آماده باش 10 هزار راهدار و 8 هزار دستگاه تجهیزات راهداری ، مردم فعلا سفر نکنند

به گزارش مالکوم، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: 2 هزار دستگاه ماشین شن و نمک پاش و برف روب در استان های پربارش آماده باش هستند، همچنین 10 هزار تن مخلوط شن و نمک در مقاطع مختلف جاده ها و راهدارخانه ها انباشت شده است.

آماده باش 10 هزار راهدار و 8 هزار دستگاه تجهیزات راهداری ، مردم فعلا سفر نکنند

به گزارش خبرنگاران، فرهاد مهیاری در مصاحبه با فارس در تشریح آخرین شرایط آماده باش راهداران و تجهیزات راهداری برای مقابله با تأثیرات بارش های جوی فعلی در ایمنی جاده ها گفت: سامانه بارشی که وارد کشور شده چندین استان را در بر گرفته است و تا انتها وقت روز شنبه 11 بهمن در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی موجب بارش برف و باران و کولاک برف در چندین استان کشور شده و می گردد، گفت: هشدارهای لازم به استان هایی که درگیر این سامانه بارشی شده اند، از پیش اعلام شده است که در این باره می توان به استان هایی نظیر آذربایجانی غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، لرستان، اردبیل، تهران، مازندران، جنوب گیلان، قزوین و البرز اشاره نمود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در این راستا آمادگی لازم برای اکیپ های راهداری و استقرار آنها در جاده ها و محل استقرار راهداران معین شده است.

آماده باش 10 هزار راهدار و 8 هزار دستگاه تجهیزات راهداری

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: برای این ایام حدود 10 هزار نفر راهدار، یک هزار باب راهدارخانه و 8 هزار دستگاه ادوات و ماشین آلات راهداری آماده باش هستند تا مسئله ای برای مسافران رخ ندهد.

آماده باش 2هزار دستگاه برف روب و نمک پاش در استان های پربارش

مهیاری افزود: تعداد 2 هزار دستگاه ماشین آلات شن و نمک پاش و برف روب در استان های پربارش در حالت آماده باش هستند، همچنین 10 هزار تن مخلوط شن و نمک مهیا و در مقاطع مختلف جاده ها و راهدارخانه ها دپو شده است تا در صورت ضرورت به سرعت استفاده گردد.

وی شرح داد: مخلوط شن و نمک، هم ذوب نماینده برف است و هم ساینده است، یعنی اصطکاک جاده را افزایش می دهد، راهداران پس از برف روبی مخلوط شن و نمک می پاشند، قبل بارش برف هم پاشش نمک انجام می گردد و پس از برف روبی چون شل آب برف و سرما و یخ زدگی وجود دارد شن و نمک پاشی انجام می گردد تا در عبور خودروها مشکل یخ زدگی و لغزندگی معابر نداشته باشیم.

مردم از سفر غیرضروری بپرهیزند

مهیاری گفت: این سامانه بارشی نسبت به سامانه بارشی هفته گذشته کولاک کمتری دارد ولی از شنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش دما و سرمای شدید را خواهیم داشت که تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد ضمن آنکه باد شدید هم پیش بینی شده است؛ این سرمای شدید موجب یخ زدگی معابر می گردد در این راستا به استان های درگیر این مسئله، ضرورت ذخیره شن و نمک همچنین نمک پاشی و شن پاشی برای مقابله با یخ زدگی تأکید شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: رانندگان حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیره چرخ به همراه داشته باشند و از سلامت فنی خودروی خود مطمئن باشند؛ همچنین در این مدت مردم از سفر غیر ضروری پرهیز نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1396

به "آماده باش 10 هزار راهدار و 8 هزار دستگاه تجهیزات راهداری ، مردم فعلا سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش 10 هزار راهدار و 8 هزار دستگاه تجهیزات راهداری ، مردم فعلا سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید