کشف 5 هزار خودروی بدون پلاک در کشور

به گزارش مالکوم، سردار محمدرضا مقیمی در گفت وگوی تلویزیونی برنامه صبح بخیر ایران در رابطه با اقدامات ناجا در خصوص کشف خودرو های بدون پلاک و پارکینگ های غیرمجاز نگهداری این خودروها، گفت: در بحث کشفیات حدود 2 ماه از آغاز عملیات میدانی ما می گذرد و در این مدت 16 استان به صورت مستقیم تحت رصد پلیس واقع شده است.

کشف 5 هزار خودروی بدون پلاک در کشور

وی افزود: در این مدت بالغ بر 5 هزار خودرو ظن به احتکار در استان های تهران، فارس، اصفهان، البرز و... کشف شد.

به گزارش فارس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه برخی از خودرو های کشف شده تک مالکی هستند، شرح داد: 300 خودرو کشف شده بدون پلاک تک مالکی هستند و هفته گذشته مالکان شان با ارائه مدارک شناسایی و اسناد خودروها، آن ها را تحویل گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بحث مالکیت اموال، نگهداری کالا ها برعهده شخص مالک است و اینکه این فرد چگونه قصد نگهداری اموال خود را دارد، جرم نیست لذا بحث ظن به احتکار در رابطه با خودرو های بدون پلاک به وجود می آید و در پی آن، این خودرو ها توقیف و پرونده شان تحت رسیدگی مراجع ذیصلاح قرار می گیرد.

سردار مقیمی با اشاره به کشف تاکسی های بدون پلاک در پارکینگ ها و عدم عرضه آن ها در بازار، اظهار کرد: در گذشته مشاهده شد 500 تاکسی عرضه شده به بازار نیامد و از طرفی جامعه نیاز مبرم به تاکسی و استفاده از ظرفیت تاکسیرانی داشت که بنا به دلایلی از عرضه این کالا در جامعه خودداری شد.

وی شرح داد: در خصوص عدم عرضه تاکسی ها و توزیع آن در بازار، باید سازمان تاکسیرانی پاسخگو این پرسش باشد که چرا این خودرو ها در بازار عرضه نشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه در نگهداری خودرو های بدون پلاک در اماکن، تنوع مکانی مشاهده شد، گفت: برخی از خودرو های مکشوفه در مجتمع های مسکونی نگهداری شده بودند و آن ها بعضا در طبقات پارکینگ های این مجتمع ها پارک شده بودند.

وی افزود: برخی خودرو ها نیز در شرکت های خصوصی پارک شده و یا در محیطی که هیچ شباهتی به پارکینگ نداشتند، نگهداری شده بودند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در بحث تحویل و فروش خودرو باید نظارت دقیق بر عرضه آن وجود داشته باشد، بیان داشت: سازمان ها و حوزه های نظارتی باید بر نحوه چگونگی عرضه خودرو و تحویل آن به خریداران نظارت دقیق داشته باشند تا این کالا به دست مصرف کننده واقعی برسد و بر تحویل آن به متقاضیان تعیین تکلیف صورت بگیرد.

سردار مقیمی شرح داد: در مراحل توزیع خودرو مشکل وجود دارد، باید پس از خرید خودرو بلافاصله پلاک گذاری آن صورت بگیرد و هموطنان برای پلاک گذاری تعلل نکنند.

وی افزود: برخی از هموطنان پس از خرید خودرو و تحویل آن در امر پلاک گذاری تعلل می کنند و خودروشان را در پارکینگ ها نگهداری می کنند و همین موضوع باعث پدید آمدن ظن به احتکار خودروی بدون پلاک می شود و از آن طرف نیز پلیس با مشاهده خودرو های بدون پلاک در پارکینگ ها برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه در بحث برخورد با تخلفات عدم عرضه خودرو قاطعانه برخورد خواهیم کرد، تاکید کرد: در جلساتی که با دیگر مسؤولان مربوطه در بحث احتکار خودرو داشتیم، مقرر شد به صورت قاطع با این موضوع برخورد شود تا در آینده شاهد وقوع چنین تخلفی نباشیم، لذا همانگونه که مشاهده کردید در قرعه کشی خودرو های پیش فروش شده اخیر از تمام نهاد های مسؤول در این رابطه یک کننده رسمی حضور داشت و این قرعه کشی ها تحت رصد ارگان های نظارتی برگزار گشت.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1001

به "کشف 5 هزار خودروی بدون پلاک در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 5 هزار خودروی بدون پلاک در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید