمی کردم، گفت: وقتی به من می گفتند قرعه ها جابه جا می گردد یا داوران به وضوح علیه کشتی گیر ما سوت می زنند خیلی برایم قابل باور نبود تا اینکه این موضوع را علنا در هند لمس کردم. باور کنید تا به امروز تصور نمی کردم پس از انجام مراسم وزن کشی و معین شدن قرعه ها حتی مسئولان برگزاری مسابقات نسبت به جابه جای قرعه ها اقدام نمایند. اما این اتفاق به وضوح رخ داد. در هر 7 وزنی که قرعه کشی انجام شد هیچ کشتی گیری از کره جنوبی در گروه بچه های ما قرار نگرفت! کشتی گیرانی که در آسیا به لحاظ اجرایی مسئول و پشتوانه داشتند به ترکمنستان، چین تایپه و ویتنام برخورد کردند اما قرعه بچه های ما بسیار سخت شد. حتی در خصوص محسن حاجی پور فرنگی کار وزن 55 کیلوگرم ما در اقدامی عجیب قرعه اش تغییر پیدا کرد. من پس از برگزاری مراسم وزن کشی سبک وزن در هتل در حال شرح دادن قرعه ها به مربیان بودم که به یکباره محسن حاجی پور آمد و گفت که به جای ویتنام باید با قرقیزستان کشتی بگیرد. این تغییر قرعه چه معنایی دارد؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه عنوان داشت: در سنگین وزن شاید خیلی ها از باخت بشیر باباجان زاده به کشتی گیر تاجیکستانی که تقریبا هم سن من بود تعجب کردم اما باور کنید از زمانی که کشتی شروع شد باباجان زاده 6 دقیقه تمام دنبال حریف تاجیک می دوید و فقط او فرار می کرد و از تشک بیرون می رفت آن وقت به جای اینکه باباجان زاده امتیاز بگیرد به وی تذکر هل دادن می شد. برای برخی از منتقدان و مثلا کارشناسان متاسفم که بدون دیدن فیلم کشتی ها اظهار نظر می نمایند و ما را زیر سوال می برند. بچه های ما هر آنچه در توان داشتند بکار گرفتند و هر فنی را که بلد بودند اجرا کردند اما نمی دانم چرا داوران انگار نمی خواستند فنون ناب بچه ها را ببیند و امتیاز بدهند.

چمن گلی ادامه داد: به قدری مسابقات آسیایی هند بی برنامه و با هرج و مرج برگزار گردید که در کشتی نعمت پور با حریف قزاق، از رئیس تشک قزاق استفاده کردند! یعنی اگر من اعتراض نمی کردم و خودم مقابل آقایان نمی ایستادم شاید رئیس تشک عوض نمی شد و اتفاقات بعدی رخ می داد.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی این همه بی عدالتی دیدید چرا در میانه راه از ادامه رقابت ها انصراف ندادید؟ گفت: اتفاقا به مشتاقی و خادم گفتم که در اعتراض به اقدام داوران و مسئولان برگزاری رقابت ها تیم را بیرون بکشیم اما خادم معتقد بود تبعات بعدی این اقدام گریبان کشتی ایران را خواهد گرفت به همین خاطر تصمیم گرفتیم با شرایط غیرقابل تحمل موجود کار را ادامه بدهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: آنهایی که خود را کارشناس می دانند چطور به خود اجازه می دهند که با 12 روز تمرین مرا بازخواست نمایند و از من جواب بخواهند؟ بسیاری از این بچه ها که به هند اعزام شدند جزو پشت خط مانده هایی بودند که بی انگیزه شده بودند. آن وقت سزاوار است که اینگونه مورد هجمه و انتقاد قرار بگیرم؟

چمن گلی گفت: بسیاری از فرنگی کاران حاضر به لحاظ تکنیکی ضعف های اساسی دارند. آنها خوب می ایستند اما بلد نیستند تعادل تاکتیکی داشته باشند و اجرای فن نمایند. این نشان می دهد در ادامه کار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی در سرانجام گفت: تیمی که فقط 12 روز در اختیار من بود و با آن تمرین کردم، چگونه می تواند تیم من باشد. مطمئنا این تیم متعلق به من نبود. امیدوارم در فرصت باقیمانده تا مسابقات جهانی مجارستان تیمی بسازم که جوب منتقدان را بدهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 588

به "چمن گلی: این تیم من نبود، جواب منتقدان را می دهم، حقیقت را می گویم حتی اگر به ضررم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمن گلی: این تیم من نبود، جواب منتقدان را می دهم، حقیقت را می گویم حتی اگر به ضررم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید