طراحی داخلی خانه ویلایی: آخرین خبر درباره پلنگ بیمار باغ وحش ارم

به گزارش مالکوم، رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی تهران با اشاره به شرایط ماوی - ماده پلنگ پارک ارم - گفت: حال این گونه بهتر شده است و آب و غذا می خورد. آزمایش ها برای تشخیص عامل بیماری نیز در حال اجرا است.

طراحی داخلی خانه ویلایی: آخرین خبر درباره پلنگ بیمار باغ وحش ارم

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ماوی ماده پلنگی که خردادماه سال 1398 در شهرستان میانه در استان آذربایجان غربی پیدا شد و دو ماه از سنش می گذشت، به پارک پردیسان تهران منتقل و دی ماه 98 از پارک پردیسان به باغ وحش ارم سپرده شد. آخرین اخبار از شرایط ماوی نشان از ابتلای این گونه به یک بیماری فوق حاد تنفسی می دادند، اما رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی تهران شرایط کنونی ماوی را بهتر توصیف می نماید.

محمد کرمی با اشاره به آخرین شرایط ماوی ماده پلنگ باغ وحش ارم اعلام نمود: هنوز نتایج آزمایش برای اعلام جزئیات دقیق بیماری به دست ما نرسیده است و پس از انجام تست ها می توان عامل بیماری را معین کرد. این فرایند شامل نمونه برداری آزمایشگاه و شناسایی عوامل بیماری است تا دلیل ابتلای ماوی به عفونت تنفسی معین گردد.

وی درباره شرایط گونه هنگام گزارش بیماری آن گفت: زمانی که این پلنگ بی حال بود و علائم بیماری از خود نشان می داد، مسئولان باغ وحش به شرایط آن مشکوک شدند. هرگونه حالت غیرعادی و نبود حالت طبیعی در تنفس، گوارش و... می تواند نشاندهنده بیماری باشد البته آخرین به روزرسانی از شرایط گونه شرایط بهتری را نشان می دهد. از لحظه آغاز بیماری ماوی درمان روی آن انجام شد که امیدواریم پاسخ داده باشد.

کرمی در خاتمه ضمن اشاره به انجام فرایند درمان روی این گونه اظهار کرد: درمان روی ماوی در حال اجرا است، اما عامل ابتلا به بیماری هنوز معین نیست. عوامل متعددی مانند عوامل باکتریایی می توانند سبب ابتلای گونه به بیماری شوند لذا از لحظه مشاهده شرایط غیرطبیعی ماوی درمان روی او آغاز شده است. ممکن است مشکل آن عفونت باشد. در بعضی شرایط مانند دهیدراته شدن و تشنگی گونه، آب و غذا در قالب سرم به بدن آن تزریق می گردد تابتواند شرایط عادی برای انجام امور طبیعی خود را به دست آورد.

کرمی در زمینه شرایط نگهداری این گونه در باغ وحش ارم اظهارکرد: شرایط نگهداری ماوی استاندارد و خوب است و در قسمت زمستان گذرانی قرار گرفته است. درمان نیز در همان محل صورت می گیرد. گونه های دیگری که در این باغ وحش تلف شدند به دلایل گوناگونی جان خود را از دست دادند که یکی از این عوامل درگیری بین گونه ها بود که معمولا نیز رخ می دهد، اما شرایط نگهداری نامساعد نبوده است. این گونه را سازمان حفاظت محیط زیست تحویل باغ وحش ارم داده تا در کنار سایر گونه ها باشد.

وی ادامه داد: ماوی چهار سال است که به باغ وحش ارم منتقل شده است. این گونه هنگام تحویل به ماموران سازمان حفاظت محیط زیست سالم بود و الان نیز چهار سال است که در این مرکز زندگی می نماید. این توله پلنگ که به وسیله صیادان و شکارچیان از مادر خود جدا شد، در شمال غرب کشور پیدا شد سپس به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست به باغ وحش ارم سپرده شد.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی تهران درباره شرایط این گونه در آینده و شرایط رهاسازی آن گفت: گونه پلنگ بسیار قلمرو طلب است و اگر پلنگی در قلمرو پلنگ دیگری مشاهده گردد، درگیری صورت می گیرد و ممکن است یکی از گونه ها جان خود را از دست بدهد. ماوی به عنوان توله ای که از والد خود جدا شده است، آموزش های شکار را نیاموخته و رهاسازی آن می تواند سبب نابودی ماوی گردد. غذا نخوردن، شکار نکردن و ریسک درگیری با همنوعانش می تواند او را در محیط زیست تهدید کند؛ لذا ماندن این گونه در باغ وحش ارم برترین گزینه است.

کرمی در خاتمه اظهارکرد: ماوی هنگامی که گرفته شد، سالم بود و مادر او معین نبود لذا نتوانست شکار کردن را یاد بگیرد و محکوم به حضور در باغ وحش شد. مسئولیت این موضوع با کسانی است که حیوان را از مادرش جدا کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1883

به "طراحی داخلی خانه ویلایی: آخرین خبر درباره پلنگ بیمار باغ وحش ارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی خانه ویلایی: آخرین خبر درباره پلنگ بیمار باغ وحش ارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید