کشف گنج طلایی در جنوب مصر

به گزارش مالکوم، یک گروه باستان شناس مصری- انگلیسی در منطقه تل العمارنه استان منیا، واقع در جنوب مصر پیروز به کشف زیورآلات طلایی مجلل شدند.

کشف گنج طلایی در جنوب مصر

به گزارش خبرنگاران، باستان شناسان مصری و محققان دانشگاه کمبریج انگلیس در قالب پروژه کاوش باستان شناسی عمارنه، زیورآلات طلای باستانی را در گورستانی واقع در جنوب مصر کشف کردند.

این گنج در گورستان عمارنه که در سال 1346 پیش از میلاد تاسیس شده بود کشف شد. شهر عمارنه در دوران حکومت آخناتون، دهمین فرعون هجدهمین دودمان مصر باستان به عنوان مرکز انتخاب شده بود.

یک مقام دولتی در مصر این گنج را گرانبها توصیف کرد و گفت که این کشف باستان شناسی از کوشش مصر برای ثبت این منطقه در لیست میراث جهانی یونسکو حمایت می نماید.

وی اعلام کرد: این زیورآلات طلای باستانی قرار است به علت اهمیت تاریخی آن در موزه مصر در نزدیکی میدان تحریر و موزه بزرگ مصر در نزدیکی اهرام جیزه به نمایش گذاشته گردد.

باستان شناسان با کاوش در بخش شمالی این گورستان زن جوانی را کشف کردند که به همراه یک گردنبند متشکل از مٌهره های گلبرگ شکل و سه انگشتر طلا دفن شده بود.

کاوشگران بقایای پارچه پیچ شده این زن جوان را در اتاقک کوچکی به همراه بقایای چند نفر دیگر کشف کردند. گمان می رود این زن در دودمان هجدهم مصر باستان (1550 تا 1292 پیش از میلاد) و حوالی دوران حکومت آخناتون زندگی نموده باشد.

بر روی یکی از انگشتر هایی که به همراه این زن کشف شده است، تصویری از بِس، ایزد محافظ زنان، بچه ها و زایمان مصریان باستان نقش بسته است. بِس با گذشت زمان در بین مصریان باستان به عنوان محافظ تمام خوبی ها و دشمن تمام شرارت ها شناخته شد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2097

به "کشف گنج طلایی در جنوب مصر" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف گنج طلایی در جنوب مصر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنج طلایی در جنوب مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید