چیپست اگزینوس تازه سامسونگ برای گوشی هایی پایین رده به زودی معرفی می شود

به گزارش مالکوم، سامسونگ با چیپست اگزینوس 2100 توانست ارتقای چشمگیری را از نظر عملکرد و مصرف انرژی به ارمغان بیاورد. همان طور که احتمالا می دانید، نسل بعدی این چیپست یعنی اگزینوس 2200 از پردازنده گرافیکی AMD بهره می برد و گویا در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد. حالا طبق اعلام یکی از افشاگران، سامسونگ به زودی از اگزینوس 1280 رونمایی می کند.

چیپست اگزینوس تازه سامسونگ برای گوشی هایی پایین رده به زودی معرفی می شود

این افشاگر اعلام کرده که تراشه فوق ضعیف تر از اگزینوس 1080 محسوب می گردد و به همین علت به نظر می رسد در گوشی ها و تبلت های پایین رده استفاده می گردد. هنوز در رابطه با فناوری ساخت، مشخصات پردازنده و پردازنده گرافیکی آن اطلاعاتی منتشر نشده ولی احتمالا همراه با مودم 5G راهی گوشی ها و تبلت ها می گردد.

همان طور که احتمالا می دانید، در حال حاضر بیشتر گوشی ها و تبلت های سامسونگ از تراشه های ساخت مدیاتک یا کوالکام بهره می برند. اما بر اساس گزارش های منتشر شده، سامسونگ برای سال 2022 می خواهد شمار گوشی های مبتنی بر تراشه های اگزینوس را به طور قابل توجهی افزایش دهد. گفته می گردد این شرکت بر روی حداقل دو تراشه رده بالا، یک تراشه میان رده و یک تراشه پایین رده کار می کند.

اگزینوس 2200 که برای اولین بار همراه با گوشی های سری گلکسی S22 به دست کاربران می رسد، اولوین چیپست 4 نانومتری سامسونگ محسوب می گردد. بر اساس شایعه ها، این تراشه از یک هسته Cortex-X2، 3 هسته Cortex-A710 و 4 هسته A510 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن هم بر مبنای معماری RDNA2 شرکت AMD طراحی شده است.

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1794

به "چیپست اگزینوس تازه سامسونگ برای گوشی هایی پایین رده به زودی معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپست اگزینوس تازه سامسونگ برای گوشی هایی پایین رده به زودی معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید