آماده باش برای بارش برف و باران در این 7 استان

به گزارش مالکوم، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش امدادگران این جمعیت در هفت استان کشور در پی پیش بینی بارش شدید و رگباری باران و برف در ارتفاعات اطلاع داد.

آماده باش برای بارش برف و باران در این 7 استان

به گزارش خبرنگاران، مرتضی مرادی پور گفت: با توجه به پیش بینی بارش شدید و رگباری باران و بارش برف در ارتفاعات استان های تهران، البرز، مازندران، گستان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، امدادگران جمعیت هلال احمر در این استان ها به حالت آماده باش درآمدند.

معاونت آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز برای پیشگیری از حوادث و سوانح ناشی از تغییرات جوی و حفظ سلامت هموطنان و مسافران در ایام نوروز، رعایت نکات ایمنی زیر را ضروری گفت: وسیله نقلیه خود را مجهز به تجهیزات زمستانی (لاستیک یخ شکن، زنجیر چرخ، ضد یخ، محلول شیشه شور، تیغه شیشه پاکن، سیم و تسمه بکسل و ...) کنید. قبل از تردد در منطقه ها سردسیر و جاده های برف گیر، حتماً اخبار وضع هوای آن منطقه ها را از صداوسیما یا سازمان هواشناسی پیگیری کنید. سیستم گرمایش و بخاری وسیله نقلیه را آنالیز و عیب احتمالی را رفع کنید و هنگام عبور از منطقه ها برف و بارانی، از رانندگی به تنهایی خودداری نموده و حتماً دیگران را از برنامه حرکت و مقصد خود آگاه کنید.

بعلاوه به منظور حفظ ایمنی خود و سرنشینان وسیله نقلیه، قبل از ورود به محورهای پربرف یا پرترافیک از پر بودن باک و مخزن سوخت اضطراری وسیله نقلیه مطمئن شوید. برای آمادگی هنگام شرایط اضطراری در مسیرهای برفگیر و منطقه ها کوهستانی، مقداری وعده غذایی (کنسرو، خرما، نان و ...) همراه خود بردارید.

بر اساس اعلام سایت هلال احمر، ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2143

به "آماده باش برای بارش برف و باران در این 7 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش برای بارش برف و باران در این 7 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید