تور دوحه: آشنایی با پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

به گزارش مالکوم، معرفی پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | qatar airways first class

یکی از شرکت های هواپیمایی فعال در ایران که اتفاقا جز شرکت های بسیار معروف و خوشنام هواپیمایی جهان نیز هست، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز (Qatar Airways) است. این شرکت که از اعتبار بسیار بالایی هم در خاورمیانه و هم در جهان نیز برخوردار است، در سال 2012 به عنوان یکی از برترین ایرلاین جهان شناخته شد. این شرکت هواپیمایی از کشور قطر، یکی از برترین پروازهای درجه 1 و یا همان فرست کلاس جهان را برگزار می کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم پرواز فرست کلاس قطر ایرویز را مورد آنالیز قرار دهیم.

تور دوحه: آشنایی با پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

درباره شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

در ابتدا کمی از شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برایتان می گوییم. این ایرلاین در واقع شرکت هواپیمایی ملی کشور قطر است.

دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در دوحه، مرکز کشور قطر قرار گرفته است و مالکیت آن کاملا تحت نظر دولت قطر می باشد.

این شرکت هواپیمایی در دنیا به بیشتر از 140 مقصد متفاوت پرواز دارد. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال 1993 فعالیت خود را به عنوان یک شرکت نیمه دولتی کار خود را آغاز کرد و اولین پروازی که این شرکت هواپیمایی انجام داد، یک سال بعد و در سال 1994 بود.

در آن موقع این هواپیمایی فقط به چند مقصد آسیایی و البته منطقه ای همانند دوحه به دبی، بانکوک، شارجه و توکیو پرواز انجام می داد.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز علاوه بر انجام این پروازهای محدود، کار خود را تنها با تعداد محدودی از هواپیماها یعنی دو فروند هواپیمای ایرباس S310 آغاز کرد.

یک سال بعد از آغاز فعالیت این شرکت هواپیمایی یعنی در سال 1994، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز 2 فروند هواپیمای ساخت شرکت بوئینگ را که عبارت بودند از 1 هواپیمای نو و یک هواپیمای کارکرده را خریداری نمود و به این صورت مسیرهای پروازی خود را توسعه داد.

شرکت هواپیمایی قطر آهسته آهسته بزرگ و بزرگ تر شد و به جایی رسید که نیروهای خود را به بیشتر از 17 هزار نفر افزایش داد.

مدیریت عامل این شرکت را که آقای اکبر الباکر نام دارد و از سال 1996 در این سمت مشغول به کار شده است، می باشد و توانسته که این شرکت هواپیمایی را به عنوان یکی از برترین و البته معروف ترین شرکت های هواپیمایی دنیا به دنیا معرفی نماید.

یکی از افتخارات بزرگ این شرکت هواپیمایی که باعث معروفیت آن نه تنها در آسیا و خاورمیانه بلکه در دنیا شد این بود که به اجرای طولانی ترین پرواز مستقیم دنیا بین دو مقصد دوحه و آکلند در نیوزیلند پرداخت.

این پرواز طولانی و معروف بیشتر از 16 ساعت به طول انجامید و مسافت 14534 کیلومتری در آن پیموده شد. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اقدام به برگزاری پروارهایش در 3 کلاس مختلف پروازی می کند؛ اکونومی کلاس، بیزینس کلاس و فرست کلاس.

ما اکنون می خواهیم تا یکی از لوکس ترین و مجلل ترین پروازهای دنیا و این شرکت هواپیمایی را که پرواز فرست کلاس آن است را به اتفاق شما مورد آنالیز قرار دهیم.

پروازهای فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

حال پروازهای فرست کلاس این شرکت را به اتفاق هم مورد آنالیز قرار می دهیم.

بگذارید تا از قبل از سوار شدن بر هواپیما را با شما مرور نماییم. مسافران این پرواز قبل از این که سوار هواپیما شوند، زمانی که بلیط های خود را تحویل دادند، به سالن فرودگاهی بسیار مجللی که از سبک طراحی فرودگاه بین المللی هیترو لندن برگرفته شده است، منتظر می مانند.

معماری و امکانات این سالن بسیار خاص و زیباست و با نخلستان های مصنوعی تزئین شده است. اگر قبل از پرواز بخواهید چیزی بخورید و یا بنوشید می توانید به راحتی این کار را انجام داده و فقط سفارش دهید، هر چه را که بخواهید!

در واقع برای مسافران هم سفارش صبحانه و هم ناهار و شام آزاد است، بستگی به زمان پرواز و شرایط پیشامدی دارد.

دراین سالن مجلل فرودگاهی که مخصوص مسافران پروازهای فرست کلاس است می توان هم به استراحت پرداخت و هم کارهایی همانند: استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ، شارژر، پرینتر و وای فای را در دسترس داشته باشید.

این سالن مجهز و مجلل بعلاوه به حمام و اتاق خواب نیز مجهز است.

بعد از این که سوار هواپیما شدید و در کابین فرست کلاس مستقر شدید، وارد قسمت نو از امکانات این پرواز می شوید.

پروازهای فرست کلاس دارای مجموع 8 کابین است. در پروازهای فرست کلاس قطر ایرویز شما می توانید با استفاده از یک جدا کننده، حریم خصوصی خود را داشته باشید.

کابین های فرست کلاس بسیار راحت و عریض هستند و مبلمان راحتی آن نیز بسیار حالت خوبی را به مسافرین منتقل می سازد. جایگاه های این پرواز به تخت خواب تبدیل می شوند و دارای امکاناتی همانند پتو و بالش هستند.

در این پرواز مسافرین حتی لباس های خواب اختصاصی طراحی شده به وسیله شرکت وایت را که به صورت جداگانه برای مردان و زنان عرضه می شوند را در اختیار دارند.

به این ست دمپایی را نیز اضافه نمایید. برای تفریح مسافرین نیز گزینه های بسیاری وجود دارد. بیش از 3 هزار انتخاب از بین آخرین فیلم ها، تفریح ها و مجله های دنیا برای مسافرین این پرواز وجود دارد.

برای هر مسافر در کنار هر جایگاه امکاناتی همانند: وای فای، شارژر و یو اس بی برای استفاده قرار گرفته است.

مسافرین این پرواز می توانند که بر روی مبلمان چرمی سالن به استراحت بپردازند و به کارهای مورد علاقه خود بپردازند.

مسافرین پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز می توانند تا هر نوع غذایی را سفارش دهند.

این شرکت برای پروازهای درجه یکش از برترین سرآشپز های بین المللی استفاده می کند. در منوی غذایی فرست کلاس قطر ایرویز همه نوع غذا از غذاهای عربی گرفته تا غذاهای بین المللی وجود دارد.

انواع و اقسام غذاهای مختلف اعم از انواع پیش غذا، دسر، میان وعده، خوراکی های مختلف تشکیل می دهد.

در تمام طول سفرهای پرواز فرست کلاس، مهمانداران شرکت هواپیمایی بدون وقفه مشغول ارائه خدمات به تمامی مسافران هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1863

به "تور دوحه: آشنایی با پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: آشنایی با پرواز فرست کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید