جاهای دیدنی بندر انزلی

به گزارش مالکوم، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران به شما بعضی از جاهای دیدنی بندر انزلی را معرفی خواهیم کرد. بندر انزلی دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و بدون شک یکی از دیدنی ترین بنادر ایران است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

جاهای دیدنی بندر انزلی

این شهر دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و بدون شک یکی از دیدنی ترین بنا در ایران است. از نیلوفرهای آبی تالاب گرفته تا موج شکن قدیمی و بلوار ساحلی زیبای انزلی، جاذبه های گردشگری بی نظیری در این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. در این مقاله با شماری از مهم ترین جاذبه های گردشگری بندر انزلی آشنا می شویم.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از آن دسته تالاب های مهم کشورمان است که محل تخم ریزی آبزیان و مأمن پرندگان بومی و مهاجر می باشد.

درست در میان این تالاب بسیار زیبا جزایر فراوانی قرار گرفته است و دو شهر زیبای بندرانزلی و آبکنار در ساحل آن آرمیده اند همچنین تالاب انزلی دارای یکی از خاص ترین و کم نظیرترین اکوسیستم ها می باشد که شامل بیش از 100 گونه پرنده، 50 گونه ماهی، صدها گونه موجودات گیاهی است.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

منطقه حفاظت شده سرخانکل یا همان تالاب سرخانکل بخشی از تالاب انزلی به شمار می آید. اگر بخواهید بخشی از جاذبه اصلی انزلی را مشاهده کنید، خواه ناخواه به این تالاب خواهید رسید.

همچنین این تالاب در فصل زمستان میزبان پرندگان مهاجری نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی ها، طاووسک، یلوه، کاکایی است.

بلوار ساحلی

بلوار ساحلی قدس بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی نیز معروف است، یکی از جاذبه های اصلی شهر انزلی محسوب می گردد همچنین بلوار ساحلی از قدمت بالایی نیز برخوردار است و اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران به شمار می آید.

اگر لحظه ای در این پارک زیبا بنشینید می توانید، آمدو رفت کشتی ها در اسکله های بندر، پایکوبی نرم امواج در کناره موج شکن، صدای آواز مرغان دریایی و … ببینید و بشنوید.

حافظیه انزلی

درست در کنار شهرداری انزلی، بنایی سفیدرنگ شبیه آرامگاه شیراز به نام حافظیه انزلی قرار گرفته است. این بنا در سال 1311 به سفارش شهرداری و توسط گروهی از مهندسان آلمانی احداث شده است.

ابتدا این مکان محل برگزاری کنسرت بوده و در طول زمان تغییر ماهیت داده است و بیشتر محل برگزاری خیریه و نمایشگاه های کوچک به شمار می رود.

کاخ موزه نظامی انزلی

کاخ موزه نظامی انزلی جدایی از کاربرد خشن و خشکی که دارد، ساختمانی است زیبا با نمایی بلورین و دلگشاه که با دیدن آن بی اختیار مجذوب آن می شوید. بنای کاخ میان پشته یا همان کاخ موزه نظامی به دستور رضاخان و به دست مهندسان ایرانی در سال 1308 شروع شد و پس از دو سال به سرانجام رسید.

دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بند انزلی به عنوان بزرگ ترین باغ شهر ایران زمین معروف و مشهور است. در دهکده ساحلی فضای سبز از اهمیت ویژه ای برخورد دار است، به گونه ای که ویلاهای این شهرک در حدود 20 درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است.

شهرک ساحلی بندر انزلی (دهکده ساحلی بندر انزلی) دارای امکانات رفاهی همچون رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و … می باشد.

برج ساعت انزلی

در نزدیکی موج شکن شهر انزلی، برجی بلند و سفید رنگ به نام برج ساعت قرار گرفته است. هدف اصلی ساخت این برج هدایت درست کشتی ها به بندر انزلی بوده است.

جالب است بدانید که بر روی این برج درست در سال 1230 ساعتی به دستور فتحعلی شاه نصب شد که تا امروز زمان دقیق را نشان می دهد. (البته با دخالت کمی تکنولوژی!)

موج شکن

موج شکن انزلی به منظور جلوگیری از آسیب رساندن موج های دریا به کشتی ها و قایق ها ساخته شده است و در سال های اخیر به عنوان یکی از مکان های محبوب گردشگری برای تقریبا هر بازدید کننده ای محسوب می گردد.

در سال 1274 ساخت موج شکن غازیان و انزلی شروع شد و در سال 1293 کار ساخت آن به سرانجام رسید. موج شکن ها روی تیرهای چوبی که در کف دریا تعبیه شده اند، ساخته شده و در سال های اخیر مورد مرمت قرار گرفته است.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان در دهه 90 میلادی و به دست ژاپن ساخته شده و دارای 5 طبقه، 27 کابین درجه یک و دو با گنجایش حدود 250 مسافر است.

این کشتی می تواند بین استان های ساحلی و خارجی تردد کند و مرکز اقامتی آن در حد هتل 4 ستاره است.

کلیسای مریم مقدس

یکی از کلیساهای اصلی استان گیلان که در شهر بندر انزلی قرار گرفته است، کلیسای مریم مقدس است. این کلیسا در سال 1885 میلادی با هزینه شخصی به نام آواک ملک الله وردیان از ارامنه شهر بنا شده است.

دیوارهای خارجی این کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی با گچ پوشانده شده اند. کلیسا به شکل مستطیل در جهت شرق به غرب است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 382

به "جاهای دیدنی بندر انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید