اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر؛ صفر تا صد راه اندازی اتصال با سیم و بی سیم

به گزارش مالکوم، هدست های واقعیت مجازی Quest کمپانی متا یک روش مجذوب کننده برای تجربه بازی های واقعیت مجازی روی کامپیوتر محسوب می گردد. در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر را به طور جامع به روش با سیم و بی سیم آموزش دهیم.

اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر؛ صفر تا صد راه اندازی اتصال با سیم و بی سیم

هدست های متا کوئست را می توان به جرئت یکی از برترین و در عین حال ارزان ترین هدست های واقعیت مجازی در سطح بازار دانست. این موضوع که شما بدون تجهیزات جانبی و نیاز به سخت افزارهای مازاد می توانید بازی های ویدیویی را تنها از طریق هدست تجربه کنید، یک حس بسیار فوق العاده و ناب خواهد بود.

در حال حاضر یکی از برترین هدست های مجازی که می توانید بخرید، هدست Quest 2 و حتی Quest 3 است. این مدل هدست ها می توانند به آسانی به کامپیوتر متصل شده و شما بازی های واقعیت مجازی مخصوص کامپیوتر (PCVR) را هم با این دستگاه تجربه کنید. بنابراین، اگر دلتان می خواهد حس نوی را تجربه کنید، هدست های کوئست از عهده این کار به خوبی بر می آیند. با این حال اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر از چه طریقی امکان پذیر است؟ در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر را توضیح دهیم.

اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر با کابل

مطمئن ترین و باثبات ترین روش برای اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر، از طریق اتصال با سیم به شمار می رود. البته اتصال هدست از طریق سیم به کامپیوتر می تواند مقداری آزادی عمل شما را در بازی کمتر کند، اما اجرای بازی با کمترین میزان تاخیر یکی از مهم ترین مزیت های این روش محسوب می گردد.

ابتدا قبل از انجام این روش، باید مطمئن شوید که سیستم کامپیوتر شما با حداقل پارامترهای مورد نیاز سخت افزاری مطابقت دارد. حداقل مشخصات سیستم کامپیوتر برای نصب هدست واقعیت مجازی Quest 2 و نسخه سه به توضیح زیر است:

  • پردازنده: اینتل Core i5 مدل 4590/ AMD رایزن 5 مدل 1500X یا بالاتر
  • کارت گرافیک: پردازنده های GeForce Nvidia سری 9 و بالاتر
  • حافظه: 8 گیگابایت و حتی بیشتر
  • سیستم عامل: ویندوز 10 و بالاتر
  • پورت های USB: وجود حداقل یک عدد پورت USB-C

به تبع هر میزان مشخصات فنی سیستم کامپیوتر شما بهتر باشد، نتایج بهتری را هم شاهد خواهید بود. بازی های واقعیت مجازی روی کامپیوتر نیازمند قدرت پردازشی بیشتر به منظور نمایش بهتر هستند. برای مثال بازی Half-Life: Alyx به یک پردازنده مرکزی بسیار خوب برای اجرای بدون نقص نیاز دارد.

برای اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر که سرعت مطمئن و ایده آلی داشته باشد، شما به یک کابل USB-C با سرعت بالا نیاز دارید. البته شرکت متا برای اتصال هدست های برند خود یک عدد کابل رسمی را روانه بازار نموده که ارزان نیست، اما برترین اتصال را تضمین می نماید. این کابل 5 متری بوده و شما می توانید خیلی راحت با دستگاه مشغول به کار شوید.

از آنجایی که پیدا کردن کابل اورجینال هدست کوئست در داخل کشور شاید کار آسانی نباشد، شما بعلاوه می توانید هر نوع کابل USB-C را که با مشخصات USB 3.0 مطابقت دارد تهیه کنید. البته حواستان باشد که روی کیس کامپیوتر هم باید یک عدد پورت USB-C وجود داشته باشد تا بتوان کابل دستگاه را به کامپیوتر متصل کرد.

نصب نرم افزار Meta Quest

برای اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر شما در ابتدا باید نرم افزار نصب Oculus را نصب کنید. این برنامه یک بخش ضروری برای راه اندازی هدست به شمار می رود که به عنوان یک رابط بین هدست Quest 2 و کتابخانه بازی های ویدیویی شما عمل خواهد نمود. به محض این که شما برنامه را دانلود و نصب کردید، نرم افزار را اجرا و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • هدست را از طریق کابل USB-C به کامپیوتر متصل کنید.
  • هدست را روشن نموده تا اتصال برقرار گردد.
  • روی دکمه Continue کلیک نموده تا فرایند به اتمام برسد.
  • هدست را روی سر خود قرار داده و با کلیک روی پیغام هایی که ظاهر می گردد، اتصال بین هدست و کامپیوتر را برقرار کنید.

به محض کامل شدن اتصال، شما می توانید بازی های مختلف را از فروشگاه رسمی متا دانلود و نصب کنید. بعلاوه از طریق Steam VR می توانید به تجربه بازی های مختلف بپردازید. برترین بازی های ویدیویی که با هدست Rift S کار می نمایند، به تبع برای هدست های متا کوئست 2 و 3 هم مناسب خواهند بود.

نکته حائز اهمیت اینجاست که شما می توانید اتصال با سیم یا Quest Link را از داخل هدست هم فعال یا غیر فعال کنید. برای انجام این کار، تنها کافی است از طریق آیکون چرخ دهنده از نوار ابزار در هدست به تنظیمات بروید. در این بخش، شما باید بخشی را ببینید که Headset نام دارد. شما از این بخش می توانید به Quest Link دسترسی پیدا نموده و نوع اتصال را فعال یا غیر فعال کنید.

بدیهی است که شما بعلاوه می توانید از طریق کامپیوتر هم نحوه اتصال را معین کنید اما اگر به درستی فرمان ها را روی هدست اجرا کنید، از هدست هم می توان به طور مستقیم به منظور انجام این کار استفاده کرد.

بهبود عملکرد

هدست Quest 3 یک مدل پردازنده مجتمع دارد، اما در هر صورت سرعت پردازش هدست Quest 2 هم به طرز قابل توجهی مناسب است. به همین دلیل شما می توانید بدون نیاز به اتصال کامپیوتر، بازی های ویدیویی را با هدست ها به تنهایی تجربه کنید. با این حال، زمانی که شما هدست را به یک کامپیوتر قوی متصل می کنید، شما قادر خواهید بود از مزیت های بیشتری برای تجربه بازی های واقعیت مجازی بهره ببرید.

یکی از مزیت ها، نرخ به روز رسانی تصویر بهینه یافته است. هدست های کوئست 2 و 3 این توانایی را دارند تا در بعضی سناریوها تا 120 هرتز هم قدرت نمایی نمایند. شما می توانید این پارامتر را از طریق نرم افزار Oculus تنظیم کنید. برای انجام این کار تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • نرم افزار Oculus را روی کامپیوتر باز کنید و از منوی سمت چپ، روی Devices کلیک کنید.
  • روی گزینه Quest 2/3 and Touch کلیک نموده تا یک منوی دیگر در سمت راست باز گردد.
  • در پی تنظیمات Advanced و Graphics Preferences باشید.
  • با کلیک روی گزینه قبلی، شما می توانید Refresh Rate را انتخاب کنید. توصیه می کنیم از 90 هرتز بهره ببرید؛ چرا که انتخاب قابل قبولی به نظر می رسد.
  • با کلیک روی Ok، هدست شما ری استارت شده تا تغییرات را اعمال کنید.
  • از هدست خود لذت ببرید.

شما می توانید بعلاوه رزولوشن رندر را در این بخش از تنظیمات تنظیم کنید. این مسئله بیشتر به درد کاربرانی می خورد که از یک کارت گرافیک فوق العاده قدرتمند بهره می برند.

تجربه بازی های Steam VR با هدست های متا کوئست

برای اجرای بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر از پلتفرم استیم شما در ابتدا باید نرم افزار استیم را نصب و سپس اجرا کنید. بعلاوه نرم افزار SteamVR را که در داخل خود نرم افزار استیم وجود دارد نصب کنید. در نهایت، بازی های واقعیت مجازی استیم را دانلود یا بخرید.

پس از نصب بازی روی سیستم کامپیوتر، بازی مورد نظر را اجرا کنید. در صورت نصب صحیح نرم افزارهای پیش نیاز، پیغامی ظاهر می گردد مبنی بر این که آیا شما می خواهید بازی را در حالت VR یا به صورت استاندارد اجرا کنید. گاهی اوقات هم امکان دارد حالت Quest mode هم در این پیغام ظاهر گردد. در هر صورت شما می توانید بازی های ویدیویی را مستقیما از طریق کامپیوتر اجرا کنید اما شما این توانایی را هم دارید که از طریق هدست کوئست 2 یا 3 هم بازی ها را اجرا کنید.

برای اجرای بازی روی هدست ها، شما از منوی داخل هدست باید در پی گزینه ای باشید که بتوانید صفحه دسکتاپ را در هدست خود ببینید. پس از این مرحله، تنها کافی است روی آیکون بازی ها کلیک نموده تا در کمتر از چند دقیقه بازی مورد نظر اجرا گردد.

اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر از طریق بی سیم

با وجود این که از طریق کابل می توان خیلی راحت هدست را به سیستم کامپیوتر متصل کرد، شما می توانید هدست را به شکل بی سیم هم به کامپیوتر متصل کنید. حداقل با روش بی سیم شما آزادی عمل بیشتری در مقایسه با حالت با سیم خواهید داشت. هر چند، سخت افزار کامپیوتر شما باید قدرت کافی را داشته باشد.

در ابتدا باید اینترنت وای-فای با ثبات و پر سرعتی داشته باشید. روش اتصال بی سیم در هدست های واقعیت مجازی متا کوئست تحت عنوان Air Link شناخته می گردد. کاربران از طریق اتصال بی سیم، بازی های ویدیویی سازگار با Rift را بدون نیاز به اتصال مستقیم و با سیم تجربه می نمایند. هر چند، توصیه می گردد نهایت تا 20 متر از مودم وای-فای فاصله داشته باشید. بعلاوه نکات زیر برای تجربه بهتر پیشنهاد می گردد:

  • از این موضوع اطمینان حاصل کنید که سیستم کامپیوتر از طریق اتصال با سیم به اینترنت متصل شده است.
  • هدست کوئست خود را بهتر است به باند 5 گیگاهرتزِ مودم وای-فای به جای 2.4 گیگاهرتز متصل کنید.

نحوه اتصال هدست کوئست 2 یا 3 به طور بی سیم به یک کامپیوتر در این است که ابتدا شما باید نرم افزار Oculus را نصب و اجرا کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • هدست را روی سر خود قرار داده و از منو در پی Settings باشید.
  • در بخش تنظیمات روی System کلیک کنید.
  • از منوی نو روی Quest Link کلیک و سپس Launch Quest Link را انتخاب کنید.
  • دکمه مربوط به Air Link را روشن کنید.
  • روی کامپیوتری مورد نظرتان کلیک کنید. در صورتی که اتصال به درستی برقرار شده باشد، پیغامی مبنی بر پذیرش اتصال ظاهر خواهد شد.
  • روی Launch کلیک کنید.

در صورت نصب صحیح هدست، شما می توانید بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر را به طور مستقیم از کامپیوتر خود تجربه کنید. بعلاوه امکان اجرای بازی از طریق هدست نیز وجود دارد.

منبع: pocket-lint

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آذر 1402 بروزرسانی: 18 آذر 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2222

به "اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر؛ صفر تا صد راه اندازی اتصال با سیم و بی سیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال هدست Quest 2 به کامپیوتر؛ صفر تا صد راه اندازی اتصال با سیم و بی سیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید