13اجرای نمایش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دیگر شهرهای کردستان

به گزارش مالکوم، مدریک قادری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از تاریخ 10 شهریور سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان کار خود را شروع نموده است، گفت: استقبال بیشتری از این دوره از جشنواره نسبت به دوره های گذشته از سوی هنرمندان حوزه تئاتر خیابانی کشور گردیده است.

13اجرای نمایش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دیگر شهرهای کردستان

وی با اشاره به اینکه 527 اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال گردیده بود، اظهارداشت: تعداد آثار راه یافته به این دوره از جشنواره 24 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و از تمام استان های کشور به غیر از استان اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده است.

وی اعلام کرد: کارگاه فراوری و اجرا بین ایران و فرانسه قبل از جشنواره فراخوان آن داده شد و هنرمندان حضور یافتند و به تمرین و اجرا در مریوان پرداختند و این برنامه یکی از وجه تمایزهای این دوره از جشنواره با دوره های گذشته آن است.

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه نمود: از دیگر تفاوت های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با دوره های گذشته آن افزایش تعداد داوران به پنج نفر در هر سه مرحله بازخوانی، بازبینی و مرحله نهایی است.

قادری یکی دیگر از تفاوت های این دوره را اجرای نمایش های خیابانی در دیگر شهرهای استان خواند و اضافه نمود: برای نخستین بار سال جاری 11 اجرا را در شهرهای سنندج، سقز و سروآباد علاوه بر شهر کانی دینار مریوان داشته ایم.

وی ادامه داد: نمایش های مستطیل، مربع، دایره به کارگردانی افشین خدری و چمدان های من به کارگردانی مختار محمدی در نخستین روز از این دوره جشنواره به ترتیب در پارک مولوی سقز و پارک های استقلال و سپیدار سنندج به نمایش درآمدند.

وی مطرح کرد: در دومین روز از سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش دریا سمیرکو: به کارگردانی فاطمه بحرینی در پارک های شانو و آی تی سنندج و نمایش من میخوام فرشته شم به کارگردانی میثم کرمی در شهر کانی دنیار اجرا شد.

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: دوشنبه 12 شهریور در سومین روز از جشنواره نمایش من میخوام فرشته شم به کارگردانی میثم کرمی ساعت 18 در پارک شانو و ساعت 20:15 در پارک بهاران سنندج و نمایش کومسای به کارگردانی نرمین گیوه چی ساعت 18 در شهر سروآباد به نمایش در می آید.

قادری مطرح کرد: روز سه شنبه 13 شهریور و چهارمین روز جشنواره هم نمایش به کجا به کارگردانی علی چناری ساعت 17:15 در شهر کانی دینار، نمایش یخچال به کارگردانی سعید خیراللهی ساعت 18 و ساعت 20:15 در پارک مولوی کُرد سقز و نمایش یک میهمانی ساده به کارگردانی مهدی حبیبی ساعت 18:45 دقیقه در شهر کانی دینار اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 30

به "13اجرای نمایش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دیگر شهرهای کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13اجرای نمایش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دیگر شهرهای کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید