آیا فرودگاه های تهران 14 مرداد تعطیل است؟

به گزارش مالکوم، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح شده این است که آیا در 14 مرداد شاهد تعطیلی فرودگاه های تهران هستیم یا خیر؟

آیا فرودگاه های تهران 14 مرداد تعطیل است؟

به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا به این سوال بسیار مهم پاسخ داده و بیان کنیم که آیا شاهد تعطیلی فرودگاه تهران در این تاریخ هستیم یا نه و علت این تعطیلی نیز چه خواهد بود؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم با ما همراه باشید تا آن را مورد آنالیز و ارزیابی قرار داده و در خصوص این مسئله صحبت کنیم.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

آیا شاهد تعطیلی فرودگاه های تهران در 14 مرداد هستیم؟

نکته مهمی که به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید به آن توجه داشته باشید این است که تا زمانی که از سوی یک مقام رسمی اطلاعیه در رابطه با تعطیلی فرودگاه های تهران مطرح نگردد نمی توان در رابطه با این مسئله اظهار نظر کرد.

به همین خاطر باید به این نکته توجه داشته باشید که محمدحسن ذبیح بخش به عنوان سخنگوی تازه سازمان هواپیمایی در تازهترین بیانیه این سازمان بیان کرد که فرودگاه های تهران در 14 مرداد ماه تعطیل هستند و امکان پرواز از شهرهای مختلف به تهران و یا بالعکس وجود ندارد.

این اطلاعیه رسمی نشان می دهد که تعطیلی فرودگاه های تهران در 14 مرداد حقیقت دارد و شرکت های هواپیمایی با توجه به این مسئله موظف هستند تا تغییرات عمده ای در برنامه های پروازی خود ایجاد نمایند.

چرا فرودگاه های تهران در 14 مرداد تعطیل است؟

پس از این که به این سوال بسیار مهم پاسخ دادیم که آیا شاهد تعطیلی فرودگاه های تهران هستیم یا خیر و این تعطیلی در چه تاریخی است، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می گردد این است که علت این تعطیلی چیست و چرا شاهد تعطیلی فرودگاه های تهران در تاریخ 14 مرداد هستیم؟

به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید به این نکته اشاره نمود که در 14 مرداد مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار می گردد و به همین علت شاهد اعمال محدودیت تردد در خیابان و بعلاوه پرواز های هوایی در شهر تهران خواهیم بود.

تمامی این اقدامات در راستا آن است تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری به برترین شکل ممکن اجرا شده و شاهد اتمام این مراسم بدون مشکل ایمنی و امنیتی باشیم.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعطیلی فرودگاه های تهران در زمان انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری به منظور رعایت الزامات ایمنی و امنیتی است و در واقع تمام کوشش های اجرا شده تا مراسم تحلیف در امنیت و ایمنی کامل برگزار گردد و مشکل خاصی برای این مراسم به وجود نیاید.

کدام فرودگاه های تهران تعطیل هستند؟

پس از آنالیز تعطیلی فرودگاه های تهران در تاریخ 14 مرداد یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می گردد این است که این تعطیلی شامل کدام فرودگاه ها می گردد و آیا فرودگاه های خاصی شامل این دستورالعمل هستند یا خیر؟

به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که بر اساس دستورالعمل صادر شده، در هنگام برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ 14 مرداد شاهد تعطیلی فرودگاه های تهران و استان های همجوار هستیم و این فرودگاه ها شامل موارد زیر می گردد:

  • فرودگاه مهر آباد در استان تهران
  • فرودگاه امام (ره) در استان تهران
  • فرودگاه پیغام در استان البرز
  • فرودگاه آزادی در استان البرز
  • فرودگاه آموزشی در استان قزوین

همان طور که مشاهده می کنید فرودگاه های استان تهران، استان البرز و بعلاوه استان قزوین در تاریخ 14 مرداد تعطیل بوده و شرکت های هواپیمایی امکان پرواز در این روز را ندارند.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این تعطیلی به صورت یک روز کامل نبوده و مدت زمان آن در حد چند ساعت است. در واقع بر اساس اطلاعیه منتشر شده این تعطیلی تنها دو ساعت و نیم است که از ساعت 16:30 تا 19 را شامل می گردد. در حقیقت در ساعات پیش از این زمان و بعد از آن، هواپیماها می توانند به روال عادی خود برگشته و اقدام به پرواز از نقاط مختلف به تهران و برعکس نمایند.

دستورالعمل تعطیلی فرودگاه های تهران

اگر بخواهیم نگاهی به دستورالعمل تعطیلی فرودگاه های تهران در 14 مرداد انداخته و در خصوص آن صحبت کنیم باید گفت که در نوتام یا همان دستورالعمل صادر شده از شرکت های هوایی درخواست شده تا از ساعت 16:30 تا 19 در تاریخ 14 مرداد اقدام به پرواز هواپیما در فرودگاه های تعیین شده نکرده و برنامه ریزی پرواز خود در این تاریخ و ساعت را تغییر دهند.

بی شک شرکت های هواپیمایی نیز با توجه به دستورالعمل صادر شده مجبور خواهند شد تا کلیه پروازهای خود را در این زمان تغییر داده و ساعت آن را عوض نمایند تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری در امنیت و ایمنی کامل انجام گردد و شاهد به وجود آمدن مشکل خاصی نباشیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2241

به "آیا فرودگاه های تهران 14 مرداد تعطیل است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فرودگاه های تهران 14 مرداد تعطیل است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید